• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • Anonym (Mange)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 18:13:38 följande:

Det där är anekdotisk bevisföring. Det finns inget bevis på att det ens har hänt om du inte kan länka till en dom där det framgår. Att samtliga män i Mariannelunds-, Tensta- och Finlandsfärjemålet var muslimer från Mellanöstern respektive Afrika söder om Sahara är dock säkerställt.

Jag såg inlägget ifråga men det räcker väl inte för dig?
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2015-02-24 17:43:47 följande:
    Nej, det är inte svårt. Det var som Jeaninne SD-kommunpolitikern gav uttryck för sin önskan. Inlägg 16735 i tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/71525932-varfor-hatar-folk-sd/39/nick/73771009
    Det tycks vara borttaget nu, som väl är.
    Det är för bedrövligt att det har tagit såhär lång tid. 
    En ursäkt från vederbörande borde vara på plats, men jag är skeptisk till att du får en, hon verkar inte förmögen att klara av att erkänna när hon gjort fel. 
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2015-02-24 18:49:03 följande:
    Det tycks vara borttaget nu, som väl är.
    Det är för bedrövligt att det har tagit såhär lång tid. 
    En ursäkt från vederbörande borde vara på plats, men jag är skeptisk till att du får en, hon verkar inte förmögen att klara av att erkänna när hon gjort fel. 
    Borrelia är som hon är.

För övrigt sa de just på Ekot att sysselsättningsgraden bland invandrade män i Stockholmsregionen ligger på samma nivå som för svenska, det vill säga 70 procent. För kvinnor låg den något lägre för invandrare, 60 procent, jämfört med 70.

Hursomhelst ett exempel på att integrationen kanske inte fungerar så illa som det påstås, inte i expansiva regioner åtminstone.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2015-02-24 19:08:55 följande:
    Borrelia är som hon är.

För övrigt sa de just på Ekot att sysselsättningsgraden bland invandrade män i Stockholmsregionen ligger på samma nivå som för svenska, det vill säga 70 procent. För kvinnor låg den något lägre för invandrare, 60 procent, jämfört med 70.

Hursomhelst ett exempel på att integrationen kanske inte fungerar så illa som det påstås, inte i expansiva regioner åtminstone.
    Japp och duktiga är dom tydligen på entreprenörsskap också.
    Jag hörde idag på nyheterna, tyvärr bara med ena örat medan jag pysslade med annat att invandrare hade tagit över livsmedelsaffärer i orter där dom annars inte hade haft nån affär, det krävde såpass mycket jobb, att inga svenskar ville lägga ner den tiden.
    Men invandrare som var vana att arbeta hårt hade inga problem med det.
    Så dom räddade orterna från att stå utan livsmedelsaffärer. 

För du har rätt, det behöver belysas mycket mer allt det positiva som invandringen också ger till Sverige, något som en rasist helst vill bortse ifrån och aldrig skulle ta upp. 
    Det kanske kunde vara en tråd för den hågade att starta, en tråd där man enbart tar upp det positiva med invandring som en liten motvikt mot alla hattrådarna här.

här kan man läsa mer om invandrare och företagande.

www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article2567568.ece

www.mangfald.org/sites/default/files/Invandrarftg.pdf
  • Anonym (Norge tog guld igen.)

Dem så kallade hat trådarna!

SD är helt klart utsatt för mest attacker från, folk bla här inne,tidskrifter,radio och tv det är ett faktum helt enkelt. 13% röstade på SD vid ett nytt val ser det ut som SD kan passera 20% sedan är det en mycket större % som stödjer SD:s invandrar politik. Och dessa attacker blir då till fördel för SD då människor har en åsikt och blundar inte för faktum, paj kastning har dem däremot tröttnat på.

Vissa politiker har vågat ta av sig masken och lägga endel av fegheten åt sidan och ta upp invandra frågan i en annan dager. KD tar täten och dem ser ut att ta väljare från olika partier det beror på något?.

Invandrar politiken handlar inte om att hata eller om rasister, utan handlar om att man måste stanna upp och få en balans. 

