Truzz skrev 2015-11-20 12:24:09 följande:
Ruter:Jag jobbar som lärare i lågstadiet men just nu har jag en grupp 6-åringar så det är mycket spring,stå,gå och stoj....i vanliga fall är det helt underbart men som jag mår i kroppen nu så är det mycket tungt...
Oj,att inte få äta är riktigt tufft,det brukar kunna trigga kräkandet:(
Är du i riskzon för diabetes eller är det vanligt att man gör ett sånt test?
Har varit hos doktorn nu,blir inte riktigt klok.. Jag blev nog orolig istället...
Sjukskrivningen får va som den är tills den går ut oxh så ska vi ses igen för annats kan jag få problem med FK sa han...men han frågade om min förra graviditet och att det är mycket konstigt med mitt mående så här tidigt i graviditeten och så undrade han när jag fått ultraljud och så såg han bekymrad ut... Jag kanske inbillar mig oxå för jag är så nojjig att det inte kommer gå bra denna graviditet, jag har ju redan fått en underbar dotter så varför ska hag ha sån tur igen? Å allt som kan gå så fel...
Är det hormonerna?;)
Hoppas ni mår bra idag <3
Nej vad jag vet att jag skulle vara i riskzoonen. Min andledning är att sonen vägde 4560gram och gränsen går vid 4500gram alla som fött barn över måste göra glukosbelastningen. Så 60 gram :p som orsakar det :p..
Men vad skulle det kunna ställa till med fk? Känns ju konstigt om man behöver vila...
Hmm måendet kan väll vara olika med sonen mådde jag inte illa en ända gång på 9 månader och denna gång är jag nästab sängliggande pga alla kräkningar och orkeslöshet.
Alla är nog alltid orolig över allt med graviditeten. Med sonen var jag först helt säker att UL skulle visa något, att det var tomt, sen när han faktist var där och jag mådde bra så var jag helt säker på en lång förlossning med komplikationer och inte änns det fick jag.. Gick på 6 timmar från första känning och utan komplikationer. Så jag känner mig nästan ännu mer oroligt denna gång då vi har en frisk son. Att det ska vara något fel.. Har fått ett VUL när jag va in och fick dropp för kräkningarna så vet iallafall att det finns en bebis men man oroar sig ändå för att det ska vara nåt...