• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • eborgander

Bf 26 maj, 32 år, barn nr3 - pojke 2007, flicka 2010 - bor utanför Kristianstad, Skåne.

Har inte känt nga rörelser än, men har varit på UL i v.14 för att fastställa hur långt in i graviditeten jag var. Underbart! Ser nu fram emot RUL den 28 dec.

Länge sedan sista grav. men trots det har jag fått fogbekymmer redan...för övrigt mår jag helt ok. Lite förstoppad, annars bra, vilket är härligt!

• hittapanamn

Letat efter majgrupp innan!

Väntar tredje, gissar en påg till ?

Kräkts, tydlig mage ve7, illamående, tabletter, dropp flera gånger, viktnedgång ja inte alls någon mysig graviditet alls...

Ve17 nu och håller på ännu så längtar efter fast föda och slut med matångest. Imorgon ringer dietisten så kanske får näringsdryck så vi kommer på rätt väg snart ?

Hoppas ni andra fått må lite bättre! Blir nog dropp imorgon igen för min del men hoppas ännu på en vändning ????

• smellina

Till listan: BF 22 maj, första barnet, 28 år gammal, södra Stockholm :)

Truzz: vad jobbigt det låter med foglossningen och krångel med försäkringskassan. Hoppas att de ordnar till det med din lön. Julkänslan har verkligen infunnit sig hos mig. Behöver också tips på fina julkläder. Magen har blivit mycket större de sista veckorna, mysigt! Såg flera fina klänningar med plats för lite mage på hm här om dagen :)

• NessaS
    eborgander skrev 2015-11-30 21:41:39 följande:

Bf 26 maj, 32 år, barn nr3 - pojke 2007, flicka 2010 - bor utanför Kristianstad, Skåne.

Har inte känt nga rörelser än, men har varit på UL i v.14 för att fastställa hur långt in i graviditeten jag var. Underbart! Ser nu fram emot RUL den 28 dec.

Länge sedan sista grav. men trots det har jag fått fogbekymmer redan...för övrigt mår jag helt ok. Lite förstoppad, annars bra, vilket är härligt!

Jag har en flicka född 2011 och bor i Kristianstad, va kul med flera kstadsbor här :) BF 5/5 :) rul 14/12
  • NettanS

Hej

Helt ny här på familjeliv och sökte någon grupp för BF i Maj.

Eller helt ny är jag inte, men var många år sedan jag var inne här! Det var då mina barn var mindre.

Väntar nu vår 3:e med BF 30 Maj

Har en dotter 10 år och son 7 år, bor i Stockholm, Norrort.

• Truzz

Smellina: ja, foglossning är verkligen en obeskrivlig smärta som gör att man blir så himla trött... man kan bli trött av försäkringskassan oxå ????

Har också tittat lite på hm på nätet men inte fastnat för något särskilt, typ alla mammakläder jag har är därifrån????

Vill gärna ha något fint till vår julavslutning????

Uppdatering:

Har ansökt nu och varit i kontakt med FK men jag känner mig skeptisk till att allt kommer funka..håller tummarna!

I måndags kände jag full action i magen och det var så härligt men sen har det varit Tok lugnt...har inte kräkts på fyra dagar-helt otroligt!! Men imorse påvägen till jobbet fick jag gå med påse för då kändes det verkligen som att jag skulle...

Hur mår ni?

Ha en härlig onsdag<3

• Cand
    NettanS skrev 2015-12-01 21:51:52 följande:

Hej

Helt ny här på familjeliv och sökte någon grupp för BF i Maj.

Eller helt ny är jag inte, men var många år sedan jag var inne här! Det var då mina barn var mindre.

Väntar nu vår 3:e med BF 30 Maj

Har en dotter 10 år och son 7 år, bor i Stockholm, Norrort.

Hej!

Är också ny här,jag är 24år har en dotter på 3år och väntar nu vårt andra barn bf 6/5:)

Bor också i norrort (Åkersberga) vart bor du?
  • hittapanamn

Ser att det verkar vara en grupp med lite rörelse i och det är trevligt :)

Skrev för första gången igår efter att ha letat efter en majgrupp. Råkar det finnas någon mer med extrem HG?

Blev inlagd för dropp igen men denna läkaren satte mig på en kort dos kortisontabletter. Tänkte om någon mer hade erfarenhet av det?

Fick höra hjärtljuden igen och då känns det lite bättre för stunden iaf :)

Men någon annan med HG?

• hittapanamn
    Sand01 skrev 2015-11-30 21:05:53 följande:

Mina kommer vara 8 och 5,5 ????