Att bidrag kostar, att skola kostar, att sjukvård kostar, att brottslighet kostar att arbetslöshet kostar, oavsett vart man kommer ifrån så så stämmer detta. 

Bidrag för egna företag, föreningar, skatte lättnader, bidrag för lokaler och hyra, bidrag med löner det här kostar enormt mycket oavsett vad man säger så behöver kassan pengar för att kunna dela ut ekonomiskt stöd till olika sektorer.

Tunnelseende och JA-sägare behöver inte politiken, politiken ska man möta politiker och väljare med en öppen och rättvis debatt. Man ska inte attackeras direkt man tar upp ett lite känsligt ämne, eller en sak fråga man har en åsikt om, man ska diskutera kring den frågan. Att det finns olika åsikter i samhället det råder det ingen tvekan om det är ett faktum.

• Speakers Corner
    Anonym (Norge tog guld igen.) skrev 2015-02-25 08:58:39 följande:

SD är helt klart utsatt för mest attacker från, folk bla här inne,tidskrifter,radio och tv det är ett faktum helt enkelt. 13% röstade på SD vid ett nytt val ser det ut som SD kan passera 20% sedan är det en mycket större % som stödjer SD:s invandrar politik. Och dessa attacker blir då till fördel för SD då människor har en åsikt och blundar inte för faktum, paj kastning har dem däremot tröttnat på.

Vissa politiker har vågat ta av sig masken och lägga endel av fegheten åt sidan och ta upp invandra frågan i en annan dager. KD tar täten och dem ser ut att ta väljare från olika partier det beror på något?.

Invandrar politiken handlar inte om att hata eller om rasister, utan handlar om att man måste stanna upp och få en balans. 

Att bidrag kostar, att skola kostar, att sjukvård kostar, att brottslighet kostar att arbetslöshet kostar, oavsett vart man kommer ifrån så så stämmer detta. 

Bidrag för egna företag, föreningar, skatte lättnader, bidrag för lokaler och hyra, bidrag med löner det här kostar enormt mycket oavsett vad man säger så behöver kassan pengar för att kunna dela ut ekonomiskt stöd till olika sektorer.

Tunnelseende och JA-sägare behöver inte politiken, politiken ska man möta politiker och väljare med en öppen och rättvis debatt. Man ska inte attackeras direkt man tar upp ett lite känsligt ämne, eller en sak fråga man har en åsikt om, man ska diskutera kring den frågan. Att det finns olika åsikter i samhället det råder det ingen tvekan om det är ett faktum.

Du har rätt, det finns olika åsikter förstås och man är inte hatisk eller rasist enbart för att man är kritisk till invandringens storlek eller hur integrationen sköts.
    Men det jag kallar för hattrådar är inte såna trådar, det är dom där trådarna och inläggen som går ut på att demonisera, att pålägga människor negativa egenskaper och beteenden pga deras ursprung.
    Och dom är rätt enkla att identifiera, ofta baseras dom på förvrängda och ofullkomliga fakta, obekräftade rykten eller rena lögner.
    När man tar sig rätten att på det viset demonisera andra människor, då kallar jag det för hattrådar, för då är det inte längre politik, då är det personliga påhopp på ofta oskyldiga människor. 

Invandrar politiken är för stor just nu för ekonomin och samhället, man behöver stanna upp några år och få en balans och se resultatet av den stora invandringen. Därefter kan man med en mer öppen politik diskutera ha en balanserad invandrar politik. Och i detta skede väljer MP med V o S att öka invandringen klart det medför ett läge där ekonomin med alla andra faktorer känns mkt osäkert och ej väl genomtänkt. Räcker att se övriga Norden och jämföra. 

Sedan måste lagar följas i ett samhälle, det gäller alla. Attackerar man ex Sd och deras väljare felaktigt ska man stå till svars eller om man attackerar vissa folk grupper felaktigt ska man stå till svars för det. 

