• Anonym

Men hallå. Hur tänker idioterna

Rektorn ringde igår, tydligen har min son retat en annan kille i klassen för karlsson på taket, han heter karlsson så det är väll inte hela världen.

Men tydligen tyckte pojken det och lärarna. Tål inte ungar saker i skolan lägre. Han hade ju typ inte slagit nån.
    Jag tycker man kan skratta åt sånt dumt, inte analysera allt för då blir det bara jobbigt.

• Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna
  • Linda Ligist
    Mammatill2tjejer skrev 2009-09-06 16:27:57 följande:
    Att ts väljer att vara anonym är inte alls förvånande. Jag skulle också skämmas om jag var hon...
    Kanske handlar det inte så mycket om skam som att hon inte vill att the good people of Familjeliv ska bränna kors på hennes gård...
  • Mammatill2tjejer

Om man inte vill ha reaktioner på det man skriver, positiva eller negativa, så ska man kanske avhålla sig från att skriva här? Jag är visserligen ny här så jag vet inte hur det funkar...

• Mammatill2tjejer

Linda Ligist skrev 2009-09-06 16:43:53 följande:

Kanske handlar det inte så mycket om skam som att hon inte vill att the good people of Familjeliv ska bränna kors på hennes gård...
    Och om hon nu tycker att en 10-årig pojke "får tåla lite" och måste bli "lite mer hårdhudad" , så gäller väl detsamma henne själv kan jag tro...
  • Linda Ligist
    Mammatill2tjejer skrev 2009-09-06 16:50:08 följande:
    Linda Ligist skrev 2009-09-06 16:43:53 följande: Och om hon nu tycker att en 10-årig pojke "får tåla lite" och måste bli "lite mer hårdhudad" , så gäller väl detsamma henne själv kan jag tro...
    ehum... "hårdhudad" var nog ursprungligen mitt uttryck, men jag ORKAR inte förklara vad jag menar en gång till.

Och "det var du som började" är inte ett fullgott argument för oss vuxna att uppföra oss som arslen (om ingen förolämpar en familjemedlem eller påstår att man har gått upp i vikt förstås...)
  • Mammatill2tjejer

Linda Ligist skrev 2009-09-06 16:54:07 följande:

ehum... "hårdhudad" var nog ursprungligen mitt uttryck, men jag ORKAR inte förklara vad jag menar en gång till.Och "det var du som började" är inte ett fullgott argument för oss vuxna att uppföra oss som arslen (om ingen förolämpar en familjemedlem eller påstår att man har gått upp i vikt förstås...)
    Nej, det har du helt rätt i. Men jag tycker att man får lov att leva som man lär. Och om ts tycker att en 10-åring ska tåla att bli hackad på så räknar jag faktiskt med att hon själv tål att hackas på.
  • Mammatill2tjejer
    Nej, det har du helt rätt i. Men jag tycker att man får lov att leva som man lär. Och om ts tycker att en 10-åring ska tåla att bli hackad på så räknar jag faktiskt med att hon själv tål att hackas på.
    Med det har jag inte sagt att jag tycker att det är rätt att faktiskt hacka på henne. Och det anser jag inte heller att jag har gjort. Jag reflekterade över hennes anonymitet och kommenterade att jag har full förståelse för att hon skäms, med tanke på det hon skriver.

Det uttalandet står jag fast vid.
  • Linda Ligist
    Mammatill2tjejer skrev 2009-09-06 16:58:25 följande:
    Med det har jag inte sagt att jag tycker att det är rätt att faktiskt hacka på henne. Och det anser jag inte heller att jag har gjort. Jag reflekterade över hennes anonymitet och kommenterade att jag har full förståelse för att hon skäms, med tanke på det hon skriver. Det uttalandet står jag fast vid.
    Tack gode gud! Jag trodde att jag hade fastnat i den här själadödande diskussionen en kväll till.

TS och Maddex har de klart mest spännande ståndpunkterna i alla fall. Mycket intressant läsning.
  • Linda Ligist

Jag ser för övrigt en inre bild av hur mammor runt om i Sverige sitter på FL och skäller på andra som är dåliga föräldrar och ropar "vänta ett tag till mitt hjärta, mamma måste bara göra det här först, det är nämligen någon på internet som har fel" åt sina gråtande barn.

