Gick vattnet på dig?
Gick vattnet?
Gick vattnet?
Har två barn och för mig fick dom ta hål på hinnorna båda gångerna. när jag kom in på BB med min första var jag öppen 6 cm och då sa dom att vattnet skulle säkert gå inom kort men icke....samma sak med andra fast då öppen 7 cm, samma sak där så sa dom att vattnet skulle gå men dom fick ta hål igen. dom sa att mina hinnor var tjocka och väldigt tåliga...märkligt....
Ja, med första! Med andra tog dom hål på hinnorna!
Ja vattnet gick båda gångerna!
Första gången ett par timmar innan förlossningen satte igång och andra gången gick vattnet precis innan det var dags att börja krysta!
nej inte av sig själv, fick spräcka hinnorna båda gångerna
Ja, men då var vi redan inne på förlossningen som tur var. Var på väg att resa mig ur sängen och trodde i min enfald att jag skulle lyckas knipa igen och ta mig på toa. Det funkade inte kan jag säga!
japp, precis i samma veva som krystvärkarna satte igång. Var så med båda barnen...
nej inte på någon av barnen, med andra barnet skulle hon göra hål på hinnorna, men det kom aldrig något vatten.
Ja, någon minut innan barnet kom!
Ja, förlossningen började med att vattnet gick - massor med vatten, som i amerikanska filmer
Vattnet gick natten 27.oktober 2010 kl. 05:15.
Sonen föddes 28.oktober 2010 kl.17:47.
Ja, ca 500 meter innan sjukhuset, i bilen. Jag var smart nog att sitta på en sopsäck och handduk i vår tre dagar gamla bil ;) Var öppen 2 cm en timme efter vattnet gått.
Jag fick mitt fjärde barn i Torsdags och alla mina förlossningar har startat med vattenavgång.
Barn nr 1: Startade med vattenavgång cirka16 timmar innan hon föddes. Inga värkar förrän efter 7-8 timmar
Barn nr 2: Startade med vattenavgång 4 timmar innan han föddes, småvärkar direkt.
Barn nr 3: Startade med småvärkar 6 timmar innan hon föddes o de fick ta hål på hinnorna, skulle sätta en skalpelektrod men det hanns aldrig med...
första barnet togs hinnorna på förlossningsbritsen
andra barnet gick vattnet inne på förlossningen i badkaret, alltså började förlossningen med värkar men vattnet gick iaf spontant
Barn nr 1: tog de hål
Barn nr 2: ÄNTLIGEN fick jag min vattenavgång men jag ville ha det på nått coolt ställe typ på ICA(typ amerikansk film) men det kom när jag satt på toan tillsammans med slempropp och blod..
Ja,fick barn nr 1 för 2 veckor sen och vattnet gick ett dygn innan han föddes.
Med nr 2 så gick vattnet EFTER att sonen kommit ut Trodde inte det var möjligt innan!
Japp, och fyra tim senare föddes lilltjejen :)
Japp ca 12 timmar innan verkarna började.