• Yori

Sekundärt barnlös?

Eftersöker fler sekundärt barnlösa som vill heja på och stötta varandra!

För allas trevnad vill jag förklara ordets innebörd. Sekundär barnlöshet innebär att familjen har barn och önskar fler, utan att lyckas. detta är inte samma sak som primär barnlöshet där det inte finns några barn i familjen.
    Undanbeder alla frågor utifrån mitt tidigare stycke om frågor om vad en familj är för mig osv. en familj behöver inte vara biologisk eller med ett heterosexuellt par. Här är alla längtande sekundärt barnlösa människor välkomna.

Jag själv har en son på 3½ och 4 MF i bakfickan...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 00:34
    vill bara förtydliga för dig som kika in här och känner att du stör - Det gör du absolut inte. vi säger inte nej till någon som vill skriva en rad, primärt som sekundärt barnlös eller vad du än är! Alla är välkomna. dock finns det väldigt många "primärt barnlösa-trådar" och där får inte sekundärt barnlösa vara med, därav denna tråd! Så välkommen att störa - vem du än är!

"Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma.
    Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen." - Eeva Kilpi

• Svar på tråden Sekundärt barnlös?
  • weli85

Hoppade in i tråden och min blick fastnade på denna rad skrivet av Peccatrixie:

"Sluta aldrig drömma, sluta aldrig be, sluta aldrig hoppas för under kan ju ske"

Jag kände hur klumpen i halsen kom och tårarna började strömma. ÄR det så? Har jag förlorat hoppet.. Är det verkligen någon mening att försöka och försöka när jag ändå bara förväntar mig nästa MF.. Jag har en dotter som fyllde tre i höstas. Har under snart två års tid försökt få ett barn till. 4 MF varav ett troligtvis ett x. Utredningen visade ingenting.

Jag kommer bära med mig denna mening, för jag ska ALDRIG sluta drömma och hoppas.

Men jag tycker att det är oerhört jobbigt att alla andra är gravida med putiga magar, alla utom jag. Jag står inte ut. Ni förstår vad jag menar..

• Moolie
    weli85 skrev 2013-12-27 23:05:10 följande:
    Hoppade in i tråden och min blick fastnade på denna rad skrivet av Peccatrixie: "Sluta aldrig drömma, sluta aldrig be, sluta aldrig hoppas för under kan ju ske" Jag kände hur klumpen i halsen kom och tårarna började strömma. ÄR det så? Har jag förlorat hoppet.. Är det verkligen någon mening att försöka och försöka när jag ändå bara förväntar mig nästa MF.. Jag har en dotter som fyllde tre i höstas. Har under snart två års tid försökt få ett barn till. 4 MF varav ett troligtvis ett x. Utredningen visade ingenting. Jag kommer bära med mig denna mening, för jag ska ALDRIG sluta drömma och hoppas. Men jag tycker att det är oerhört jobbigt att alla andra är gravida med putiga magar, alla utom jag. Jag står inte ut. Ni förstår vad jag menar..

Jag drabbas av ganska kraftiga panikattacker pga medicineringen... Alla har vi vårt... Jag har prestationsångest.... Min man och hans förra blev gravida på första försöket... Kul... :/
  • Kingston

Weli85: förstår precis! *nickar instämmande*
    Vill också vara tjock om magen NU!!

• foto

Hej
    Vi skulle inleda vårt sista försök i höstas, men då upptäcktes det att jag hade höga sköldskörtel värden så jag har gått på medicin sedan dess, ska snart iväg o kolla värdena igen. Jag hoppas detta sista frys embryo klarar sig, vet inte om jag är redo för att påbörja allt från början igen, börjar förlika mig med tanken på ett barn och inte BARA ett barn utan ett härligt underbart barn!

• JMEI

Vi försöker få ett syskon till vårat barn men jag får bara upprepade missfall...hittills 4 st....

Jag har startat en Facebookgrupp som jag har tänkt att vi som känner att vi behöver prata om om våra problem kan göra det utan att halva Sverige kan läsa det vi skriver....

Gruppen heter: Svårt att få barn - Tips, råd och stöd. Gruppen är hemlig så den är alltså inte sökbar. Det är bara medlemmar som kan se gruppen och innehållet. Vill man bli medlem så är det bara att skicka ett mail till mig så fixar jag det.

