• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:19:36 följande:
    Nej man måste ha en trovärdig källa som granskas innan.
    Må så vara, men hur som så är wikipedia ALDRIG En godkänd källa. Det är inte ens en godkänd källa om du använder det i källförteckningen på gymnasienivå!
  • stortå
    Anonym skrev 2011-04-16 22:15:54 följande:
    Att om pedofili ansågs vara en sexuell läggning i Sverige så skulle pedofiler inte dömas utan tvärtom ha ett rättsligt skydd mot diskriminering enligt diskrimineringslagen.
    Ok, blev lite rädd där. Sorry!
  • RainMan1x7x
    oki skrev 2011-04-16 22:19:23 följande:
    precis så tänker jag också, ts verkar ha en helt sjuk bild av världen, stackars människa

Ts har du inte insett att din så kallade forskning antagligen är framställt från pedofilers perspektiv då dom försöker ursäkta sina sjuka läggningar med att säga att ALLA känner sig sexuellt dragna till barn?
    Hade det funnits någon som helst riktig grund till din forskning så hade den vid det här laget utvecklats och du hade kunnat länka till sidor på internet.
    Det är riktigt pinsamt hur du gång på gång refererar till några gamla vhs band som antagligen ligger på vinden i dina föräldrars hus och samlar damm.
    Eftersom du känner en sexuell dragning till barn (det kan du knappast förneka eftersom du anser att ALLA gör det) så stanna i NY, jag vill inte ha dig som granne och skulle du någonsin leva ut dina  sjuka fantasier så delar dom i alla fall ut rejäla straff i USA. I Sverige är du inte välkommen.
    Jag har troligen någon gång känt en dragning till förpubertala ja. Men undermedvetet. Jag lika som du kan alltså inte känna detta rakt av. Då blir du pedofil. Jag har visat säkert ett fetmiotal källor med de raderades ifrån FL. Igen så är jag inte pedofil. Jag är troligen världens bästa pappa och skulle aldrig komma på tanken att ge mig på ett barn.  
  • trollkarl
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:24:12 följande:
    Jag har troligen någon gång känt en dragning till förpubertala ja. Men undermedvetet. Jag lika som du kan alltså inte känna detta rakt av. Då blir du pedofil. Jag har visat säkert ett fetmiotal källor med de raderades ifrån FL. Igen så är jag inte pedofil. Jag är troligen världens bästa pappa och skulle aldrig komma på tanken att ge mig på ett barn.  
    1. du har inga barn.
    2. du har inga studier
    3. du är en sjuk individ
    4. dina fakta är humbug
  • rlevitte
    Anonym skrev 2011-04-16 22:15:54 följande:
    Att om pedofili ansågs vara en sexuell läggning i Sverige så skulle pedofiler inte dömas utan tvärtom ha ett rättsligt skydd mot diskriminering enligt diskrimineringslagen.
    Ehhhh, det där är nog lite sned logik.  Om en heterosexuell person begår ett sexuellt övergrepp så kan den dömas för det.  Samma sak gäller homosexuella.  Diskrimineringslagen är inte ett hinder för det.

Misstaget du (och många andra) gör är att anta att pedofiler automatiskt begår övergrepp, bara för att de är pedofiler.

