Mollz skrev 2012-05-30 15:44:31 följande:
Som du vill

("nytt" nick)
NU har jag två barn, dock går bara ena på dagis, stora fyller tre i juli och lilla är fem månader och jag står fast vid vad jag sa.
Det tar oss ca en halvtimme att gå till dagis och det traskar hon utan problem i rask takt och har gjort sen hon var runt två år. Lika så heldagar på tex stan eller nöjesparker är inga problem.
Förstår fortfarande inte vad som var grejen med skridskorna, varför skulle det försvåra något menade du?
Hehe, alltid kul med uppdateringar, eloge till dig!
Skridskorna la jag till för att man ibland har saker att bära med sig till dagis, tex påse med extra kläder, skridskor, egen jobbväska med matlåda (om man forsätter vidare sen till jobbet) osv. Det kan då vara svårt att bära alla saker och samtidigt hålla ett barn i varsin hand. Alla barn är inte heller lika duktiga som dina och knatar på i rask takt bredvid sin mamma i en hel halvtimme. En del kanske har barn som stannar till, kollar på stenar, busar och hoppar ut på (en eventuellt hårt trafikerad) väg, springer åt olika håll, plötsligt inte vill gå osv.
Visst handlar det delvis om att vänja sina barn att promenera, men också lite om hur olika barn är. Du verkar uppenbarligen gjort ett bra jobb, eller har ett barn som inte är lika stojigt som vissa andra.
I vilket fall ser jag inte heller problemet med att underlätta för sig själv med vagn, så länge ändå barnet får sin vardagliga motion och att man också så småning lär det att det är kul och nyttigt att röra på sig.
ps, gärna ny uppdatering då båda dina går på dagis, och att du har en tid att passa, tex börjar jobba kl 7.30 på morgonen