• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • nunu

Nej dom säger att det minskar chanserna med ungefär 10% och som du säger så kan den äggledare som är kvar "fånga upp" ägg även från den andra sidan. Jag har fått reda på att min mamma hade samma sak och oxå opererade bort sin ena äggledare innan hon fick min storebror, så det inger ju lite hopp i alltihopa iaf. Jag ska försöka vila upp mej och samla nya krafter tills vi får göra ett nytt försök. Ska även höra hur det blir med missfallsutredningen nu när det sista inte var ett missfall.

Hoppas ni får en härlig jul, lillkillens första! :) Kramar

• elmi

vad bra att du har berättat för din mamma, kan nog vara skönt att få lite stöd därifrån också.

nu hoppas vi att 2012 kommer vara ert år och försök se 2011 som ett skitår som äntligen är slut.

idag åker faktiskt vi alla tre till sri lanka i två veckor, väldigt skönt.

kram 

• nunu

Hej!
    Har ni haft en skön semester?
    Här har mensen kommit så på fredag börjas det med Puregon-sprutor igen.. ser fram emot det, och hoppas på ett bra resultat denna gång som håller i nio månader!!
    Kram

• elmi
    vi har haft det helt underbart. kan verkligen rekommendera sri lanka som resmål-

Vad roligt! när är det planerat för  ÄP och ET?
    åh jag hoppas så mycket att det går bra den här gången!
    kramar 
  • nunu

Hej! Skönt att höra att ni haft det bra på resan! Vi håller på att kolla vart vi ska åka i sommar på semestern, så alla tips är välkomna!

Det är ett frysförsök vi ska göra så slipper ÄP iaf.. Jag testar med ÄL-test från igår och har jag inte fått positivt innan torsdag så ska jag få en Ovitrelle-spruta.. Så om allt går som det ska så blir det FET nästa vecka! Hoppas hoppas!
    Kram

• elmi

vad skönt att ni slipper gå hela långa vägen, ovitrelle känns bekant :) åh nu måste det gå! hoppas hoppas hoppas!

åk till södra frankrike, vi har ett hus där så då kan ni få bo hos oss ett tag :) det är väldigt fint där och inte alls lika mycket folk som vid den klassiska rivieran.

annars är sicilien ett tips, vi var där för ett par somrar sedan och det var väldigt trevligt! 
    Elba, en annan ö i italien som var jättefin. 

kram

• elmi

hur har det gått F? jag håller alla tummar jag har. kram

• nunu
    elmi skrev 2012-02-22 19:35:38 följande:
    hur har det gått F? jag håller alla tummar jag har. kram
    Hej
    Det blev avbrutet igen, jag var så överstimulerad så det gick inte att göra något FET fick jag veta när jag kom till Falun.. med andra ord ett till ägg som tinats upp helt i onödan. Jag är måttligt less på det här nu, känner att psyket inte orkar mer snart.
    Vi gör iaf ett nytt stimuleringsförsök snart, börjar med sprutorna på måndag igen, denna gången får jag gå direkt i Falun istället för hos distansläkaren som verkar helt okompetent så det känns iaf bra. Dom ska oxå göra "assisted hatching" denna gång, jag kan bara hoppas att det ska funka.

Hur är det med er, hur mår lillkillen? Finns det några tankar på syskon? Lite tidigt att fråga det kanske! :)
    Kram
  • elmi

vad bra att ni får gå direkt till falun, tror att det kommer att vara bättre! 

lillkillen ligger och sover för tillfället och mår toppen. (Tror att ivf-barn är lite extra snälla iaf om vi ska se på min mamma-grupp, där de två som är absolut mest lättskötta är ivf).

Vi har pratat om syskon och tror att vi ev ska börja försöka igen efter sommaren. jag känner på något sätt att jag vill försöka ganska snart igen, vet ju inte hur lång tid det kommer att ta denna gång. sen trivs jag inte så bra på mitt jobb så om vi inte får barn igen så vill jag byta jobb. svårt det där, försöka få ihop planera familj samtidigt som planera karriär...

men vad spännande med assisted hatching, det innebär väl att man öppnar skalet och förbättrar chanserna?
    nu måste det funka!

kram 

• nunu
    elmi skrev 2012-02-27 12:56:29 följande:
    vad bra att ni får gå direkt till falun, tror att det kommer att vara bättre! 

lillkillen ligger och sover för tillfället och mår toppen. (Tror att ivf-barn är lite extra snälla iaf om vi ska se på min mamma-grupp, där de två som är absolut mest lättskötta är ivf).

Vi har pratat om syskon och tror att vi ev ska börja försöka igen efter sommaren. jag känner på något sätt att jag vill försöka ganska snart igen, vet ju inte hur lång tid det kommer att ta denna gång. sen trivs jag inte så bra på mitt jobb så om vi inte får barn igen så vill jag byta jobb. svårt det där, försöka få ihop planera familj samtidigt som planera karriär...

men vad spännande med assisted hatching, det innebär väl att man öppnar skalet och förbättrar chanserna?
    nu måste det funka!

kram 
    Hej!
    Hur är det? Tråkigt att höra att du inte trivs så bra på ditt jobb.. sånt är aldrig kul, vill du fortsätta med samma typ av jobb eller är du sugen på att byta karriär helt? Förstår mycket väl att ni inte vill vänta för länge med syskonförsök, som du säger så vet man ju aldirg hur lång tid det kan ta. Tänker ni köra frysförsök eller försöka hemma då?

Igår vart jag ruvare igen (femte gången gillt kanske?) Fick ett fint ägg tillbax som de dessutom hade gjort AHA på. Det innebär att dom "tunnar av" skalet lite, och tanken är ju att det då ska fästa lättare så jag hoppas på det! Den här gången har jag fått fragmin-sprutor och det är ingen lek att ta dom märkte jag igår, nålen är mycket tjockare än Puregon och Ovitrelle-sprutorna! Ont gjorde det och värsta blåmärket vart det.. men det är det värt!
    Ha en bra helg!
    Kram       
  • elmi

nu har jag inte varit inne på ett tag ser jag. men vad spännande med att du är ruvare! hoppas hoppas. 

med syskonförsök så blir det frysförsök, har inte ammat sen v var 7 veckor men har fortfarande inte fått tillbaka mensen. min kropp fungerar helt enkelt inte som den ska så jag vill inte heller hålla på med pergokurer osv när vi har ägg nedfrysta.

har sökt några jobb nu, samma bransch men lite annorlunda. ibland funderar jag på att byta helt men vi får se.
    älskar inredning och ska hjälpa några kompisar med homestyling så det vore drömmen men har man en jur.kand. i botten känns de åren som man pluggat lite bortkastade... svårt det där.

men nu till det viktiga, hur känner du dig? kram

Svar på tråden alltid mens efter äl?