• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • kräftan77
    Himlan77 skrev 2010-01-01 20:01:42 följande:
    Den här gången blir det mens, det vet jag redan... Vi missade medvetet äl den här månaden. Jag orkade inte, helt enkelt... Man blir ju rätt knäpp i huvudet till slut av det här, så jag behövde ledigt på flera plan... Ska ringa min bm efter helgerna nu och se hur vi går vidare... Jag tror hon säger IVF, och jag är så velig... eller rättare sagt skiträdd... Jag mådde ju så pissigt av pergon, så vad jag ska då inte göra av IVF-behandlingen...? Inget säger ju att jag behöver må lika taskigt av den, men det ligger ju nära till hands... Nåja, vi får se vad hon säger... Jag har lite frågor till henne oxå... Det är bra att hänga här, men samtidigt väcker det en del funderingar, eftersom det är ganska mycket olika info vi verkar få... Nu blir det godis och tv en stund... Ta vara på de lediga dagar som är kvar
    Hej! Jag har varit borta ett tag fr FL. Förstår er, att ni valde att göra ett litet uppehåll med  behandlingarna. Det är ganska påfrestande! Hur gick ditt samtal med BM? BLir det IVF tro? Ngn annan behandling borde det ju bli eftersom Pergon inte verkar hjälpa. Hoppas du inte mår allt för dåligt av dem andra behandlingarna bara.
    Håller tummarna för att in är på gång igen med nya behandlingar och förhoppningar!! Lyckospark till dig! 
  • missan

Hej! Tjej på 33, har försökt i över 1,5 år. Utomkvedshavandeskap första försöket sedan stiltje. Frustrerad. Äter Pergo just nu och väntar på ÄL. (dag 13) Är i samma "testträsk " så jag tänkte jag kunde passa in här lite...?
    Själva tillverkandet av bebis känns rätt ansträngda och jobbiga just nu. Inte så passionerat som man önskar.

• isabell05

Hej och välkommen Missan!

Beklagar ditt Utomkveds...
    Tja, det känner vi nog alla igen. Bebisbak blir till slut väldigt opassionerat tyvärr. Man bakar så mycket och rutinmässigt under fertila dagar att sen vill man ha tid för att längta också... Men det blir ju bara mindre och mindre av längtan också. Jag tror att man helt enkelt skall lägga bebisbak åt sidan nån månad och enbart älska... Rätta mig om jag har fel.
    Jag har ätit tre dubbelkurer Pergo nu utan restultat. Nu skall mannen in och testas. Känns nervöst. Jag har två barn sedan innan men han har inga barn. Han har aldrig försökt bli pappa innan. Vi blev med barn förra året men det slutade med MA.

Lycka till!

• Myra
    isabell05 skrev 2010-01-12 09:00:17 följande:
    Anna vad tråkigt Vi håller tummarna för pluss nästa cykel.Myra; man tar ett progesteronprov dag 21, 22 eller 23 i cykeln för att se om man har haft ÄL.
    Tack för svaret. men många får senare äl med pergo kan man se endå med progesteron provet på just dagarna 21-23 i cykeln. Jag har för mig att jag fick utslag så sent på mina äl stickor. Nu tror jag inte att jag hade en riktig äl och sen så blev det heller inget den omgången. Tänkte att om man fick senare äl så kanska man tar det för tidigt och dom inte se eller missar om man verkligen skulle få äl
  • Myra

Välkommen missan. Ja här är vi ett gäng som hållit på ett tag nu.
    Det är så skönt att man inte är själv coh andra som man kan dela erfarenhet med och stötta varandra.

Isabell: Jag håller med dig, att göra bäbis blir påfrestande efter ett tag och inte så passionerat. Men jag vägrar att det blir så för oss, tror inte det är bra för förhållandet så man får hitta på något så det inte blir bara äl sex för att man måste.
    Men vet, det är inte lätt.
    Det är bra att nu testar mannen och jag hoppas att det blir bra resultat.  Ni har ju endå lyckats blir gravida en gång tidigara så det finns stora hopp fast det inte gick bra.

• missan

Tack så mycket!
    Ja, att pausa i bakandet är nog en bra idé när det låser sig av stressen. Det kan ju gör att man pausar mentalt och så känns det roligt igen..

Isabell: Hade du egen ÄL? Mår man sämre vid dubbeldos Pergo? Hoppas det blir bra resultat för din man!

Jag hade egen ägglossning men fick ändå äta Pergo då den va lite oregelbunden. Men är lite orolig för överstimulering. Gyn tyckte inte jag behövde kolla med VUL.

• Fridelina2

En till som förvisso ligger precis i startgroparna. Vad är det för skillnad på att ta enkel eller dubbel kur? Är det större chans att dubbel kur funkar? Vissa får dubbel kur på första försöket, medan andra får enkel, varför?
    Förlåt att jag lånar tråden lite, men det är iallafall pergofrågor.