• Moolie
    JMEI skrev 2014-01-12 20:34:13 följande:

Vi försöker få ett syskon till vårat barn men jag får bara upprepade missfall...hittills 4 st....

Jag har startat en Facebookgrupp som jag har tänkt att vi som känner att vi behöver prata om om våra problem kan göra det utan att halva Sverige kan läsa det vi skriver....

Gruppen heter: Svårt att få barn - Tips, råd och stöd. Gruppen är hemlig så den är alltså inte sökbar. Det är bara medlemmar som kan se gruppen och innehållet. Vill man bli medlem så är det bara att skicka ett mail till mig så fixar jag det.

Men, om jag går med i gruppen så syns det väl på min sida? Eller i det nyhetsflödet på högersidan? Hade hemskt gärna gått med! Men det är så känsligt för oss detta! 
  • JMEI
    Moolie skrev 2014-01-12 22:01:38 följande:
    Men, om jag går med i gruppen så syns det väl på min sida? Eller i det nyhetsflödet på högersidan? Hade hemskt gärna gått med! Men det är så känsligt för oss detta! 

Nej det syns inte alls. Det är bara medlemmar som kan se att gruppen existerar. 

Det är därför jag gjorde den hemlig. Vill inte att någon jag känner ska veta om detta...

• Moolie
    JMEI skrev 2014-01-12 22:22:18 följande:

Nej det syns inte alls. Det är bara medlemmar som kan se att gruppen existerar. 

Det är därför jag gjorde den hemlig. Vill inte att någon jag känner ska veta om detta...

Åh, vågar man avslöja sin identitet....?! Sååå sugen!!
  • JMEI
    Moolie skrev 2014-01-12 22:50:16 följande:
    Åh, vågar man avslöja sin identitet....?! Sååå sugen!!

Du får fundera på det Glad

Om du bestämmer dig för att vara med så skicka din e-post adress till mig (den du använder när du loggar in på Facebook) så lägger jag till dig i gruppen Glad

• foto

Nu har det ofattbara hänt, i förra veckan testade jag positivt, en spontan graviditet. Jag trodde inte mina ögon och har idag varit på tidigt ultraljud och sett hjärtat slå, jag är i vecka 7.

Jag trodde aldrig på de som sade att det plötsligt kunde hända, vi har ju försökt så länge, men ibland är det tur att man har fel. Nu hoppas jag bara att allt går bra i fortsättningen.

Stor lycka till alla ni andra och tappa inte hoppet.

• Trinity78

Får jag vara med här? Jag har en son född 2011 och vi har försökt få till ett syskon i 1,5 år utan resultat. Av nån anledning som gyn inte lyckats hitta har min ägglossning försvunnit. Jag får Pergotime men det har inte hjälpt. 

Reproductively challenged
  • Chasingdreams

Hej! Hoppas på att jag kan få vara med. Sambon och jag har försökt ge vår son ett syskon i över ett år, men inget har hänt. Efter en privat utredning har det konstaterats att min sambos spermaprov enbart hade 0,2% spermier och vi kan troligtvis inte få barn utan icsi. Känner mig så ensam just nu. Är det någon annan här som är i en liknande situation?

• Yori

Hej Alla! Förlåt att jag har varit inaktiv... Ibland orkar man inte... i inledningen står det att vi har haft 4 MF, i dagsläget är det 6 MF och sonen har dessutom hunnit fylla 6 i år :) Han har börjat i förskoleklass, stora killen..
    Hur har det gått för er? några bebbar som vi inte vet om? :)

Allt gott och styrkekramar, Linde.

• Kingston
    Yori skrev 2014-11-12 11:28:15 följande:

Hej Alla! Förlåt att jag har varit inaktiv... Ibland orkar man inte... i inledningen står det att vi har haft 4 MF, i dagsläget är det 6 MF och sonen har dessutom hunnit fylla 6 i år :) Han har börjat i förskoleklass, stora killen..
    Hur har det gått för er? några bebbar som vi inte vet om? :)

Allt gott och styrkekramar, Linde.

Tråkigt med så många MF. Jag beklagar verkligen!

Här händer inte ett skit på barnfronten. Vi har numera en treåring här hemma och jag ska precis köra igång med pergotime kur nr.2.

Strävigt! Men skam den som ger sig...
  • Yori

Håller tummarna för att det går väl med pergotime!!:)

Och tack...

Svar på tråden Sekundärt barnlös?