• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • Truzz

Skriver igen då ett 'problem'dykt upp...

Det är så att jag varit ganska hård i magen ett tag och när jag väl har varit på toa så har de vid de senaste tre gångerna kommit blod på papper och även i toaletten..

Jag är 100% säker att det är från anus eller hur man ska säga, så jag har inte varit orolig förän jag dumt nog började googla detta...

Och då ville jag bara skriva här ute och höra om någon annan haft samma problem?

Jag har inte ont och det har *peppar peppar* inte varit något när jag kissat... Vad tror ni? Hemorojder eller bör jag vara mer orolig?

• 3skruttar

Hej igen! :)
    Jag tror jag har känt bebis lite grann i ca 2 veckor nu, sen v.14, känns mysigt men det är ju inte så tydligt.
    Vi vet redan vad det blir :) gjorde ett NIPT test i v.10+3 och valde att reda på könet då.
    Jag har fått hemmoröjder vid mina 2 tidigare graviditeter. Men det är ju ganska lätt att se när du torkar dig vad det kommer ifrån torka bara där bak eller bara där fram. Och om det kommer i samband med hård mage så borde det ju verkligen vara det. Men förstår att du blir orolig blev jag oxå första gången jag fick det. Hoppas det är det och inget annat.

• SaraHells

Hej! Hoppar in här jag också :) är i vecka 17 imorgon, BF 11 maj :) andra barnet och har börjat känna rörelser då och då. RUL 15 december och längtar ihjäl mig :(

• Emeliewiklund4

Hej alla :)

Mitt första inlägg här! Jag är gravid med mitt andra barn och har BF 22 maj (även min födelsedag). Jag är hemma med min son på 2,5 år samtidigt som jag har eget företag. Det är så härligt att vara gravid och hemma med syskon :) Men samtidigt behöver man vara kreativ de dagar man mår väldigt illa.

I början av graviditeten mådde jag väldigt illa. Jag var yr och fick knappt i mig mat alls. Jag åt nästan bara pasta och rostade mackor :) Nu är jag i vecka 15 och mår mycket mycket bättre :) En liten mage börjar titta fram också :) jättekul att läsa om er alla!

• Ruter

Truzz: har gjort glukosbelastning idag, gick faktist bra va lättare än vad jag läst att dricka vätskan och tycker inte den smakade så illa. Har dock inte fått resultatet på hur blodsockret låg.

Har idag fått hem tid till RUL som blir den 30/12.

Mår fortfarande dåligt eller har lite varannan dag. Ena dagen mår jag hur bra som helst för att dagen efter inte få behålla någon mat alls så är ju lite trött och slut hela tiden.

• Truzz

3skruttar: tack för ditt svar! Blev lugnare och har nog konstaterat att det nog är kosten som gjort att jag blivit hård i magen och fått medföljande problem, inte skönt men faktiskt skönt att det bara är så;)

Ruter: skönt att fått rul tiden å vilket bra sätt att sluta året på;)

Flera nya namn som droppar in i tråden,kul och välkomna! :D

Idag är jag inne på dag2 utan att kräkas!!!

Illamåendet hänger kvar och foglossningen värker fruktansvärt ihållande och det trots ett par timmar soffläge...

Är det inte konstigt att bara för att illamåendet försvunnit så känns det nästan som att jag inte är gravid vilket bara är så läskigt att ens tänka! Var jag så här orolig med dottern också?!? Tycker jag hittar nya orosmoln hela tiden...

Idag hade jag en annan tröja på mig å då tyckte jag den lilla gravidmagen försvann dessutom!:0

Hur knäpp är jag?!hormoner???

Rul om 15 dagar så hoppas jag blir lugnare då!!!<3

Hur är det med er?:)

• Sand01

Hej, hoppar in här tänkte jag. Bf 3 maj, tredje barnet. Kände den lille för ett par veckor sedan så v 15+ någonting.

Jag har RUL nästa torsdag så nu springer jag bara och väntar. Försöker fokusera på jobbet och barnen men nu vill man bara in och få se sin lilla :)

• 3skruttar

Hej,
    Truzz, håller med, jag oroar mig oxå hela tiden. Så glad att jag fick komma till BM i måndags och lyssna på lilla hjärtat. Då blir man lite lugn. Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har fortfarande superkonstig smak i munnen främst efter jag ätit.
    Var bor ni andra? Jag bor i Nacka, Stockholm.

• 3skruttar
    Sand01 skrev 2015-11-26 09:03:08 följande:

Hej, hoppar in här tänkte jag. Bf 3 maj, tredje barnet. Kände den lille för ett par veckor sedan så v 15+ någonting.

Jag har RUL nästa torsdag så nu springer jag bara och väntar. Försöker fokusera på jobbet och barnen men nu vill man bara in och få se sin lilla :)

Kul att det är ditt 3:e barn oxå :) hur gamla är de 2 andra barnen? Mina kommer vara 6 och 9 när bebis kommer :)
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*