Mvh,
    Richard 
  • RainMan1x7x
    trollkarl skrev 2011-04-16 22:25:35 följande:
    1. du har inga barn.
    2. du har inga studier
    3. du är en sjuk individ
    4. dina fakta är humbug
    1. Jaså?Jag har två liv hemma som tycker annat.
    2. Det vet du ingenting om.
    3. Nej
    4. Nej
  • RainMan1x7x
    stortå skrev 2011-04-16 22:20:53 följande:
    Du, när du lär dig stava så kan jag ta dig på allvar, så kom igen om du tror du har en chans. Försvara pedofili...jösses...
    Som sagt. Inte bott i sverige på ett bra tag. Det tar en stund att få igång språket igen.Sedan försvarar jag inte pedofiliska handlingar. Jag försvarar folks rätt att tänka. Något som du sätter dig emot. Du står för hjärntvätt och en kontroll av folks läggningar. Du är fan inte frisk.
  • trollkarl
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:27:51 följande:
    1. Jaså?Jag har två liv hemma som tycker annat.
    2. Det vet du ingenting om.
    3. Nej
    4. Nej
    1. dammråttorna räknas inte.
    2. jo jag vet då du inte kan hänvisa till källfakta.
    3. jo du är en sjuk individ, du är till o me bannad från FB vilket är hyfsat svårt att bli.
    4. jo det är humbug o rappakalja. inte en enda seriös forskare håller med dig.
    men visst vi kan väl fråga niklas långström.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:31:10 följande:
    Som sagt. Inte bott i sverige på ett bra tag. Det tar en stund att få igång språket igen.Sedan försvarar jag inte pedofiliska handlingar. Jag försvarar folks rätt att tänka. Något som du sätter dig emot. Du står för hjärntvätt och en kontroll av folks läggningar. Du är fan inte frisk.
    Med tanke på att du framställer dig som en fjortonåring i beteende och formuleringar så är det faktiskt svårt att ta dig som en vuxen människa
  • Anonym
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:33:40 följande:
    Vad är det som är fel med människor som har sex med djur? Även de, precis som pedofiler och homosexuella, har en alternativ läggning och bör inte dömas på grund av det.

Jan
    Demon
  • RainMan1x7x
    trollkarl skrev 2011-04-16 22:33:27 följande:
    1. dammråttorna räknas inte.
    2. jo jag vet då du inte kan hänvisa till källfakta.
    3. jo du är en sjuk individ, du är till o me bannad från FB vilket är hyfsat svårt att bli.
    4. jo det är humbug o rappakalja. inte en enda seriös forskare håller med dig.
    men visst vi kan väl fråga niklas långström.
    Jag har visat säkert ett femtiotal källor. De togs bort ifrån FL dock.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 22:33:38 följande:
    Med tanke på att du framställer dig som en fjortonåring i beteende och formuleringar så är det faktiskt svårt att ta dig som en vuxen människa
    Jag ser inget relevant i ditt inlägg. Vart passar det in i en diskussion om pedofili?
  • trollkarl
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:36:37 följande:
    Jag har visat säkert ett femtiotal källor. De togs bort ifrån FL dock.
    saxat från wiki. pålitligt? nej.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 22:37:35 följande:
    Jag ser inget relevant i ditt inlägg. Vart passar det in i en diskussion om pedofili?
    Det passar lika bra in som ditt inlägg om förintelsen gör, typ.
  • Marley1

Trådar kan tas bort av någon av följande anledningar:
    1. Tråden har spårat ur eller dess trådstart bryter mot reglerna.
    2. Trådstartaren har själv bett att få tråden borttagen.
    3. Tråden har bedömts vara en sk. "trolltråd", dvs en osann tråd skapad i syfte att provocera.

Vad som gäller i detta specifika fall har vi ingen möjlighet att diskutera med övriga medlemmar. Det är mellan Familjeliv.se och personen som har startat tråden.

• RainMan1x7x
    trollkarl skrev 2011-04-16 22:37:46 följande:
    saxat från wiki. pålitligt? nej.
    Jaså? Det var ju forskare vars arbeten grundar sig i det vi diskuterar nu. Mycket av de källorna är liknande material jag har använt mig av. Så bättre än så blir det inte.
  • RainMan1x7x
    Marley1 skrev 2011-04-16 22:39:45 följande:

Trådar kan tas bort av någon av följande anledningar:
    1. Tråden har spårat ur eller dess trådstart bryter mot reglerna.
    2. Trådstartaren har själv bett att få tråden borttagen.
    3. Tråden har bedömts vara en sk. "trolltråd", dvs en osann tråd skapad i syfte att provocera.

Vad som gäller i detta specifika fall har vi ingen möjlighet att diskutera med övriga medlemmar. Det är mellan Familjeliv.se och personen som har startat tråden.

Vi får skärpa oss helt enkelt
  • Queenie70

I såna fall är jag väl ett sexuellt underverk då som aldrig någonsin känt en sexuell attraktion gentemot barn.....Seriöst vilket jäkla dravel....Inte ens värt att ge sig in i en diskussion om.

Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?