Men ett problem är att nämner man vissa saker så gör många en höna av en fjäder medvetet. Allt för att tysta ner frågan,göra det obekämt, grova beskyllningar, anklagelser. Det är det som gör Sverige svagt politiskt, inte alls som övriga länder i bla Norden.

Det bästa vore att om alla sa sin åsikt om vad man tycker inte bara när kameran är av, eller inte bara hemma i köket eller på fika rummet på jobbet osv. Det finns en feghet och den är till viss del befogad men den måste minska. Sverige har blivit dem fegas land till viss del och det gäller även Politiker till stor del.

Nu börjar vi se en mer öppen invandrar politik där inte bara SD ifrågasätter även KD med M och det kommer att skaka om, men i slutändan blir det till det bättre på alla plan. Politiker måste våga, dem måste våga ställas mot väggen diskutera känsliga ämnen inte bara tänka på karriären efter politiken.

Slut citat alla ska kunna ta emot kritik utan att anklaga, vi ska ha en öppen debatt utan att bli på hopade annars skapar vi ett totalt fel samhälle där tystnaden har vunnit. Kan man bara kritisera utan att ta kritik då är nått fel.
    Vissa ser SD som pesten vissa ser MP som pesten vissa V och Vissa S osv man får acceptera det och det är politik men den ska vara på en rättvis nivå, en balanserad nivå.

• Anonym (så enkelt är det)
    Anonym (Norge tog guld igen.) skrev 2015-02-25 08:58:39 följande:

Men oj vad man försöker vinkla som vanligt

De flesta hattrådarna kommer ju från just såna som stödjer SD, människor som alltså sitter och spyr ut galla på andra för att sen bli upprörda och kränkta när dom får kritik för det.

Nej ta av offerkoftan den är så sliten nu att den inte ens räcker till en väst längre så följ ditt egna råd och släpp tunnelseendet
  • themia
    Anonym (Norge tog guld igen.) skrev 2015-02-25 09:43:53 följande:

Det bästa vore att om alla sa sin åsikt om vad man tycker inte bara när kameran är av, eller inte bara hemma i köket eller på fika rummet på jobbet osv. Det finns en feghet och den är till viss del befogad men den måste minska. Sverige har blivit dem fegas land till viss del och det gäller även Politiker till stor del.

Har du aldrig prövat tanken att folk faktiskt säger sin åsikt, men att det helt enkelt inte stämmer med din?
    Anonym (så enkelt är det) skrev 2015-02-25 12:48:48 följande:
    Men oj vad man försöker vinkla som vanligt

De flesta hattrådarna kommer ju från just såna som stödjer SD, människor som alltså sitter och spyr ut galla på andra för att sen bli upprörda och kränkta när dom får kritik för det.

Nej ta av offerkoftan den är så sliten nu att den inte ens räcker till en väst längre så följ ditt egna råd och släpp tunnelseendet
    Vinkla, spy, oj läs dina ord, jag försöker ingenting det är fakta. KD har insett det, 13 % röstade på SD men alla vet att många mer än dem 13% tycker att invandra politiken är fel och att den behöver ses över. Det är ett faktum motsäger du det så har du redan där avslöjat din oförmåga att öppna ögonen för sanningen.

Läste du vad jag skrev? eller skrev du i ren frustration? direkt någon skriver saker som sådana som du inte gillar så kommer grodorna och meningslösa ord som skapar noll i en debatt.
    themia skrev 2015-02-25 15:19:53 följande:
    Har du aldrig prövat tanken att folk faktiskt säger sin åsikt, men att det helt enkelt inte stämmer med din?
    Menar du allvar? tror du inte att en stor del av väljare,individer,politiker håller inne vad dem tycker när det gäller invandra politik?. om du gör så har du en vriden syn på samhället. 13 rostade på SD i senaste valet där måste du ändå hålla med? att SD skulle kunna nå 20% om det blev nyval där måste du hålla med? fakta är ändå ok?. Nästa steg KD har yttrat sig gällande en stramare invandra politik där håller du väl med? Att MP V och S vill öka invandringen mot 2014 det håller du väl med?.

