• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Varärstorken

God Jul!

Ha ha ha jag gör samma sak, googlar symptom och känner efter. Men känner i ärlighetens namn ingenting.

Eller jo, på ÄL+6 så hade jag "pirr" i livmodern hela eftermiddagen och kvällen med jämna mellanrum. Har aldrig kännt nåt liknande! Men tror ändå inte att det har funkat, mår inte illa, har inga ömma bröst, ingenting.

Jag försöker att inte tänka på det, men det går inte. Ha ha ha jobbig men spännande väntan. Kram

• Ayjay

Jag är ju på ÄL dag 6 idag. Har känt lite molande både igår och idag. Annars inget speciellt, kanske lite mer flytningar än vanligt , men verven kanske bara lägger märke till det mer denna månad. Håller tummen för oss!

• PoL

Håller tummarna såklart, hoppas ni alla får en mysig jul

• Q13

När jag plussade kände jag faktiskt ingenting. Det enda jag hade var lite ökade, vattniga flytningar. Men alla behöver ju inte ha det så heller :) lite ömma bröst brukade jag ju ha när det var mensdags ändå... Illamående kom i vecka 8 eller nåt.

Lycka till tjejer!!

• Ayjay

Här går tiden så låååångsamt! Inne mens ännu, förra omgången kom 10 dagar efter ägglossning och det är ju i morgon. Kunde inte låta bli då jag hade 3 grav-test här hemma som jag provade med men dem visade inget. På tok för tidigt men är ju en test-junkie! En lite mörkare flytning fick jag i går, det kan ju vara vad som helst! Funderar på ett sånt här testa tidigt-test! Det ska väll i vissa fall ge utslag tidigt? Men vill inte bli besviken.

• PoL
    Ayjay skrev 2013-12-28 13:03:16 följande:

Här går tiden så låååångsamt! Inne mens ännu, förra omgången kom 10 dagar efter ägglossning och det är ju i morgon. Kunde inte låta bli då jag hade 3 grav-test här hemma som jag provade med men dem visade inget. På tok för tidigt men är ju en test-junkie! En lite mörkare flytning fick jag i går, det kan ju vara vad som helst! Funderar på ett sånt här testa tidigt-test! Det ska väll i vissa fall ge utslag tidigt? Men vill inte bli besviken.

Hihi tre test visst blir man grymt otålig!!
  • Ayjay

[quote=72064146][quote-nick]Hihi tre test visst blir man grymt otålig!![/quote] Ja riktigt otålig!! Jag som annars är en väldigt lugn och ostressad person....ha ha!!

• Regnbågsfärg

Hur går det för er?

Vi har varit på UL och framflyttade till det datumet vi själva hade räknat ut :)

• Varärstorken

Vi har äntligen blivit kallade till sahlgrenska och varit på vårt första besök. Känns fantastiskt!

Nu väntar vi på att bli kallade till kuratorn.

Vi är så lyckliga!

• Regnbågsfärg
    Varärstorken skrev 2014-02-19 13:43:55 följande:

Vi har äntligen blivit kallade till sahlgrenska och varit på vårt första besök. Känns fantastiskt!

Nu väntar vi på att bli kallade till kuratorn.

Vi är så lyckliga!

Åh så härligt att den väntan är över! Lycka till nu med nästa steg!
  • Q13
    Regnbågsfärg skrev 2014-02-18 14:12:08 följande:

Hur går det för er?

Vi har varit på UL och framflyttade till det datumet vi själva hade räknat ut :)

Jag är i v.29 nu och allt ser bara bra ut! Foglossning som bara den tyvärr, men vad gör det när det kommer en liten tjej om några veckor!

När skulle ni ha?
  • Regnbågsfärg
    Q13 skrev 2014-02-20 02:11:58 följande:
    Jag är i v.29 nu och allt ser bara bra ut! Foglossning som bara den tyvärr, men vad gör det när det kommer en liten tjej om några veckor!

När skulle ni ha?
    Åh vad härligt! Å en liten tös så fint :)

Vi ska ha i slutet av juli, är i v18. Vi har inte tagit reda på vad det är för prutt magen :)

Frun har vad jag misstänker foglossning. Men som du säger , nåt gott ur det sen.. Hoppas bara inte det blir värre..
Svar på tråden Insemination i Danmark