Många på G med tredje! Har en 13 åring och en 3 åring :)
  • vemvet2015

I förrgår kände jag bebisen för första gången, helt underbart! Efter det har jag känt den flera gånger, både små buffar och sparkar. Igår fick sambon dessutom känna tre små sparkar efter lång väntan med händerna på magen. På tisdag är det RUL och det ska bli så kul att få se det lilla pyret.

Är nu i 18+1.

• RobzMarley

Tror jag får sätta mig vid datorn och ordna listan. Tänkte egentligen att en kunde börja, så kopierar man och fyller i. Men det blir kanske lite många listor å andra sidan haha

Ska försöka göra det i helgen.

Har ni börjat få magar??

Min syns nu rejält och har tagit ett skutt nu senaste veckorna. Är i vecka 16 nu och denna bilden är tagen för ett par dagar sen

• Majsan eller majsen

Hej!

Väntar mitt andra barn, har en 2,5-årig flicka som väntar med spänning på att bli storasyster!

Är i v 18. Har haft mage länge, känns som det gick fortare att få mage andra ggn. Har mått illa en del men inte kränkt, sovit mycket så jag har inte ätit så mykt ???? som förra ggn. Men är inte heller lika sugen på mat som innan. Stor skillnad, eller vad säger ni som haft fler graviditeter; är det olika hur ni mått för varje barn?

Känner mig förväntansfull men samtidigt lite spänd på hur det ska bli med två barn.

Jobbar bara 2 v till, har ett fysiskt tungt jobb så jag får helt enkelt inte jobba efter v 20.

Nog bra att få varva ner innan "stormen" ????

Mvh K i Vallentuna

• 89Madeleine

Intim fråga nedan...

Jag är i vecka 17 (16+4)
    Några dagar nu har jag upptäck att det är en blöt fläck i trosorna. Som 2 femkronor ungefär i storlek. Väldigt blött.
    Bara ca 1-2 ggr/dag.

Behöver man vara orolig att det är fostervatten jag läcker?
    Eller kan det bara vara väldigt vattniga flytningar?

Får ringa BM på måndag, men tänkte bara höra här först...

• SanJac

Hej allihopa! Jag bor i Gävle och väntar mitt första barn. BF 10/5 i nuläget ;). Inte helt säker på datumet men blir nog mer exakt 14/12 på rul. Känns så spännande att magen äntligen börjat växa och att jag och min sambo känt några små sparkar. Hittills har graviditeten varit rätt bra, men har börjat få lätt foglossning idag... hoppas att det är tillfälligt och inte blir värre. Vore verkligen kul med en lista :).

• SandraN86

Hej igen allihop ????

I fredags var jag på RUL och allt såg fint ut. Det är en riktig busbebis jag har i magen. Hen vägrade att lägga sig "rätt" och gjorde det svårt för teknikern att mäta och vi fick ingen fin profilbild, vi fick en där hen står på huvudet, haha ????

Har någon av er varit på RUL än?

Jag såg att ni pratat magar och såg att det till och med fanns en fin magbild inlagd ???? Jag har inte fått någon bebismage än, har bara svullnat runt "fladdret" om man kan uttrycka sig så. Min livmoder ligger bakåt så alla barna har växt mot ryggen. Tvåan var värst för då var jag platt nästan ända fram till bf och folk trodde knappt på att jag skulle ha barn.

Ha en bra dag ????

• NettanS
    Cand skrev 2015-12-02 21:13:19 följande:

Hej!

Är också ny här,jag är 24år har en dotter på 3år och väntar nu vårt andra barn bf 6/5:)

Bor också i norrort (Åkersberga) vart bor du?

Jag bor i Upplands Väsby, jobbar och går på Mvc i Danderyd.

Har känt av foglossning sen länge, fysiskt krävande jobb så är glad för varje vecka som går på jobbet.

Vi har UL 4/1, så det är ett tag kvar.

Magen började synas ordentligt förra veckan. Då V.15

Innan såg jag och de närmaste stor skillnad, men är väldigt liten annars så känner man inte mig så hade nog ingen gissat att jag är gravid.

Var först V.20-25 som det syntes de första 2 graviditeterna.
  • Ebmocra

Hej, blev precis medlem här! Letar efter fler med bf i maj och hittade denna gruppen. När jag väntade mitt första barn var jag inte alls medlem i någon sån här grupp. Kort om mig Nicole heter jag 24 år bor i Vellinge med min sambo och vår 3 åriga son Lowe. Väntar nr 2, bf 30 maj. Har rul 5 januari och är helspänd! Hoppas kunna följa fler graviditeter här!

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*