TeamTss skrev 2010-11-09 20:07:33 följande:
Curling i lagom mått är okej. Men så måste ju Curling och definieras. Svårt.
Jag skulle aldrig gå & köpa en lägenhet till mina barn, oavsett om jag var svinrik eller inte. Jo, om jag hade vunnit drömvinsten på Lotto kanske. Men hade det visat sig att ungen 30 år gammal fortf lever på mina pengar så säljer jag den illa kvickt.
Jag tycker att alla ska jobba ihop vad man vill ha här i livet. Så är livet för en vanlig svensson & det är en verklighet jag är uppväxt i. Jag fick en bil när jag fyllde 18. En Volvo 740 GL -90 för 9.000 Kr. Utan att ha bett om det eller önskat mig det. Jag hade inte körkort. Men pappa sa att det var för att han tyckte jag hade förtjänat den och det skulle sporra mig lite till mitt körkort. Jag tog mitt körkort strax där efter.
Jag mådde verkligen dåligt över att ha fått den här bilen. Jag skämdes när jag sa att jag hade fått en bil. Det är inte alls mig. Att få sådana saker. Jag kände mig som en äcklig snorunge som får allt jag pekar på.
Nehe, jag jobbade fasen ihop till en egen häst & jag jobbade ihop till en sadel till den här hästen. Varenda krona har jag själv betalat. 50.000 för hästen & 21.000 för sadeln, vilka jag tjäna ihop bakom disken på OKQ8. Sånt är livet & därmed basta!
Eler ja, jag fick faktiskt körkortet betalt av mina päron. Pengar som de satt in på ett konto för att växa sedan mamma blev gravid med mig. Det hade jag kunnat tänka mig att göra för mina barn. MAX.