• Andersoelin

    Man är man för gammal 46 år

    Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
    ?

  • Svar på tråden Man är man för gammal 46 år
  • Felicia111
    sextiotalist skrev 2013-02-04 10:53:51 följande:

    Pengar kan jag kanske hålla med om, men erfarenhet, absolut, det gör en till en bättre förälder, det kan man inte sticka under stol med
     
    Det beror ju på vad man har erfarenheter och det finns riktigt många som är dåliga föräldrar som får barn efter 30 med..
    så skulle inte vilja säga att det har någon styrande roll då det inte är så att unga är sämmre föräldrar genomsnittligt.
  • mandelblomma
    sextiotalist skrev 2013-02-04 10:53:51 följande:

    Pengar kan jag kanske hålla med om, men erfarenhet, absolut, det gör en till en bättre förälder, det kan man inte sticka under stol med
     
    jag ställer mig nog här och även om pengar inte per automatik gör en till ett bättre förälder. Så underlättar det ju livet.
    Nu kan iofs en ung förälder ha en bättre ekonomi än en äldre förälder också.
    Men helt uppriktigt så är jag glad att min dotter på snart 20 år inte har barn och själv anser att det kan man vänta mer.
    För hennes skull också att kunna vara ung och göra det man vill ett par år.
    Hon har några kompisar som har barn, några till och med två.
    "De har typ förstört sitt liv" säger dottern själv och även om jag nu kanske inte tror det, så blir det liksom lite svårare om man skaffar barn så ungt.
  • Felicia111
    mandelblomma skrev 2013-02-04 11:04:45 följande:
    jag ställer mig nog här och även om pengar inte per automatik gör en till ett bättre förälder. Så underlättar det ju livet.
    Nu kan iofs en ung förälder ha en bättre ekonomi än en äldre förälder också.
    Men helt uppriktigt så är jag glad att min dotter på snart 20 år inte har barn och själv anser att det kan man vänta mer.
    För hennes skull också att kunna vara ung och göra det man vill ett par år.
    Hon har några kompisar som har barn, några till och med två.
    "De har typ förstört sitt liv" säger dottern själv och även om jag nu kanske inte tror det, så blir det liksom lite svårare om man skaffar barn så ungt.
    låter som din dotter inte är så smart... och ja då är det ju bra att hon inte har barn än !
  • mandelblomma
    Felicia111 skrev 2013-02-04 11:05:58 följande:
    låter som din dotter inte är så smart... och ja då är det ju bra att hon inte har barn än !
    Tvärtom är hon riktigt mogen och klok att inse att inte skaffa barn som för ung.
    Ledsen om du tog illa upp, gissar att du är ung förälder själv.
    Jag tror absolut att man kan vara en klok bra förälder trots att man är ung.
    men du visar ingen mogen sida med ditt svar ändå och därav min undran om du tog illa upp.


  • jashrinah
    Andersoelin skrev 2012-11-22 21:19:10 följande:
    Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
    ?
    kan du bli gravid fortfarande ? 

     
  • mandelblomma
    Alinda skrev 2013-02-04 11:14:45 följande:
    tycker synd om barnen som får ett kort liv med föräldrarna.
    tja det är ingen garanti för unga föräldrar heller att de får ett långt liv med sina barn.
  • sextiotalist
    Felicia111 skrev 2013-02-04 11:05:58 följande:
    låter som din dotter inte är så smart... och ja då är det ju bra att hon inte har barn än !

    Tvärtpm, mycket smart, i och med att hon har uppenbarligen har högre ambitioner än att skaffa familj. Lite information, många av högskolorna vimlar av "osmarta" kvinnor som anser att man skaffar man barn innan utbildning och fast jobb, då har man sumpat en hel del möjligheter.
  • Majsan01

    Go for it! Själv är jag 39 och väntar barn med en man på 72.  Ni måste göra det som känns rätt för er, och inte det som tycks passa omgivningen... Kram och lycka till!

  • Annaïck

    Det kanske är lite väl gammalt men om din sambo är yngre..  tycker du att du är i form och orkar med so why not?

  • Annaïck

    Jag ser det inte som negativt, men det som jag tänker pa mest är ju hur länge man kommer att finnas i sitt barns liv. Jag är ju 40 och min mamma är 64 och mormor 86. Är man 40 när man far barn kommer man ju vara 80 när barnet är 40 - inte ens säkert att man lever...

  • Pluppisarna

    Usch jag skulle aldrig orka börja om med bebisar igen och alla vak nätter jag fick min sista när jag just hade fyllt 40 och det var väldigt jobbigt.


    äntligen 6 barns mamma <3
  • Nikolina
    Alinda skrev 2013-02-04 11:14:45 följande:
    tycker synd om barnen som får ett kort liv med föräldrarna.

    Unga föräldrar kan också dö tidigare än man trott.

    Jag var 47 år när jag fick min lillkille, precis lagom tycker jag! Skrattande  
Svar på tråden Man är man för gammal 46 år