• 81charlotta

    Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hej jag vill meddela alla föräldrar som har småbarn som äter mat ur barnmatsburk. Om dit barn äter det så är du inte välkommen till Bageri / Cafét som ligger mitt emot Konsum i Slussen gallerian. Jag fick inte sitta där eller beställa något till mig själv för att jag skulle ge mitt barn mellanmål som är köpt ifrån Konsum. De sa att jag endast skulle utnyttja deras ställe och att jag skulle gå någon annanstans med mitt barn.

  • Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mirva

    FrökenBokmal skrev 2009-02-03 19:59:16 följande:


    Mirva skrev 2009-02-02 22:28:26 följande:
    Min son var allergisk mot mjölkprotein och jag åt mjölkfritt av det skälet. Det mesta ute går inte att äta eftersom de inte har något sådant alternativ (delicatoboll går). Jag har aldrig varit med om ett ställe som sagt att jag inte fick äta medhavd. Men att man dessutom vägrar pga ett barn som äter barnmat tar priset (har hänt att jag tagit fram en egen burk på ställen som säljer burkar men inte har mjölkfria).
    Aha!
  • Mirva

    FrökenBokmal skrev 2009-02-03 19:59:16 följande:


    Mirva skrev 2009-02-02 22:28:26 följande:
    Min son var allergisk mot mjölkprotein och jag åt mjölkfritt av det skälet. Det mesta ute går inte att äta eftersom de inte har något sådant alternativ (delicatoboll går). Jag har aldrig varit med om ett ställe som sagt att jag inte fick äta medhavd. Men att man dessutom vägrar pga ett barn som äter barnmat tar priset (har hänt att jag tagit fram en egen burk på ställen som säljer burkar men inte har mjölkfria).
    Aha!
  • Glamrockare
    Mirva skrev 2009-01-18 10:30:41 följande:
    Nu i veckan var jag med om motsatsen. Jag gick in på min lokala pizzeria för att be om varmt vatten för att min dotter behövde dricka välling. Jag fick varmvatten och min dotter fick sin välling. Sedan beställde jag en kopp te för att bjuda tillbaks. När jag skulle betala efteråt så sa han att de bjuder på det. Ett sådant ställe rekommenderas.
    Det är service o även enormt smart för vem går man till när man vill ha pizza nästa gång jo sannolikheten är stor att man går till den trevlige bagarn där man fick både varmvatten, en kopp te o slå ner arslet gratis.
    Gravid med andra barnet i vecka 31
  • buffybus

    om någon hade sagt så till mig hade jag bett dem ringa upp chefen o få prata med han/hon direkt!!!


    bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Mirva

    Blåklockan79 skrev 2009-02-03 20:04:56 följande:


    Tack för tipset, blir bojkott av dem. Och jag som varit så sugen på att prova deras choklad som jag passerat så många gånger
    Man kan ju också gå dit och säga att man vill ha barnmat till sitt barn och vara riktigt jobbig, helst på lunchtid så att de i kön går någonannanstans, när de väl gått med på det så har det gått så lång tid att man tyvärr måste rusa för att hinna med bussen.
  • SusannaT

    det va det värsta.. Förvånad tur att dom ställerna jag varit på har dom varit positiva mot barnvagnarna.. tycker dock dom borde öppna nå barnvagns café. eller ja en café som e mer barnvänligt.. med en liten lekhörna för barnen. och att barnvagnarna får lätt plats..

  • Mirva

    buffybus skrev 2009-02-04 16:47:36 följande:


    om någon hade sagt så till mig hade jag bett dem ringa upp chefen o få prata med han/hon direkt!!!
    Om jag minns rätt så gjorde TS det.
  • Mirva

    SusannaT skrev 2009-02-04 16:50:31 följande:


    det va det värsta.. tur att dom ställerna jag varit på har dom varit positiva mot barnvagnarna.. tycker dock dom borde öppna nå barnvagns café. eller ja en café som e mer barnvänligt.. med en liten lekhörna för barnen. och att barnvagnarna får lätt plats..
    Det finns åtminstone två sådana i Stockholm, ett mycket trevligt cafe på Spegelteatern på Björngårdsgatan och ett annat en trappa upp i Skattehusgallerian. I Göteborg finns det minst ett sådant cafe.
  • SusannaT
    Mirva skrev 2009-02-04 16:54:27 följande:
    SusannaT skrev 2009-02-04 16:50:31 följande: Det finns åtminstone två sådana i Stockholm, ett mycket trevligt cafe på Spegelteatern på Björngårdsgatan och ett annat en trappa upp i Skattehusgallerian. I Göteborg finns det minst ett sådant cafe.
    ååh.. synd att dom inte kan öppna ett här i eskilstuna oxå..  tack för tipset föresten.. ska besöka nått av dem när vi åker över. :)
  • Mirva

