• Desertchick

    USA tråden.

    Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

    Föregående trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

    För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

    PRESENTATIONS TRÅDAR

    Nr. 1

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

    Nr. 2

    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

    Nr. 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

    Nr. 4

    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

    PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

  • Svar på tråden USA tråden.
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2009-10-20 06:52:42 följande:
    Här har hela familjen vaccinerat sig flera ggr mot den årliga influensan och inte fått några biverkningar. På makens jobb erbjuder de vaccin för vuxna en gång varje höst och då brukar jag också passa på att vaccinera mig.Sa läkarna att det var pga influensavaccinationen som han blev blind på ena ögat? Det verkar läskigt, men om det var pga vaccinationen så måste det vara mycket, mycket ovanligt.
    Ja, dom sa att det var vaccinet, o han sa aven att dom hade gatt igenom alla risker innan han fick det, men som han sa, han lyssnade lite sadar pa ett halvt ora, for det e ju sant som inte hander trodde han, men det gjorde det, fruktaansvart tycker jag o sa skrammande, men som du sager, jag har aldrig hort talas om det sjalv, o tror att det e valdigt ovanligt.
    jag vet daremot manga som blir jattesjuka i borjan dom fatt vaccinet, som om dom hade influensan.
    Sedan funderar jag over kroppens eget imunforsvar, o hur det paverkas av vaccinet.
  • lundholmster
    rasajj skrev 2009-10-20 01:13:03 följande:
    blod i avforingen skulle jag kolla med veterinar. men nagra funderingar har jag. ute/inne? Avmaskad nyligen? byter ni foder ofta/nyligen?Som sagt, jag skulle kolla med undersokning hos veterinar.
    Ok, jag ska kolla med veterinären.

    Innekatter endast
    Ej avmasked på länge
    Inget byte av foder på år
  • Mackenzie Grace

    Jag vet inte varför men jag är av någon anledning smårädd för det där H1N1 vaccinet, eller vad det nu än heter. Jag kollade på nyheterna igårkväll, VILKET JAG INTE BORDE GÖRA. Ska ni ge era barn vaccinet? Jag vill ju såklart inte att Mackenzie ska bli sjuk, men inte heller att vaccinet ska göra henne sjuk.. Jag är hemskt nojjig när det kommer till mediciner.

    Känner mig lite dum, för igårkväll pratade jag med Caleb, Joes son, och han sa att hans mamma inte brydde sig att ta dom och få flu vaccinet eller H1... Och jag kunde höra på hans röst att han höll på att bli riktigt sjuk.. Jag älskar ungen och vill träffa honom när Joe kommer hem, men inte om han just varit sjuk för jag vet hur mycket Mackenzie gillar att krama och pussa på honom. Men om vi inte far och ser honom när Joe kommit hem så vet jag att ex frun will raise some hell.

  • evaoregon

    Mackenzie Grace skrev 2009-10-20 15:08:00 följande:


    Jag vet inte varför men jag är av någon anledning smårädd för det där H1N1 vaccinet, eller vad det nu än heter. Jag kollade på nyheterna igårkväll, VILKET JAG INTE BORDE GÖRA. Ska ni ge era barn vaccinet? Jag vill ju såklart inte att Mackenzie ska bli sjuk, men inte heller att vaccinet ska göra henne sjuk.. Jag är hemskt nojjig när det kommer till mediciner. Känner mig lite dum, för igårkväll pratade jag med Caleb, Joes son, och han sa att hans mamma inte brydde sig att ta dom och få flu vaccinet eller H1... Och jag kunde höra på hans röst att han höll på att bli riktigt sjuk.. Jag älskar ungen och vill träffa honom när Joe kommer hem, men inte om han just varit sjuk för jag vet hur mycket Mackenzie gillar att krama och pussa på honom. Men om vi inte far och ser honom när Joe kommit hem så vet jag att ex frun will raise some hell.
    Mina har fått h1n1 som nässpray utan kvicksilver. Jag anser att det är större risk för barnen att få svininfluensan än farligheter med vaccinationerna.
  • evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2009-10-20 13:49:39 följande:
    Ja, dom sa att det var vaccinet, o han sa aven att dom hade gatt igenom alla risker innan han fick det, men som han sa, han lyssnade lite sadar pa ett halvt ora, for det e ju sant som inte hander trodde han, men det gjorde det, fruktaansvart tycker jag o sa skrammande, men som du sager, jag har aldrig hort talas om det sjalv, o tror att det e valdigt ovanligt. jag vet daremot manga som blir jattesjuka i borjan dom fatt vaccinet, som om dom hade influensan. Sedan funderar jag over kroppens eget imunforsvar, o hur det paverkas av vaccinet.
    Ja, det är hemskt med sådana biverkningar, men det är ju som sagt oehört ovanligt. Eftersom flera barn dött av svininfluensan (även några som tidigare varit helt friska) så anser jag att risken med vaccinet är mindre än med svininfluensan. Fast det här är ju något som man själv får ta ställning till.
  • RQL

