• Anonym
    Äldre 3 Jul 18:39
    55682 visningar
    91 svar
    -1 +2
    91
    55682

    Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!

    Jag tror att jag är helt unik angående min känsla för sommaren.
    Jag är inte som alla andra. Jag älskar hösten, julen, vintern, jag avskyr våren. Jag kan tycka om sommaren om den inte är för varm. Jag har antidepresiva som jag tar när våren börjar och fram till hösten.
    Jag mår jätte dåligt nu. Jag hatar när det är så mycket ljus. Jag känner mig bländad. Bara att vakna upp coh se att: AH NEJ, ännu en dag med sol, klibb och värme. Jag mår väldigt dåligt. Min kropp fungerar inte alls, inte mentalt heller. Det kanske är något fel på mig men jag börjar fundera på en lösning som att vistas utomlands, på ett kallare ställe under sommaren var det nu skulle kunna vara. Jag blir förvirrad och mår jätte dåligt av detta ljus och denna värme.

    Är det fler som känner som jag? Antagligen inte, men jag gör ett försök.

  • Svar på tråden Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!
  • Anonym (Nfnf)
    Tue 16 Aug 2022 18:01
    #81

    Skiten hjälper inte ens. 

  • Fri 19 Aug 2022 21:35
    #82

    Nu är det inte mycket kvar av sommaren. Man känner hur det blir svalare varje dag. En lång, mörk höst väntar.

  • Anonym (Hatar­sommar­)
    Fri 26 Aug 2022 22:23
    #83
    Dr Nail skrev 2022-08-19 21:35:54 följande:

    Nu är det inte mycket kvar av sommaren. Man känner hur det blir svalare varje dag. En lång, mörk höst väntar.


    Jag gillar September till mitten på Oktober, det är nog min favorit årstid, klar och fin luft.

    November vill man helst sova sig igenom för då är det bara mörkt och oftast regn.

    December kan vara fint när snön kommer.

    Januari är oftast bara kallt och trist, sen blir det fint i Februari/Mars igen.

    Sommaren är dock sämst med Juli och Augusti då man knappt kan vara ute på grund av solmigrän.


  • Sat 27 Aug 2022 10:13
    #84
    +1
    Anonym (Fy fan!) skrev 2022-08-01 21:08:26 följande:

    Alltså jag vet att jag inte borde bli provocerad av såna här idiotiska trådar men för helvete kan ni sluta klaga på sommaren!!! Alla ni som tycker det är sååååå förfärligt med den förfäääärliga värmen och som tycker det är såååå hemskt synd om er för att ni mår ju såååå dåligt hela tre månader om året - för helvete skärp er!!! Kom igen när ni går in i djup depression varenda jävla september som håller i sig till juni... Var glada att ni bara mår dåligt tre månader om året i stället för att bara ha tre månader om året när ni överhuvudtaget mår hyfsat, för att i stället må skit i nio månader. Och i år har det ju inte ens varit varmt - totalt en handfull dagar (om ens det) som det varit mer än 24-25 grader.... Blir så jävla less på ert gnäll. Att må dåligt tre månader om året är för helvete ingenting! Och sen blir jag less på mig själv, för vad är vädret att gnälla över överhuvudtaget, man kunde ju ha riktiga problem, som krig osv... 


    Så du menar att du mår dåligt 9 månader om året pga av vad? Kylan eller din livssituation under resten av året?  ( Ps. Menat som en uppriktig fråga och inte ett försök att vara otrevlig).  Jag vet inte om din livssituation tillåter det men om det går så kanske södra Europa skulle passa dig bättre? Tack vare EU så har vi ju lyxen att kunna flytta till massa olika länder. Till skillnad från mig och dem i min situation så har du betydligt större möjligheter att hitta lösningar för din situation. Hade det funnits något realistiskt genomförbart sätt för mig att undkomma pollen helvetet och värme tortyren så hade jag gjort allt som stod i min makt för att slippa må så här dåligt så många månader om året.

    Så. Det översta var menat att låta trevligt och förhoppningsvis ett tips men nu måste jag agga lite jag med så det kommer nu. 🙂

    Men jag undrar lite varför du har rätt att klaga över att du mår dåligt 9 månader om året pga att det inte är varmt men vi som mår dåligt under sommaren inte har rätt till det? Jag har dessutom väldigt svår pollenallergi så mitt helvetet börjar ofta så tidigt som i februari och orsakar även mig en djup depression. När den värsta värmen kommer så mår jag ofta så dåligt att jag ofta gråter mig till sömns och hoppas på att antingen kölden äntligen ska komma så att jag kan andas igen och att jag ska kunna gå ut eller att jag ska få slippa vakna nästa dag. 

    Så varför ska du, och många andra ha rätt att klaga på den årstid som ni tycker är fruktansvärd men vi får inte göra samma? Det är ju inte direkt som att ni avstår från att klaga på vintern för våran skull? 
  • Sat 27 Aug 2022 10:17
    #85
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-08-16 06:47:18 följande:

    Tar du antidepressiva för du inte gillar sommaren? Fundera ut varför istället 


    Ja. Flera sommar har orsakat djupa depressioner hos mig som varat över hela vinterhalvåret och förstört den ända tid på året som jag faktiskt kan glädjas över att vara vid liv.
  • Sun 27 Nov 2022 11:33
    #86

    När jag är utomlands där solen går ner kl 19 upplever jag inte alls att sommaren är jobbig trots att det oftare är 10 grader varmare.
    Har kopplat att det är solljuset som gör en deprimerad i Sverige, kombinerat med mörkret på vintern, allt kommer på en gång.
    Tiden kring midsommar är jobbigast, men sen tål jag inte heller fukten i Juli och Augusti. I September ser jag ofta ljuset i tunneln när dom fina färgerna börjar komma och luften som känns lättare att andas.
    Jag mår som bäst från September-Mars, jag mår uselt från slutet på Juni-September.

  • Anonym (A)
    Sun 27 Nov 2022 19:28
    #87

    Nu är det mörkt och kallt.

  • Sun 27 Nov 2022 20:30
    #88
    Anonym (A) skrev 2022-11-27 19:28:41 följande:

    Nu är det mörkt och kallt.


    ...och skönt.
  • Anonym (Y)
    Tue 29 Nov 2022 01:20
    #89

    Jag är likadan. Blir deprimerad under våren. Håller i sig under vår o sommar  

  • Fri 2 Dec 2022 22:48
    #90
    Anonym (Y) skrev 2022-11-29 01:20:12 följande:

    Jag är likadan. Blir deprimerad under våren. Håller i sig under vår o sommar  


    Min depression brukar komma efter midsommar, eller däromkring. Juli/Augusti längtar jag till minusgraderna. Nu längtar man till snön.
    På sommaren orkar jag ingeting nu för tiden, upplever värme mer intensiv för varje år. När det var 30 grader i somras fick jag panikångest. 

  • Anonym (Olivi­a)
    Sat 10 Dec 2022 15:11
    #91

    Trivs så himla bra nu. Friska vinterpromenader, mörkret som tillåter en att vara inne och mysa, tända ljus och adventsljusstakar. Saknar inte sommaren och bävar för den, usch vill inte. Men har lovat mig själv att inte tänka på den nu, utan bara njuta.   

Svar på tråden Mår dåligt varje sommar, jag hatar sommaren!!