• Himlan77

Hej allihop! Man kan väl säga att jag är tillbaka... i alla fall någorlunda. Det har varit ganska turbulent på jobbet och är fortfarande att den här biten kommit helt i skymundan... Det har oxå gjort att jag inte fått tid (läs ork förresten) att ta tag i projekt bm, men imorron, när jag börjar sent tänkte jag göra ett nytt försök. Har ingen aning om vad hon kommer säga, så vi får väl se...
    Det är inget kul med bebistillverkning på ackord, så jag har medvetet försökt att tagga ner lite och inte räkna så mycket dagar och ha sex på bestämda tider typ... Nu tänkte jag göra ett nytt ryck igen, så ska inhandla lite äl-tester till nästa månad...

• isabell05
    missan skrev 2010-01-17 01:24:15 följande:
    Tack så mycket! Ja, att pausa i bakandet är nog en bra idé när det låser sig av stressen. Det kan ju gör att man pausar mentalt och så känns det roligt igen..Isabell: Hade du egen ÄL? Mår man sämre vid dubbeldos Pergo? Hoppas det blir bra resultat för din man!Jag hade egen ägglossning men fick ändå äta Pergo då den va lite oregelbunden. Men är lite orolig för överstimulering. Gyn tyckte inte jag behövde kolla med VUL.
    Ja, jag hade egen ÄL, iaf när han tittade med VUL så såg han en äggblåsa. Men väldigt oregelbunen mens så det fick bli pergo som hjälp på traven. Jag vet inte om man mår sämre med dubbelkur, jag har aldrig ätit enkelkur så jag kan inte jämföra. Men JAG mår dåligt av pergo. En del känner inte så mycket.
  • isabell05
    Fridelina2 skrev 2010-01-17 12:39:46 följande:
    En till som förvisso ligger precis i startgroparna. Vad är det för skillnad på att ta enkel eller dubbel kur? Är det större chans att dubbel kur funkar? Vissa får dubbel kur på första försöket, medan andra får enkel, varför?Förlåt att jag lånar tråden lite, men det är iallafall pergofrågor.
    Hej Fridelina!

Jag vet faktiskt inte vad det är för skillnad men jag kan tänka mig att om man inte har egen ÄL så skall väl en dubbelkur sätta fart på den. Jag har haft cykler då jag inte har haft ÄL (progesterontest) så kanske därför som jag fick dubbelkurer. Men jag tror att de flesta startar med enkelkur.
  • isabell05
    Himlan77 skrev 2010-01-17 13:52:08 följande:
    Hej allihop! Man kan väl säga att jag är tillbaka... i alla fall någorlunda. Det har varit ganska turbulent på jobbet och är fortfarande att den här biten kommit helt i skymundan... Det har oxå gjort att jag inte fått tid (läs ork förresten) att ta tag i projekt bm, men imorron, när jag börjar sent tänkte jag göra ett nytt försök. Har ingen aning om vad hon kommer säga, så vi får väl se...Det är inget kul med bebistillverkning på ackord, så jag har medvetet försökt att tagga ner lite och inte räkna så mycket dagar och ha sex på bestämda tider typ... Nu tänkte jag göra ett nytt ryck igen, så ska inhandla lite äl-tester till nästa månad...
    Hej och välkommen tillbaka!Nu hoppas och tror vi på pluss snart
  • anna h29

Hej!

Jag startade med enkelkur och mådde hur fint som helst. Dock tveksamt om jag hade ägglossning och inget plus och ingen mens nu heller. Så idag har jag vart tillbaka hos gynekologen och snart börjar jag igen med en dubbelkur pergotime. Känns ändå bra.

Lycka till alla ni andra - det är kul att läsa om er i tråden!

/Anna

• missan

Hej igen!
    Konstigt hur det kan bli. Förra torsdagskvällen beställde jag nya ägglossningstest från nätet. De skulle komma på måndag men har fortfrande inte kommit. Har nog fastnat på posten.. De ska skicka nya om de inte kommit imorgon. Hade verkligen behövt kolla min ägglossning men nu är det försent. Ville inte köpa på affären då jag väntade dem hem. Ägglossningen va på g förra veckan. Sen tog testen slut. Sen var det stiltje men nu har jag rätt ont i magen, eller i äggstockarna eller nåt.
    Är det nåt som inte vill jag ska testa..? haha
    Testade med grav idag men neg. såklart! Alldeles för tidigt om jag äntligen lyckats.
    Blir lite orolig för överstimulering av Pergon eller ett nytt X på gång.

• Himlan77

Telefontid med min läkare 1 februari. Fram tills dess ligger jag nog fortsatt lågt... Det är fortfarande ganska stressande det här att bara tänka på ÄL-tester och bebistillverkning... Jag skyndar långsamt. Vill inte "ramla ihop" igen, nu när jag äntligen samlat ihop alla bitar av mig själv igen... Dessutom börjar jag bli förkyld, och det hade jag räknat med minst av allt just nu... Bläää!

Svar på tråden När ÄL med Pergotime?