• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • ica
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 17:27:29 följande:
    ?
    Ditt inlägg sa allt som behövs säga om detta ämne.
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    ica skrev 2015-05-10 18:23:33 följande:
    Ditt inlägg sa allt som behövs säga om detta ämne.
  • Anonym (jo)

Frågorna kräver ett svar????

• Anonym (Kristen & gift med muslim)
    Anonym (jo) skrev 2015-05-11 10:13:46 följande:

Frågorna kräver ett svar????

Vilka frågor tänker du på då?
  • Tom Araya
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 16:41:39 följande:

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?

Det räcker med att läsa informationssidor av och för muslimer för att tycka illa om Islam. Det är dock inget unikt för Islam, jag känner liknande för all religion, men i högre grad ju mer konservativa värderingar som förekommer.
  • Anonym (Milda Makter)

Det finns ju kvinnliga imamer i bl.a. Kanada (hur är det med Sverige?) och vissa imamer viger homosexuella, så det finns ju viss tolerans även bland muslimska företrädare.

Skulle ni som är muslimer ha något problem om er imam var en kvinna som viger homosexuella?

• Rutgers
    Anonym (Hej) skrev 2015-12-05 20:05:20 följande:

Religösa är farliga oavsett religon. Vi har i princip lyckas bli av med Kristendomen, så korkat att att in en ny på engång.

• Anonym (Dojan)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 16:41:39 följande:

"behandla andra som du själv vill bli behandlad" bör va intryckt innanför pannbenet på alla.

Du kan stå där och predika om vad man får och inte får göra, ingen kommer bry sig, ingen vill höra. 
  • Ego Lovers

Det står ingenstans i Koranen om kärlek så som i Nya Testamentet. Så nä jag gillar inte en religion som enbart går ut på att styra sina trosutövare med hot och våld.

• skitduide
    Många gånger när icke muslimer argumenterar emot Koranen, som de säger förespråkar våld och terrorism, så citerar de sura Al-Baqarah vers 191, versen lyder på följande sätt, 

??Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den Heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er (där), så döda dem. Det är förnekarnas lön.?? Koranen 2:191 
  • bajskorvenimunnenpadig

Jag hatar inte islam, vad jag vet. Däremot har så klart islam ingenting i mitt och mina förfäders land.

Inte heller kvinnor som kopulerar med detta (nej det spelar faktiskt ingen roll att ni är svenskar, ni har förlorat er rätt)

Svar på tråden sluta hata Islam!