• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • Ruter
    NessaS skrev 2015-11-26 22:15:04 följande:

Har du gått upp 30 kg efter förlossningen med sonen för att du ska känna dig fetare nu trots viktnedgången???? Tycker delbar lite konstigt..

Hursom....själv har jag redan gått upp 10 kg (v 18), har foglossning (igen -hade det med första med) vilket gör att gymmet är Off limits för mig :'( Sjukt jobbigt! Får ju inte heller powerwalka, vilket jag också brukade göra!! Nej, äter inte mer än normalt...äter mer frukt än vanligt dock..Men med ettan gick jag upp 28 kg under hela graviditeten så hoppas iaf jag inte går upp.mer ön 10 kg till nu resten av tiden! Hahahahhaha

Ee vad pratar du om? Efter sonen gick jag ner till samma vikt som innan jag blev gravid med han, vart har du fått ifrån att jag skulle gått upp 30 kg efter förlossningen med han?
  • NessaS
    Ruter skrev 2015-11-26 22:40:01 följande:

Ee vad pratar du om? Efter sonen gick jag ner till samma vikt som innan jag blev gravid med han, vart har du fått ifrån att jag skulle gått upp 30 kg efter förlossningen med han?

Läs mellan raderna, det var sarkasm då du skrev att du känner dig tjockare ;)

Tar ni reda på kön? Någon som gjort ultraljud?
  • Ruter
    NessaS skrev 2015-11-27 07:54:13 följande:

Läs mellan raderna, det var sarkasm då du skrev att du känner dig tjockare ;)

Tar ni reda på kön? Någon som gjort ultraljud?

Så det påhoppat bara för att jag tycker magen är större denna gång än när jag väntade sonen...
  • mariamilena

3skruttar:

Jag vet inte hur man gör för att svara på ett inlägg på mobilen så hoppas du ser detta ????

Då förstår jag, då ska jag också ringa och säga till! :) hahah vad sjukt, jaaa jag har BF den 14/5 :) samma här, har RUL 17/12 och det känns som 100 år dit och kub var ju typ 3-4 veckor sen så vill gärna höra nåt nu! Men 13/12 kan du väl inte ha RUL, det är ju en söndag? :D

• mariamilena

Emeliewiklund4:

Jaha okej då ska jag verkligen göra det! :) varje gång? Hur ofta fick du komma första gången? Jag har bara fått komma en gång och det var för blodprover och sånt sen har jag bara en till tid hos bm efter RUL :O

Kram :)

• 3skruttar
    mariamilena skrev 2015-11-27 10:29:51 följande:

3skruttar:

Jag vet inte hur man gör för att svara på ett inlägg på mobilen så hoppas du ser detta ????

Då förstår jag, då ska jag också ringa och säga till! :) hahah vad sjukt, jaaa jag har BF den 14/5 :) samma här, har RUL 17/12 och det känns som 100 år dit och kub var ju typ 3-4 veckor sen så vill gärna höra nåt nu! Men 13/12 kan du väl inte ha RUL, det är ju en söndag? :D

Hehe... Nää, 14/12 har jag RUL ;)
    Hoppas du oxå får komma till BM och lyssna på hjärtat, det är mysigt :)
  • KarinB

Hej. Jag är 27år och väntar mitt första barn som är beräknat till 17/5. Jag var hos BM v.8 och v.13, har tid för RUL 21/12. Sen BM i slutet av Januari. That's it. Är det bara jag som har så få kontroller?

• Ruter
    KarinB skrev 2015-11-27 13:53:18 följande:

Hej. Jag är 27år och väntar mitt första barn som är beräknat till 17/5. Jag var hos BM v.8 och v.13, har tid för RUL 21/12. Sen BM i slutet av Januari. That's it. Är det bara jag som har så få kontroller?

Jag va på inskrivning i förra veckan va då i v.14 som var mitt första besök. Har bara pratat med dom på telefon innan för att bli sjukskriven. Är i v.15 nu och fick idag hem två brev med två olika tider för RUL så har det antingen 30/12 eller 6/1.. Det är nästa besök jag har sen nästa gång att träffa BM är en vecka efter RUL så jag har inga fler besök.
  • Truzz

Hej på er!

Här rassla det till så man knappt hänger med,välkomna alla nya????

Jag minns inte hur det var med min första men jag har för mig att jag gick mer ofta till bm å lyssnade på hjärtljud...

Nu har jag haft inskrivning och den två doktorbesök men det är på egen begäran eftersom jag ej klarar mitt jobb längre pga kräkningarna och foglossning...

Att arbeta 50% kan verka lite men jag är helt slut när jag kommer hem vid lunch å hinner sova en stund innan jag hämtar min underbara 3-åring.

Svårast är att inte ha energi för henne lika fullt som förr,men hon får ju ett syskon så jag vet att i slutändan är det värt det-jag själv älskar ju mina????

Nedräkning till RUL pågår och efter det ska jag boka tid hos bm igen!

Jag längtar ihjäl mig,vill bara få se den lill* vill gärna att den ska börja röra på sig, min dotter var ju så aktiv och tidig men än så länge stiljte eller fåtal osäkra rörelser...

Hur mår ni?

Trevlig (kräkfri!) helg på er;)

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*