När kameran inte är på, när man är på jobbet, hemmet , vänner osv så är det inga 13% som anser att invandrar politiken behöver ses över, utan det är snarare snart 30-50% som anser att den är för stor. ett spann på 20 % men finns ett stort mörker tal.

Mina åsikter stämmer inte alltid och många håller inte med, så där håller jag med dig till 100%. Men att blunda för fakta är bara tidsödande och dumt. Sedan är jag ingen SD väljare men anser att dem har bra åsikter som behöver tas upp till ytan.

Ditt inlägg var inte bra utan bara onödigt och men du fick det svaret jag kan ge på ditt inlägg. Ett annat är prova att se efter om alla talar öppet i alla lägen vad dem tycker. Ett anat är kommer KD att få fler väljare, jag gissar att dem kan passera 10% men det är en gissning inte fakta. SD kan passera 20% åxå en gissning.

Allvarligt tror du alla säger vad dem tycker? då är du nog ute på hal is eller annars vill du bara kasta tårta. 

Hur som helst så är fakta att många anser att invandrar politiken är fel. Och tror man att ej så är fallet i svenska hushåll, så får man tro det och invänta siffror och olika partiers strategier.
  • Mila76
    Anonym (Norge tog guld igen.) skrev 2015-02-25 22:50:47 följande:
    Menar du allvar? tror du inte att en stor del av väljare,individer,politiker håller inne vad dem tycker när det gäller invandra politik?. om du gör så har du en vriden syn på samhället. 13 rostade på SD i senaste valet där måste du ändå hålla med? att SD skulle kunna nå 20% om det blev nyval där måste du hålla med? fakta är ändå ok?. Nästa steg KD har yttrat sig gällande en stramare invandra politik där håller du väl med? Att MP V och S vill öka invandringen mot 2014 det håller du väl med?.

När kameran inte är på, när man är på jobbet, hemmet , vänner osv så är det inga 13% som anser att invandrar politiken behöver ses över, utan det är snarare snart 30-50% som anser att den är för stor. ett spann på 20 % men finns ett stort mörker tal.

Mina åsikter stämmer inte alltid och många håller inte med, så där håller jag med dig till 100%. Men att blunda för fakta är bara tidsödande och dumt. Sedan är jag ingen SD väljare men anser att dem har bra åsikter som behöver tas upp till ytan.

Ditt inlägg var inte bra utan bara onödigt och men du fick det svaret jag kan ge på ditt inlägg. Ett annat är prova att se efter om alla talar öppet i alla lägen vad dem tycker. Ett anat är kommer KD att få fler väljare, jag gissar att dem kan passera 10% men det är en gissning inte fakta. SD kan passera 20% åxå en gissning.

Allvarligt tror du alla säger vad dem tycker? då är du nog ute på hal is eller annars vill du bara kasta tårta. 

Hur som helst så är fakta att många anser att invandrar politiken är fel. Och tror man att ej så är fallet i svenska hushåll, så får man tro det och invänta siffror och olika partiers strategier.
    Varför förutsätter du att någon måste hålla med dig om din analys som svar på ett inlägg som föreslår att åsikter skiljer sig från din? Är du så osäker på din åsikt att ett medhåll är det enda som validerar den? Den stämmer säkert för dig. 

May the force be with you. 
  • themia
    Anonym (Norge tog guld igen.) skrev 2015-02-25 22:50:47 följande:

Nej, jag tror inte att politiker eller folk i allmänhet håller inne med vad de tycker, varför skulle de göra det?

Att SD skulle få 20% vid nyval är inte fakta, det är din önskedröm

Att du inte gillar mitt inlägg förstår jag mycket väl. Men detta är ett diskussionsforum och man får inte alltid de svar man önskar sig.

Sen vore det bra om du lärde dig skillnaden mellan fakta och åsikter.
  • Anonym (M)

IS bygger på hat mot andra folkgrupper och livsåskådningar. Lite som SD, alltså.

Svar på tråden Anti SD = Pro IS?