• Fröken W

Viktnedgång och träning

Hej!

Jag har många gånger försökt ta mig i kragen och bli mer hälsosam och komma igång och träna regelbundet. Men jag tappat alltid motivation/brister i självdisciplin. Har ett sockerberoende som jag inte kan motstå. Någon som känner igen sig och som vill sätta upp gemensamma mål och peppa varandra här??

• Svar på tråden Viktnedgång och träning
  • rere88

Vikten har stått på +-0 i två veckor :( känns hopplöst :'(

Nu har det gått 4v sedan jag började och det är dags för en uppdatering :)

Startvikt 82,4kg

Start Midjemått 97,5cm

Nuvarande vikt 78kg

Nuvarande Midjemått 86cm

Målvikt 67kg

Mål Midjemått 75-80cm

• fialotta28
    rere88 skrev 2015-01-30 07:54:37 följande:

Vikten har stått på +-0 i två veckor :( känns hopplöst :'(

Nu har det gått 4v sedan jag började och det är dags för en uppdatering :)

Startvikt 82,4kg

Start Midjemått 97,5cm

Nuvarande vikt 78kg

Nuvarande Midjemått 86cm

Målvikt 67kg

Mål Midjemått 75-80cm

Grymt ju! Jag har försökt att hålla mig undan vågen den här veckan så det ska bli spännande att se om det hänt något. Jag har inga större förväntningar eftersom att jag är en riktig slarva med kosten....
  • rere88
    fialotta28 skrev 2015-01-30 22:35:48 följande:

Grymt ju! Jag har försökt att hålla mig undan vågen den här veckan så det ska bli spännande att se om det hänt något. Jag har inga större förväntningar eftersom att jag är en riktig slarva med kosten....

Trodde jag gått ner mer eftersom midjan o brösten har krympt :/

Enligt lifesum ligger jag på ett dagligt kaloriintag av 1047 kalorier.

Men även om du slarvat med maten kan det ju hända saker så länge man tränar. Hoppas det visar - på din våg :)
  • rere88

Har haft sån ångest hela veckan... ingen träningen o kosten har drabbats pga att hela familjen varit sjuk i omgångar.

Idag körde jag ett pass HIIT o det känns bra fast de va ett tag sen. :)

• fialotta28
    rere88 skrev 2015-02-05 12:18:54 följande:

Har haft sån ångest hela veckan... ingen träningen o kosten har drabbats pga att hela familjen varit sjuk i omgångar.

Idag körde jag ett pass HIIT o det känns bra fast de va ett tag sen. :)

Suck, skrev en lång kommentar men den försvann på grund av jag råkade trycka på någon knapp.... Jag har i alla fall också haft en riktigt dålig vecka. Vi får ta nya tag på måndag.
  • Fröken W

Skönt att inte vara ensam om den dåliga veckan! Tog mig iväg på veckans första och antagligen enda pass i morse... Har slarvat med kosten en massa också. Men som sagt, nya tag på måndag!

• rere88
    fialotta28 skrev 2015-02-16 19:08:36 följande:

Hur går det för er?

Går väldigt segt för mig. Slarvat oerhört med träningen i 1,5v :( ingen motivation. .. har bestämt mig för o träna 3 dagar i veckan hädanefter
  • Fröken W

Jag jobbar som lärare och har därför sportlov den här veckan. Så jag har tänkt att köra på riktigt intensivt den här veckan som förhoppningsvis kan ge resultat som motiverar mig lite extra till att hålla igång även efter lovet. Tänker att jag sedan ska träna minst tre ggr/vecka.

Idag vart det drygt en timme på gymmet och sen en timmes promenad med hunden.

Hur går det själv?

• fialotta28

Förra veckan var jag förkyld så då tränade jag inte och slarvade med maten. Den här veckan har startat riktigt bra. Gått ner lite och så har jag hållit mig i skinnet vad gäller att äta för mycket. Det känns helt okej. Inorgon ska jag köra styrka och löpning, får se om det blir hemma eller på löparbana.

• rere88

Är det någon kvar? :)

Nu har det gått 8v sedan jag började och det är dags för en uppdatering :)

Startvikt 82,4kg

Start Midjemått 97,5cm

Nuvarande vikt 75kg

Nuvarande Midjemått 85.5cm

Målvikt 67kg

Mål Midjemått ca80cm

• Fröken W

Fasen vad duktig du är, bra kämpat! Hur mycket och vad har du tränat? Det går så jäkla dåligt för mig. Vill inte ens ställa mig på vågen för jag vet att det kommer stå på samma eller t.o.m plus några kilo. Jag hinner/orkar aldrig träna. Vet inte hur jag ska bete mig för att få tiden att räcka till :( Jobbar 9,5-11 timmar/dag...när jag kommer hem är jag helt däckad. De senaste veckorna har jag varit så slut att jag bara velat lägga mig i sängen och gråta. Det ständigt dåliga samvetet över att inte träna och missnöjet med hur min kropp ser ut underlättar ju inte direkt. Vet inte varför jag skrev det här men det var skönt att skriva av sig lite iaf.

• rere88

Jag tränar tabata 2ggr i veckan. Kör jillian michaels på Youtube. Senaste 1,5v har jag inte tränat alls av olika anledningar men ska tag i det igen nu för jag känner att jag har gått upp i vikt. Vilka tider jobbar du? Kan du inte klämma in träning innan jobbet eller på helgen? Det fick jag göra sist jag skulle gå ner i vikt för jag hann inte efter jobbet.

Förstår att du känner ångest och då är det bra och skriva av sig. Om du vill kan du skicka pm så kan vi prata träning o dyl där :)

Fröken W skrev 2015-03-08 21:21:12 följande:

Fasen vad duktig du är, bra kämpat! Hur mycket och vad har du tränat? Det går så jäkla dåligt för mig. Vill inte ens ställa mig på vågen för jag vet att det kommer stå på samma eller t.o.m plus några kilo. Jag hinner/orkar aldrig träna. Vet inte hur jag ska bete mig för att få tiden att räcka till :( Jobbar 9,5-11 timmar/dag...när jag kommer hem är jag helt däckad. De senaste veckorna har jag varit så slut att jag bara velat lägga mig i sängen och gråta. Det ständigt dåliga samvetet över att inte träna och missnöjet med hur min kropp ser ut underlättar ju inte direkt. Vet inte varför jag skrev det här men det var skönt att skriva av sig lite iaf.

• Fröken W

Brukar åka hemifrån runt 6.45 och kommer vanligtvis hem omkring 18.

Alltså har inte riktiga fattat vad tabata är, men det verkar vara poppis och bra :)

• rere88

Du kan ju träna innan jobbet. Jag gjorde det förra gången jag skulle gå ner i vikt. Körde hemifrån vid 6.30 och var hemma vid 17. Gick upp kl 4 och tränade sen åt jag frukost och körde till jobbet.

Gå in på Youtube och sök Jillian michaels 30 day shred challenge

• fialotta28

Hej! Hur går det för er? Jag har inte varit ute på FL på några veckor. Igår tog jag tag i mig själv igen. Jag är hopplös med kosten men med träningen händer det grejer så det är kul. Ska bara ta tag i vikten också....

Svar på tråden Viktnedgång och träning