• Anonym (napp)

Jag använder napp på natten

Hej allihopa....

jag är en tjej på 25 år som använder napp sen jag var liten. Nu har jag precis träffat en kille som jag verkligen tycker om. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är så van vid min napp. Jag har alltid haft den som en trygghet.

Om jag berättar för honom kommer han säkert att lämna mig. Ingen vet om mitt nappbegär förutom jag själv.

Vad ska jag göra? nån gång kommer vi sova tillsammans....

• Svar på tråden Jag använder napp på natten
  • Anonym (40 med napp)

Har alltid använt napp

• Rakad Apa
    Anonym (40 med napp) skrev 2013-02-13 01:28:18 följande:
    Har alltid använt napp
    Går du runt med blöja oxå eller?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (40 med napp)
    Rakad Apa skrev 2013-02-14 20:54:27 följande:
    kanske jag gör
  • Anonym (nalle)

Jag är 33 och sover med min nalle - jättemysigt. Min man är det första som visade min nalle respekt och inte slängde ner den på golvet Flört

• nymedlem

Har inte läst i tråden, bara ts. Men hur ser dina tänder ut? Jag fick mina barn att sluta med napp i 3 års åldern främst pga att jag var rädd att tandraden skulle skadas. I övrigt dömer jag dig inte på ngt vis alls, men du får nog snutta på honom och inte på nappen när ni sover ihop Det där kan nog vara svårt att hantera för honom annars, berätta Inte är mitt råd!

• Anonym (ccccc)

Jag var 12 när jag slutade med napp och jag känner en tjej till som också var 12.

Båda slutade vi för att vi ansåg att det var pinsamt att vara så stor och fortfarande ha napp.

Om du inte vågar ta upp det på terapin så kanske du helt enkelt kan prova att stanna uppe så länge att du bara somnar av dig själv även om det är i soffan. Prova så varje kväll/natt tills du inser att du faktiskt klarat av att somna utan napp. Kanske du då klarar att lägga dig tidigare och lyckas somna? Vad jag gjorde var att jag helt enkelt fick ligga och filosofera i sängen tills jag somnade och det funkade väldigt bra. Redan efter ett par kvällar tänkte jag inte på det längre.    

• Anonym (40 med napp)

sover alltid med napp när jag är ensam och händer även att jag har det på dagen med.

• Lelle b
    Anonym (napp) skrev 2007-10-14 17:15:42 följande:
    Hej allihopa....

jag är en tjej på 25 år som använder napp sen jag var liten. Nu har jag precis träffat en kille som jag verkligen tycker om. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är så van vid min napp. Jag har alltid haft den som en trygghet.

Om jag berättar för honom kommer han säkert att lämna mig. Ingen vet om mitt nappbegär förutom jag själv.

Vad ska jag göra? nån gång kommer vi sova tillsammans....
    Hade du varit min flickvän och använder napp så bryr jag mig inte om det.Alla är olika.
  • Anonym (40 med napp)
    Rakad Apa skrev 2013-02-14 20:54:27 följande:
    har blöja med
  • killen1
    Anonym (40 med napp) skrev 2011-10-02 20:11:41 följande:

Kommer alltid använda napp.

jag använder napp jag med det är en trygg het för mej
    jag är inkontinent använder blöja 24/7 kan inte hjälpa det
  • suckochpust

Det är en vana som alla andra, prova glesa ut, ha nappen hos dig men inte i munnen, blir det kris så använder du den en liten stund och sen tar du ut den igen, lycka till 👍

• killen1
    suckochpust skrev 2024-01-09 08:39:59 följande:

Det är en vana som alla andra, prova glesa ut, ha nappen hos dig men inte i munnen, blir det kris så använder du den en liten stund och sen tar du ut den igen, lycka till 👍

jag sover med den i munnen när jag tappar den så vaknar jag 
    jag är inkontinent använder blöja 24/7 kan inte hjälpa det
Svar på tråden Jag använder napp på natten