• mamma hampus

80-talets föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:28
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m51232939.html för vi som e ensamstående
  • Svar på tråden 80-talets föräldragrupp
  • mamma hampus

Om vi försöker få in ett tema eller något som kan locka föräldrar hit och skriva lite eller vad kan man hitta på??

• Anki85

Glad påsk på er i efterskott

har inte varit inne på ett bra tag, har haft fullt upp de senaste veckorna med sjuka barn
    minstingen åkte på RS virus 2 gånger på raken plus att han åkte på öroninflammation nu den sista gången.och har varit dålig över en månads tid, samtidigt som de andra 3 har varit förkylda och dåliga..
    har inte varit mkt tid över till datorn

men tack och lov verkar det ha gett sig nu och vi är skapligt friska, tillräckligt så vi åkte hem till mina föräldrar i norrland, kom hem nu i natt vid 1. men har haft en super mysig påsk tillsammans

har ni haft en bra påsk??

Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • snuttP

Skönt att läsa att ni är bättre. Min systerson (3½månad) fick också RS. Inget trevligt alls.

Vi har haft en ok påsk. Mannen min va i Sthlm och jobba. Jag va hemma med vildingarna. Men lyckades bjuda in mig på middag både här o där.. så jag va nöjd.. haha..

Liam 031211 Nova 071108
  • Tokfrjant

Hej! Heter Emelie och är född 88:a, har en son som fyller två i sommar och väntar även tvillingar i höst. Bor i norra delen av skåne

♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
  • mamma hampus

Tokfrjant: Välkommen hit...spännade med tvillingar,har ni några i släkten också? mina syskon är tvilingar men 16 år äldre än mig men det gör ingen skillnad vi pratar minst varje dag i telefon

• Tokfrjant
    mamma hampus skrev 2010-05-07 09:06:42 följande:
    Tokfrjant: Välkommen hit...spännade med tvillingar,har ni några i släkten också? mina syskon är tvilingar men 16 år äldre än mig men det gör ingen skillnad vi pratar minst varje dag i telefon
    Tack! Ja, det ska bli spännande Min mammas morfar hade tre tvillingsyskon och sen har jag en kusin från pappas sida som har två tvillingsyskon. Vet inte om det kommer från min farmor då, det kan ärvas från sin pappas sida, att de kan föra det vidare, men pappor kan inte påverka att det blir tvillingar har jag för mig (eftersom det handla om äggen) Så några stycken i släkten har jag ju.
  • Anki85
    Tokfrjant skrev 2010-05-07 00:06:59 följande:
    Hej! Heter Emelie och är född 88:a, har en son som fyller två i sommar och väntar även tvillingar i höst. Bor i norra delen av skåne
    Hej Emelie! vad härligt med tvillingar dubbelt grattis!!
    mina twins fyller redan 2 år i sommar så tiden går oerhört fort
     har en 3 åring (som då var 14 månader när tjejerna föddes) och så har jag en liten skrutt som precis blivit 6 månader.
    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • Tokfrjant
    Anki85 skrev 2010-05-07 15:19:30 följande:
    Hej Emelie! vad härligt med tvillingar dubbelt grattis!! mina twins fyller redan 2 år i sommar så tiden går oerhört fort  har en 3 åring (som då var 14 månader när tjejerna föddes) och så har jag en liten skrutt som precis blivit 6 månader.
    Tack Mysigt, förstår att tiden måste gå snabbt, blir ju fullt upp sen med tre busar
    Tur att Elias är så duktig redan här, blir nog till att pottträna honom i sommar, han har testat pottan ibland och han säger alltid till när han ska bajsa så blir han blöjfri innan bebsarna kommer så underlättar det lite iaf Är lite rädd för att han kommer känna sig utanför sen när tvillingarna kommer, nu är vi ju två som ger all vår tid till honom och sen helt plötsligt så blir det två till.
Svar på tråden 80-talets föräldragrupp