• Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Noomi81

Hej på er! Jag följer gärna med ut när bebisen är född, nu kan jag nämligen knappt ta mig framåt pga foglossning. Men sen så.

• Emily02

Hej!

Tänkte ansluta mig till tråden nu när det börjar närma sig och hösten/vinterns jobb och stress börjar bli ett minne blott.

Bor också i Linköping och har nu påbörjat ledigheten i väntan på barn nr 2 som är beräknat till 1 mars.      

• Louwa
    nyistan4 skrev 2013-01-29 20:54:40 följande:
    Det är både snittet och foglossningen. Foglossningen är 1000ggr bättre nu men ännu ej helt läkt. Sen är konditionen lite si och så efter 4 månaders handikapp. Är vanligen väldigt aktiv person så det känns bra att äntligen komma igång och röra på sig igen. 

Min lilla kille blev förkyld igår så idag har vi bara vilat hemma. Han har ingen feber tack och lov så jag hoppas rosslandet snart ska gå över. Det blir bättre med koksaltlösning men återkommer efter ett tag igen.
    När han är helt frisk och kry kanske vi kan ses för en fika eller promenad. Nästa vecka om du vill? Jag har bvc på måndag och ett annat inbokat ärende på torsdag e.m men annars är vi hemma.

Ha det gott.

Jobbigt med förkylningen, hoppas han kryar på sig snabbt. Jag tycker det är så läskigt när de blir sjuka när de är så små, så svårt att veta vad man ska göra. Malva har än så länge *peppar peppar* klarat sig.

Jag kan tisdag, onsdag och torsdag fram till strax innan kl. 13 (hämtar de stora på förskolan vid 13). Funkar något av det för dig?
    Noomi81 skrev 2013-01-30 07:42:53 följande:
    Hej på er! Jag följer gärna med ut när bebisen är född, nu kan jag nämligen knappt ta mig framåt pga foglossning. Men sen så.
    Härligt. När är du beräknad? .)
    Emily02 skrev 2013-01-30 10:11:00 följande:
    Hej!

Tänkte ansluta mig till tråden nu när det börjar närma sig och hösten/vinterns jobb och stress börjar bli ett minne blott.

Bor också i Linköping och har nu påbörjat ledigheten i väntan på barn nr 2 som är beräknat till 1 mars.      
    Välkommen .) Hur gammal är din stora?

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Malva 130101 ♥ louise.brickarp.se
  • Noomi81
    Louwa skrev 2013-01-31 10:03:06 följande:
    9 mars, så inte så långt kvar nu.
  • nyistan4
    Jobbigt med förkylningen, hoppas han kryar på sig snabbt. Jag tycker det är så läskigt när de blir sjuka när de är så små, så svårt att veta vad man ska göra. Malva har än så länge *peppar peppar* klarat sig.

Jag kan tisdag, onsdag och torsdag fram till strax innan kl. 13 (hämtar de stora på förskolan vid 13). Funkar något av det för dig?

Hej igen! Sorry för sent svar men min lilla kille är fortfarande förkyld och det har varit några tuffa dagar och nätter och har inte orkat vara online. Vi var på jourcentralen med honom igår och de sa att det var en vanlig men envis förkylning. Han har ingen feber tack och lov men låter så rosslig bara. Så det var bara att fortsätta ge honom koksaltlösning och vänta ut att viruset försvinner. Så när han är frisk träffas jag gärna. Vi kan väl höras av här så håller jag dig uppdaterad om läget, ok?

• Emily02

Tack. Min stora tjej är 2,5 år nu. Lika som Noomi81 följer jag gärna med ut på promenader när lillen kommit. Förstår dig Noomi81, hade foglossning från + till ca v 28 och nu är man orörlig ändå med stor mage :)
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2013-02-01 07:58:32 följande:
    9 mars, så inte så långt kvar nu.
    Håller tummarna för att bebis kommer på bf, 9 mars är en bra dag att födas på ;) (min födelsedag)
    nyistan4 skrev 2013-02-04 13:02:40 följande:
    Hej igen! Sorry för sent svar men min lilla kille är fortfarande förkyld och det har varit några tuffa dagar och nätter och har inte orkat vara online. Vi var på jourcentralen med honom igår och de sa att det var en vanlig men envis förkylning. Han har ingen feber tack och lov men låter så rosslig bara. Så det var bara att fortsätta ge honom koksaltlösning och vänta ut att viruset försvinner. Så när han är frisk träffas jag gärna. Vi kan väl höras av här så håller jag dig uppdaterad om läget, ok?

Nej, va tråkigt .( Hoppas verkligen han kryar på sig snabbt nu.
    Här har yngsta sonen dragit på sig storebrors förkylning och feber. Hoppas verkligen lillan inte får samma skit.
    Det låter jättebra! :)
    Emily02 skrev 2013-02-04 18:38:40 följande:
    Tack. Min stora tjej är 2,5 år nu. Lika som Noomi81 följer jag gärna med ut på promenader när lillen kommit. Förstår dig Noomi81, hade foglossning från + till ca v 28 och nu är man orörlig ändå med stor mage :)
    Mitt i mellan mina grabbars ålder då .)
    Kul att du också har lust att hänga på. Vore roligt om vi blev ett litet gäng som kunde promenera. Jag behöver verkligen komma igång efter graviditeten nu. Malva är fem veckor imorgon och jag har fortfarande en jäkla massa kilon och mage kvar. Med de andra två barnen har det försvunnit direkt men nu verkar det som jag kommer få jobba lite mer =/

• Noomi81
    Emily02 skrev 2013-02-04 18:38:40 följande:
    Så de försvann helt alltså, underbart! Hade foglossning baktill först och de försvann, men sen kom det tillbaks med besked, fast i framfogen istället. Jaja, jag slapp i alla fall må så illa i början av graviditeten.
    Louwa skrev 2013-02-04 19:19:36 följande:
    Håller tummarna för att bebis kommer på bf, 9 mars är en bra dag att födas på ;) (min födelsedag)

Jag lovar dyrt och heligt att satsa på den 9 mars.
  • nyistan4

Hej igen!

Nu är Milo frisk igen och min foglossning är nästan helt borta nu så nu är jag mer än redo för promenader :)
    Vi vilar gärna på förmiddagarna och går ut  efter 11.00.

Hur ser onsdagen ut för er? Träffas för en fika och promenad runt kl 11-12?

• Louwa

Hej .)

Va härligt att foglossningen nästan är borta!

Nu är det vi som är sjuka istället. Eller ja, ena sonen. Han har haft feber sen i torsdags så han borde ju bli frisk snart. Är han dagisduglig på onsdag så tar jag gärna en promenad då. Måste hämta barnen 14 så för mig passar det bäst vid11.

• nyistan4

Hej!

Ajdå, tråkigt med dessa förkylningsvirus som härjar överallt. 

Är ni friska imorgon onsdag så vore det jättetrevligt med en promenad. Var träffas vi isåfall? Jag skriver min mailadress här så kan du Louwa (och ev ni andra som vill med:) kanske maila mig så kan vi bestämma något. 

h.carol.k@gmail.com 

Hörs! :) 

Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?