• Stinky

Linda Ligist skrev 2009-09-06 17:05:05 följande:

Jag ser för övrigt en inre bild av hur mammor runt om i Sverige sitter på FL och skäller på andra som är dåliga föräldrar och ropar "vänta ett tag till mitt hjärta, mamma måste bara göra det här först, det är nämligen någon på internet som har fel" åt sina gråtande barn.
    Äsch, så du säger!
  • Linda Ligist

jag förstår överhuvudtaget inte hur människor (till exempel jag) kan bli så upprörda över att någon har FEL på internet för övrigt. Risken att det händer igen känns ju rätt överhängande...

• Millan83

man kanske hoppas hoppas hoppas på att det går att få personen att tänka om, och att det i förlängningen leder till något skitbra? tex att en unge slipper gråta och må dåligt över att gå till skolan för där träffar han sina mobbare??

eller jag vet inte..

• Coming Soon

Svarar direkt på TS..

Kan du förklara för mej VARFÖR din son ska få lov att kalla någon något sådant? Fine, det är inte det värsta man kan säga till någon direkt, MEN om den här killen tar illa upp så är det ju väldigt viktigt att det tas på allvar! Han ska inte behöva må dåligt på morgonen inför skolan bara för att din son tror att han kan säga vad han vill.. Jag tror du själv hade uppskattat att skolan tog det på allvar om DIN son blev utsatt för mobbing! Eller hur?

För det är faktiskt mobbing det handlar om och jag som förälder till en som INTE är hårdhudad, hade blivit vansinnig om någon retat honom.. bagatell eller ej!

• Anonym

jag kallades för det i skolan och hatade det.
    jag var ingen fet gubbe i sina bästa år...... har inte med humor att göra det sved.
    bara att mina lärare tyckte som dig ts..... det var väll inget, säg det till den lilla flickan på 10 år som accociera det med den fula gubben.

• TereseA

gick in där man läser bara TS inlägg..där har ju hon skrivit endel men sedan är det annan anonym..som skriver om ts..typ är det du ts? osv..hur kan ts och en annnan anonyma inlägg finnas där det bara ska finnas ts inlägg..

konstgt..

Akiim är mitt liv 071004
  • Coming Soon
    TereseA skrev 2009-09-06 19:19:39 följande:
    gick in där man läser bara TS inlägg..där har ju hon skrivit endel men sedan är det annan anonym..som skriver om ts..typ är det du ts? osv..hur kan ts och en annnan anonyma inlägg finnas där det bara ska finnas ts inlägg..konstgt..
    Hur går man in och ser bara TS inlägg??
  • TereseA
    Coming Soon skrev 2009-09-06 19:25:17 följande:
    Hur går man in och ser bara TS inlägg??
    trycker på där det står bara endast uppe i ts el annan av hennes inlägg.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Donno

för det är en bugg, ts har inte valt ett anonym nick så då visar länken alla anonyma utan anonym nick.

• TereseA
    Donno skrev 2009-09-06 19:32:38 följande:
    för det är en bugg, ts har inte valt ett anonym nick så då visar länken alla anonyma utan anonym nick.
    jaha ok..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Mammatill2tjejer

Anonym (Mamma) skrev 2009-09-04 11:08:45 följande:

Hur kan han bevisligen slippa undan om rektor + lärare tagit tag i detta? Nej, jag har aldrig påstått att man ska behöva göra det heller! Massa ansvar? Du tolkar ju allt uppåt väggarna? Men jag anser ändå att OM ett barn säger något som ett skämt, alltså att denne inte är ute efter att retas eller är medvetet elak, ska inte bli stämplad som mobbare. Jag vet fortfarande inte om det Ts son gjorde hänt en gång eller under längre tid, men om detta hänt en gång så är han inte en mobbare, men han ska ändå få veta att den andre pojken blev ledsen och att det inte får fortsätta.
    Absolut! Jag håller med dig.
Svar på tråden Men hallå. Hur tänker idioterna