IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Fy skäms att skicka hälsningar från Gran Canaria :-P
Tycker hela världen åker till södern just nu, själv går man hemma i höstrusket, brrr....Men vi ska på teater+hotellresa om 2 veckor, ska bli uuuurskönt att lyxa till på hotell, sköna sängar och frukost - mums!
Låter härligt med UL Frivolten! Det är bara så skönt att få se den lilla på skärmen, o att allt är ok! Håller med om att nerverna är på helspänn innan man fått se det lilla hjärtat slå! Jag längtar redan till nästa ul, men får snällt vänta nästan 2 veckor ännu...Tiden går så långsamt!
Tror jag kände den första riktiga sparken i söndags! Måste väl bara bestämma mig för att det VAR det, och inte bara gaser Nämen det puffade till riktigt ordentligt en gång, sen en gång till när jag låg med handen på magen, häftigt! Kändes som en boxning inifrån. Har väntat på mera puffar efter det, men har bara känt av det vanliga fladdret o inte några ordentliga kickar. Men det kommer väl så småningom! Skönt att få lite påminnelser om att det bor nån därinne
Har gått in i v.20 nu! Otroligt!!! Känns inte alls som om det skulle vara så långt redan! O att vi ska bli föräldrar när det gått lika lång tid till, ofattbart!
Hoppas ni har en riktigt skön semester Vreni!
Stabilo: Tack! Men det ar "bara" jag som ar pa semester! Ska vila upp mig nu!
Hej alla!
Hinner inte läsa allt, har varit fullt upp här gubben har jobbat minst 13 timmar per dag nu och sen sovit i gästrummet för att slippa vakna på nätterna och kunna orka m jobbet.. Nu börjar d dock gå mot sitt slut m så konstiga tider, skönt!
Tänker på er alla!
Frivolten, kul med rul! Snart halvvägs nu ;)
Anna, kände lite samma med föräldragruppen vilket jag sa till bm men jag fortsatte å gå pga av infon.. Så d gav lite ändå.
Dock tror jag att vi ivfare har ett försprång just när våra bebisar e födda att vi är bättre berädda på den smärre chock man får, man har liiksomlängtat efter det så och även om man inte kan vara beredd på allt så är vi endå mentalt förberedda och har gått igenom hur d känns att vara mamma en miljon gånger i huvudet..
Vreni, ha en underbar semester!
Jo anna, såg att du hade svarat m pumpen,
D kan nog vara smidigt m dubbelpump kan jag tänka om man ska pumpa mkt, den e ju liksom dubbel så d går ju dubbelt så fort! Swingen låter lite eftersom den e elektrisk men inte så mycket..
Men fundera du, dubbel skulle jag nog rekomendera om du verkligen ska satsa på det, det är ju dyrt men om man använder den mkt och länge så är det ju inte hela världen även om d känns mkt på en gång.. Mitt tips e också att vänta å se hur d går m amning å hur d känns innan du köper, men d e lättare sagt än gjort! Själ köpte jag ju handpump först för jag ville va förberedd! Och sen elektrisk för att pumpa så vilket var bra men ju ger lite dubbelt jobb om man både pumpar och sen ger på flaskan, man gör ju d m glädje men ibland kan d vara segt när man får sova lite å gör "dubbelt jobb".
Vi ger ju ersättning nu, av många anledningar och visst jag rekomenderar ammning i 1a hand så klart, men nu när vi har det som vi har det så måste jag ändå säga att jag trots allt är supernöjd med det!
Härligt med riktiga sparkar Stabilo!
Det har inte jag kännt...(såg nu att Du frågat häromdan Epa men att jag inte svarat.. ) Men jag har vid två tillfällen kännt som bubblor i magen.
Vilket jag inte brukar känna. Så jag känner mig ganska säker på att det faktiskt va Liten.
Sista gången kom det två gånger på raken.
Men nu har jag inte kännt nåt på några dagar igen.
Hade ju tydligen moderkakan i framkant så Bm tyckte inte det var nåt konstigt att jag inte kännt så mycket än.
Ja, helt otroligt, att vara halvvägs! Och är det på Dagen idag! Dag 140 av 280. Vecka 19+6.
Pojkvännen började tvivla ett par dagar innan RUL på om han verkligen ville veta om det var en flicka eller pojk i magen...Och när dom nu ändå inte ville berätta, så har vi bestämt att vi inte ska ta reda på det.
Och hux flux känns det som ett HELT RÄTT BESLUT. Tänk vad det kan växla..
Stabilo, Har Ni, eller har Ni tänkt kolla kön??
Lyxigt med ett till UL! Jag har inga mer inbokade på hela tiden...
Men kan säkert få om jag vill. Nu känns det som om det skulle vara lagom med ett i vecka 30 sådär... Har ju iåförsig redan gjort sex stycken...
Börjar verkligen se Liten som en 'helt egen individ' på ett annat sätt än förut. Vet inte hur jag ska förklara men förut har H*n liksom hängt med mig vart jag än har gått, och det har inte varit så mycket mer med det, men nu är det en Person jag vill avsätta tid för att UMGÅS med...
Lät jättekonstigt det där, men Ni kanske ändå förstår...
Låter som en skön semester Vreni!
Frivolten: Nä vi har inte tagit reda på könet. Har sagt att vi inte kommer att göra det heller, men man vet ju aldrig om vi ändrar oss o blir för nyfikna....
Har ju lyxen att slippa på fler UL när jag går hos en privat gynekolog (har gjort det under hela IVF-behandlingen) så det känns riktigt bra! Skulle jag bara gå på vanliga kontroller hos mvc så skulle det bara vara 2 ul under hela graviditeten.
Vad mysigt att ni börjar känna sparkar!
Nu har jag kommit på att jag saknar min mage, det är mest i efterhand som man tänker på hur mysigt det faktiskt var!
Börjar verkligen förstå nu hur fort tiden går, Tila är redan 8 månader nu, och de första bebisarna i tråden ska ju snart fira ettårsdag!!
Hej alla,
Är några av er kvar här? Och hur är allt med er isf? Har inte varit härinne på flera år men nu när jag fick mail om att de skulle stänga mitt konto (om jag inte loggade in) så tänkte jag på er <3
Hej Sootie.
Samma för mig, fick mail om kontot och tänkte på er :)
Vi har fårt en dotter sedan sist, Elvira, som föddes i augusti 2011. Sen har vi Elvin som föddes 24/12-08
Även Elvira är ivf och var det 4e och sista återinförandet från samma omgång då Elvin blev till... Galet det där.
Timoa har också fått en dotter, så hon har en pojke och en flicka :)
Hur är det med er då?
Kul att tråden finns kvar!!!
Så mkt stöd som vi hade av varandra ??
Kram
Nämen, nu hamnade jag här jag med...! efter-jag vet inte- 2-3år?
Som Parvel skrev- jag fick en dotter ca 2mån efter Elvira kom, min lilla tjej heter Rebecca. Nu är hon drygt 3,5år och Alexander 6,5år, han börjar i 6års i höst. Tiden går foooort!
Otroligt att vi gick igenom dessa resor tillsammans, vilket stöd vi hade i varann!
Man glömmer lätt bort hur det var, fast ändå inte.... kommer alltid kunna komma ihåg alla bakslag och hur jobbigt allt var, men såklart även den totala lyckan i att bli förälder!
Hoppas ni alla mår bra, jag & Parvel med familjer umgicks faktiskt en del när killarna var små, sen kom nog jobb&allt annat emellan, men vi följer varann via facebook och det är en rätt häftig känsla att vi faktiskt fann varann via denna härliga tråd!
Kram på er alla!