    SusannaT skrev 2009-02-04 16:58:07 följande:


    ååh.. synd att dom inte kan öppna ett här i eskilstuna oxå..  tack för tipset föresten.. ska besöka nått av dem när vi åker över. :)
    Vem vet, det kanske sprider sig till Eskilstuna?
  • Show n tell

    sånt tycker jag är så j*vla dåligt!!!
    hände mig nåt liknande en gång (dock inte om barn) men jag o min man skulle gå ut o äta mat o jag var sååå kissenödig så när vi kom in till en restaurang/fik kan man säga och vi frågade vart toaletten var så fick vi till svars att toaletten bara var för gäster. och när vi ville beställa nånting då vägrade de ta en order från oss!!!!! Så jätterga och kissenödiga jag fick springa vidare till ett annat ställe där vi fick äta och kissa.
    Dålig stil!!!!

  • Mirva

    Show n tell skrev 2009-02-05 20:48:31 följande:


    sånt tycker jag är så j*vla dåligt!!!hände mig nåt liknande en gång (dock inte om barn) men jag o min man skulle gå ut o äta mat o jag var sååå kissenödig så när vi kom in till en restaurang/fik kan man säga och vi frågade vart toaletten var så fick vi till svars att toaletten bara var för gäster. och när vi ville beställa nånting då vägrade de ta en order från oss!!!!! Så jätterga och kissenödiga jag fick springa vidare till ett annat ställe där vi fick äta och kissa. Dålig stil!!!!
    Visst, man kan förstå att fik och restauranger bara vill öppna toaletten för gäster, det blir ju en del rengöring av toaletten av allt spring, och det är väl det värsta skitgörat på en restaurang. Men att sedan neka någon att göra en beställning, det är märkligt.

    Jag brukar erbjuda mig att betala för toabesöket och för det mesta går det bra.
  • Show n tell

    Mirva skrev 2009-02-05 21:54:04 följande:


    Show n tell skrev 2009-02-05 20:48:31 följande:
    Visst, man kan förstå att fik och restauranger bara vill öppna toaletten för gäster, det blir ju en del rengöring av toaletten av allt spring, och det är väl det värsta skitgörat på en restaurang. Men att sedan neka någon att göra en beställning, det är märkligt.Jag brukar erbjuda mig att betala för toabesöket och för det mesta går det bra.
    Ja, jag förstår ju också att man inte kan bara springa in hur som helst för att låna toa o så. men detta var ju en klar överdrift!
  • Tingeling83

    fick du ej ge ditt barn barnmat i burk ...

    kan de äta annat kan man beställa de

  • Mirva

    Show n tell skrev 2009-02-05 22:15:22 följande:


    Mirva skrev 2009-02-05 21:54:04 följande:
    Ja, jag förstår ju också att man inte kan bara springa in hur som helst för att låna toa o så. men detta var ju en klar överdrift!
    Javisst, verkligen!
  • SusannaT
    Mirva skrev 2009-02-05 20:43:08 följande:
    SusannaT skrev 2009-02-04 16:58:07 följande: Vem vet, det kanske sprider sig till Eskilstuna?
    jaa jag hoppas det.. en kompis o jag tänkte starta men ingen utav oss har råd o tid göra det nu. men hoppas det finns nån som KAN öppna. :)
  • LAK

    Hej!

    Jag har precis startat den icke vinstdrivande siten www.barnvagnscafe.se för att ge alla oss föräldrar här ute en samlingsplats för att hitta vettiga fik över landet där vi är välkomna med våra barnvagnar.
    Oavsett om du är på semester eller hemma så skall det  vara lätt att hitta ett fik med rum för oss och våra små älsklingar.
    Det blir lättare att ta sig en fika med sin/a små guldklimpar när man vet att det faktiskt går att byta blöja och värma barnmat på plats. Vi behöver DIN hjälp med utvärdering av de caféer och restauranger du besöker.
    Kika in på www.barnvagnscafe.se och skriv in dina senaste spaningar.
    Varje månad utses "Månades Spaning" av de utvärderingar som kommer in med bilder och den belönas självklart!

    Kom igen! Hjälp mig göra www.barnvagnscafe.se till en kraft att räkna med i caféSverige!

    //LAK

Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!