• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • Ruter
    Silicon valley skrev 2015-11-11 16:16:42 följande:

Tack:) ja jag har fått lergigan och scopoderm men inget av dom funkar. Har postafen nu som tar udden av det värsta ibland.

Å jag måste bara fråga er här inne! Är så himla orolig. Köpte hem en skinka i helgen och jag är jättenoga med att kolla datumen på allt även när jag inte var gravid. Men nu har väl min gravidhjärna sett fel datum eller så för ovanlighetens skull tittade jag kanske inte..?

Men min sambo öppnade denna och åt av den i måndags och jag åt två skivor igår . Idag när jag ska ta en skiva ser jag att den var bäst före 7/11 . Och nu blir jag super nojjig! Den var god och smakade inget konstigt igår när jag åt den. Men det betyder alltså att den redan var gammal när jag köpte den för jag köpte den i söndags:/

Har tittat på den nu och den ser ju inte dålig ut heller..

Så länge den inte smakade dåligt så tror jag inte det är någon fara. Råkade själv göra samma sak när jag väntade sonen.
  • Ruter
    Silicon valley skrev 2015-11-11 16:16:42 följande:

Tack:) ja jag har fått lergigan och scopoderm men inget av dom funkar. Har postafen nu som tar udden av det värsta ibland.

Å jag måste bara fråga er här inne! Är så himla orolig. Köpte hem en skinka i helgen och jag är jättenoga med att kolla datumen på allt även när jag inte var gravid. Men nu har väl min gravidhjärna sett fel datum eller så för ovanlighetens skull tittade jag kanske inte..?

Men min sambo öppnade denna och åt av den i måndags och jag åt två skivor igår . Idag när jag ska ta en skiva ser jag att den var bäst före 7/11 . Och nu blir jag super nojjig! Den var god och smakade inget konstigt igår när jag åt den. Men det betyder alltså att den redan var gammal när jag köpte den för jag köpte den i söndags:/

Har tittat på den nu och den ser ju inte dålig ut heller..

Det va ungefär samma för mig

Fått lergigan men hjälpte inte nå vidare kräktes ändå hela tiden, blev till och med inlagd och fick dropp en vända när det var som värst. Sen testade jag sea-band (åksjukeband) och har de senaste två dagarna mått bättre än på länge. Idag har jag till och med kunnat äta frukost, lunch och middag samt mellanmål utan att kräkas utan lergigan tabletterna mot senaste tre veckorna då jag bara fått behålla middagen om den beståt av blåbärsoppa eller annan slät soppa.
  • Silicon valley

Ok vad skönt att höra ruter !

Det låter ju helt fantastiskt! Ska nog med prova de armbanden kanske:)

• Truzz

jag har försökt att läsa inne i de andra maj trådarna men tycker det är lite svårt att hänga med när de blivit så stora,så återvänder hit :)

Hur är det med er?

Jag själv har foglossning så vissa dagar är stelare och ondare än andra å kräka fortfarande, mycket mindre med hjälp av lergiganen å seaband-men antagligen därför jag är så trött...

Iförrgår, igår och idag har jag känt något i magen, som att det Lixom rör sig från ena till andra sidan,svårt att förklara. Jag blir på helspänn och blir superkoncentrerad men känner inte något mer sen...och då känns det som inbillning...kommer inte ihåg när jag kände dottern eller hur det kändes, men har läst på nätet att de flesta känner barn2 mycket och väldigt tidigt, så vill också! Men känner mig bara osäker just pga jag vill så gärna,få ett litet tecken innefrån!:)

Har ni känt något och hur mår ni?

• Ruter
    Truzz skrev 2015-11-14 21:11:16 följande:

jag har försökt att läsa inne i de andra maj trådarna men tycker det är lite svårt att hänga med när de blivit så stora,så återvänder hit :)

Hur är det med er?

Jag själv har foglossning så vissa dagar är stelare och ondare än andra å kräka fortfarande, mycket mindre med hjälp av lergiganen å seaband-men antagligen därför jag är så trött...

Iförrgår, igår och idag har jag känt något i magen, som att det Lixom rör sig från ena till andra sidan,svårt att förklara. Jag blir på helspänn och blir superkoncentrerad men känner inte något mer sen...och då känns det som inbillning...kommer inte ihåg när jag kände dottern eller hur det kändes, men har läst på nätet att de flesta känner barn2 mycket och väldigt tidigt, så vill också! Men känner mig bara osäker just pga jag vill så gärna,få ett litet tecken innefrån!:)

Har ni känt något och hur mår ni?

Jag har de senaste fyra dagarna kännt rörelser känns som smp minisparkar. Har även känt det där som om nåt far från sida till sida för någon vecka sedan. Dom senaste tre dagarna har jag klarat mig helt utan illamående och kräkningar så hoppas det håller i sig. Har inte behövt ta nå lergigan men har fortfarande sea-band på mig vågar inte ta av mig dom.
  • mammatilltretrollsnart

Hej!
    Jag är i v.14+6 idag, bf 14/5. Är 34 år och bor i Åsa. Väntar 3:e barnet, har en flicka på 9 år och en pojke på 10 år, så det var ett tag sen :).
    Mår extremt illa hela tiden, inte roligt alls. Blev rekommenderad Postafen men hjälper inte. Hoppas det blir bättre snart!

• Truzz

Ruter: vad glad och lite avundsjuk jag blir på dig, både med all action i magen och att illamåendet blivit bättre!

Mammatilltretrollsnart: välkommen och grattis! Postafen hjälpte inte alls denna graviditet men lergigan lindrade en del för mig oxh mina seaband.

Igår blev det vecka 16 och det "firas" med att vara bästis idag med toaletten, helt vansinne att kräkas fyra gånger på mindre än 2,5h...

Tur i oturen vabbar jag min treåriga älskling idag, hua om jag åkt till jobbet!

Någon som har idéer på hur man sysselsätter en treåring som är för förkyld för förskola men för pigg för att ha en mamma som är helt slut?

(Har föresten glömt skriva att jag är 31 å bor norr om Stockholm :) )

Hoppas ni har en kanondag! <3

• mammatilltretrollsnart

Tack :). Rolig tråd att följas åt i alla blivande maj-mammor! jag nog en juni- mamma. Har gått över 16 resp 17 dagar med mina barn.
    Trulls:
    Lider med er som har ännu värre illamående jag. Fy så jobbigt! Skönt att Lergigan lindrar lite. Jag ringde bm idag eftersom Postafen inte hjälper och blev istället rekommenderad seaband. Idag känner jag mig lite bättre så jag hoppas innerligt att det fortsätter så.
    Längtar så tills jag känner rörelser från bebisen!
    Grattis alla blivande mammor!

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*