    Jag är också smårädd för H1N1-vaccinet! Och blir bara mer rädd för varje gång jag tittar på nyheterna. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

    Vanliga flunsavaccinet har jag inte tagit på över 15 år, känns mest dumt att börja igen då jag faktiskt var som mest sjuk när jag tog det.

  • rasajj
    lundholmster skrev 2009-10-20 14:51:53 följande:
    Ok, jag ska kolla med veterinären.Innekatter endastEj avmasked på längeInget byte av foder på år
    Ja, absolut kolla med vet da. Som endast innekissar ar det itne troligt att de behover avmaskas. Sa.. ja.. vet besok.. Lycka till!

    Jag blev hemkallad tidigt idag for Sophia har Lupus flare up. Hon ar riktigt dalig och hennes fjarils utslag i ansiktet ar valdigt tydligt, och huden ar varm. Usch, jag osnkar det fanns nagot man kunde gora..
  • LAMadde

    Hej tråden. Skriver lite fr svedala Resan gick bra.. abbie skötte sig jättebra Är svinkallt, vilket ja inte alls va förberedd på.. brrr. Har ätit leverpastej och godis så ja mår illa

    Ang svininfuelsan så har min mans bror det just nu + deras ena son.
    Dom tror att sonen fått det fr skolan. Dom har 2 till barn och dom har varit småförkylda men inte dödssjuka som pappan och mellan killen. Idag va min lillebror inne i stan med jobbet och åt midda men ringde efter 1tim så pappa fick hämta honom för att han spytt.. Nu är ja rädd att han också kanske har svininfluensan. Jag är inte så jätterädd för att bli sjuk. Jag är däremot orolig för Abbie + att jag vill inte ligga däckad i 1v här i sverige (+ att behöva gå till doktorn här me allt va de innebär med försäkringar och allt annat). Håller tummarna att min bror bara har nån 24hr bug lr matförgiftad.

  • Hjartesjalen

    Pratade med min mamma idag o bade hon o pappa samt mina morforaldrar, syster o systerdotter ska vaccinera sig.

    mamma sa att det inte e sa negativ omtalning om det i Sverige, men jag vet inte. M ormor sa att tidningarna forstorar upp allt, men nar folk dor blir man ju radd vad det an handlar om.

    mamma tycker absolut om vi far mojlighet att bade jag o maken ska vaccinera oss.
    Gud vad velig jag kanner mig nu, vet inte alls vad man ska gora, vaccinera el inte, det e fragan.

    Vad e det ni andra har last for nagot negativt ang vaccinet?

    Efter att varit borttappad sa fick jag idag veta via mail att jag har SVT, som ar Supraventricular Tachycardia. Hjartrytmen.

  • FebruariVals

    såg att den var gammal...testar på lite annat håll


    -Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • evaoregon
    FebruariVals skrev 2012-05-03 10:14:14 följande:
    Ni som verkar ha lite koll här....  www.usafis.org    Vad är det? Seriöst?
    Använd bara den officiella  sidan.  Det är gratis.  Det finns en massa skumma företag som vill tjäna pengar på de som vill flytta till USA.  Du kan inte anmäla dig just nu.  Jag tror det funkar igen i oktober så kolla tillbaka på sidan då.  Den officiella sidan är www.dvlottery.state.gov/
  • saraoleander214
    evaoregon skrev 2012-05-03 15:40:57 följande:
    Använd bara den officiella  sidan.  Det är gratis.  Det finns en massa skumma företag som vill tjäna pengar på de som vill flytta till USA.  Du kan inte anmäla dig just nu.  Jag tror det funkar igen i oktober så kolla tillbaka på sidan då.  Den officiella sidan är www.dvlottery.state.gov/
    Se upp ändå. Om man hat varit med på det officiella riktiga lotteritet kan ändå andra företag ringa dig och fråga om du villa med i lotteriet igen, deras lotteri!!!!