• Erithy

Söker tjejkompisar i Uppsala

Nybliven ensam mamma, 38 år, med en son på 8 månader. Kommer att flytta till Uppsala (Fålhagen) i oktober, och vill gärna lära känna andra ensamstående mammor där. Jag kommer att vara föräldraledig fram till sommaren 2014, så det är kul om du också är föräldraledig, men inget krav - huvudsaken är att du har tid och plats i ditt liv för en ny kompis att umgås med. Glad

Och skulle det vara så att du inte är ensamstående så går det också bra, det viktigaste är att du har förståelse för hur det är att leva ensam med småbarn, och gärna kan ge mig tips och råd - jag är som sagt helt ny på hela den här ensamma mamma-grejen! Tungan ute 

• Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala
  • Sus90

Trevligt! Vill du ses efter lunchtid? Promenad, fika? :)

Hur som helst, jag tänkte ge sonen lunch och går till banken efter det så han kan få somna på vägen dit i vagnen. Sen kan inte jag gå hem igen förrän han har sovit färdigt i vagnen.

• julitrean

Sus: jag jobbar på Thermofisher inne i buisness park. Utkanten av Fyrislund kan man väl kalla det för :)

Jag har ingen bil imorgon på lunchen (ska på service) så jag får hålla mig på jobbet. Däremot hade jag tänkt att gå och träna på Friskis vid 17-tiden om nån vill med.

• Sus90

Julitrean: Jaha okej! Själv jobbar jag i smeten, nära skrotbolaget. Jag brukar träna på friskis men pappan måste vakta sonen då och 17 passar inte så bra tyvärr.

• Sandra8404

Sus90: har sonen hemma idag, han e hängig

Är i stan nu ett tag men du går inte ut förrens efter lunch?

• Sus90

Åh tråkigt. Nä precis, måste mata sonen med lunch först så han kan sova ute medan jag gör ärenden och går på promenad.

• Sandra8404

Halloj brudar! Ingen som har tid å lust att ses imorgon vid lunch typ ca 11:ich. ??????

• julitrean

Jag har en vissen matlåda idag, men imorgon om nån vill?

• Sus90

Ska spinna imorgon på friskis kl 12, kan ses lite innan eller efter det :)

• Sus90

Ska vi som vill försöka få ihop en träff göra en FB grupp? Känns som att vi missar varandra hela tiden bär vi skriver här!

• AstridA

Hej!
    Vi verkar ha svårt att få till att träffas, vad det kan bero på vet jag inte.

Är det någon som är duktig på Fb som kan starta en grupp? I så fall tror jag att det skulle vara lättare att komma i kontakt med varandra.

Imorgon tisdag är jag ledig om någon vill träffas!

• Sandra8404

Ja det kanske vore bättre med en grupp :)

Vi har nu flyttat till Salabacke och jag är ledig för det mesta i veckorna :)

• Sus90

Jag har gjort en hemlig grupp på FB men kanske måste göra den sluten för att ni ska kunna gå med. Annars kan jag bara bjuda in via e-post. Ska jag göra den sluten istället kanske?

Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala