• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • Ruter
    Truzz skrev 2015-11-07 17:51:20 följande:

Ruter: jag lider med dig!! Jag var sjukskriven men har inte behövt ligga med dropp iaf, fast jag har svårt att dricka...

Med första mådde jag illa oxå men minns intr att det var så här illa!!!

Jag gick tillbaka till mitt jobb som lärare 100% men nu har jag varit i kontakt med Mvc för jag är helt knäckt, kräks mer och kroppen låser sig (foglossningen) samt att jag inte har någon ork alls och är gråtfärdig när jag slutar å ska hem till vardagen...

Mvc skulle återkomma på måndag när hon varit i kontakt med läkaren, dessvärre har han inte tid förän 20nov så jag är lite orolig...

Knep mot illamående?

Hur mår ni andra?

Läkaren här hade inte heller tider så hon ringde upp mig och sjukskrev mig via telefon då jag kände att jag absolut inte kunde jobba, jobbar som sjuksköterska.

Är helt nytt det här att må illa för mig när jag väntade sonen mådde jag inte illa en ända dag..
  • Amanda1997

Jag e 18 och e beräknad 19:e maj än sålänge, har första ul på onsdag och e jätte exalterad ???? Gravid med första barnet :)

• JohannaMolander

Hej!

Är beräknad till den 1 maj :) Första barnet och jag längtar som en tok! Rutinultraljud om nästan precis en månad, ska bli kul att få se den lille igen (gjorde ett VUL i vecka 7, såg bara en liten "larv" med ett pickande hjärta då).

Och alla som mår illa - jag var sjukskriven pga trötthet och illamående. Som tur är gick det över i vecka 13/14 nångång för min del :) Håller tummarna för att ni blir bättre snart också!

• Ruter

Först Grattis alla nya här :)

Idag har en bra dag testade att sätta på mig sea-band igår (åksjukearmband) och hade de på hela natten så i morse va första gången på en månad jag vaknade och inte var illamående. Har haft armbanden på mig hela dagen och mått toppen hela dagen, testade att ta av dom två timmar och då börjafr jag må illa igen efter 30 min, så nu hoppas det håller i sig imorgon också.

• Truzz

Ruter: skulle inte klara mig utan mina armband men kan inte sova med de, vad skönt att de fungerar för Dig!

JohannaMolander: jag känner så väl igen din känsla, även jag gjorde ett vul och såg ett hjärtpickande i en liten bloob:) längtar sjukt efter RUL men brister på tider gjorde att vi först får ett i slutet av v19....

Uppdatering:

Vaknade idag och foglossningen är här,kom inte ur sängen-har satt mig upp nu men har så ont...

Plus att jag fått halsont (vanlig förkylning) och illamåendet och kräkningarna fortsätter...

Såna här dagar får man helt enkelt ha fokus på att belöningen kommer i maj, tur jag har min dotter som påminner att det är värt det och tur jag hittade detta forum så man kan gnälla av sig och ha stöd <3

Kontakta sjukgymnast å vänta samtal från Mvc ang sjukskrivning står på agendan idag...

Hoppas ni får en härlig dag och ni med illamående, hoppas eran blir kräkfri;)

• Truzz

Jaha....det finns bara en läkare knuten till Mvc och han vill inte sjukskriva mig utan att träffa mig,det kan man ju förstå men problematiken är att han inte har tid för att träffa mig förän 20/11 och detta gör mig helt gråtfärdig....jag vill inte bli sjukskriven heltid utan hade tänkt försöka jobba 50% så jag får vara med mina elever varje dag men samtidigt fungera som människa och kunna vila så jag slipper få så ont så jag gråter.... Så vad gör jag nu? Mvc sa att jag ska kontakta Vc men just nu går det onte att komma fram för det är fullt i telefonenlistan...

Känner mig så ledsen....men det är väl för att jag kräks så mycket och blir så trött,foglossningen och alla hormoner...

Usch vilket deppigt inlägg!!!!:(

• Ruter
    Truzz skrev 2015-11-09 14:06:26 följande:

Jaha....det finns bara en läkare knuten till Mvc och han vill inte sjukskriva mig utan att träffa mig,det kan man ju förstå men problematiken är att han inte har tid för att träffa mig förän 20/11 och detta gör mig helt gråtfärdig....jag vill inte bli sjukskriven heltid utan hade tänkt försöka jobba 50% så jag får vara med mina elever varje dag men samtidigt fungera som människa och kunna vila så jag slipper få så ont så jag gråter.... Så vad gör jag nu? Mvc sa att jag ska kontakta Vc men just nu går det onte att komma fram för det är fullt i telefonenlistan...

Känner mig så ledsen....men det är väl för att jag kräks så mycket och blir så trött,foglossningen och alla hormoner...

Usch vilket deppigt inlägg!!!!:(

Fy va tråkigt. Har du varit hemma något från jobbet ännu? Du kan ju sjukskriva dig i en vecka utan läkarintygg så hinner du kontakta vc
  • Truzz

Ruter:jag blev sjukskriven 2v pga mitt illamående och alla kräkningar men gick sen tillbaka å jobbade förra veckan 100% men det resulterade i att Jag var helt knäckt i helgen och att foglossningen eskalerade...

Men har beslutat nu att om jag inte får bli sjukskriven viss del så får jag helt enkelt vara hemma heltid denna vecka, bebisen är det viktigaste och då måste jag fungera! Men vette fåglarna hur man gör nästa vecka... Vc ska ringa efter 16:00 men de brukar ju inte vara lika förstående som Mvc läkarna...inte denna jag träffar nu då,för då borde han kunnat sjukskriva och sen träffa....

Tack för ditt svar!<3

Har du fått fortsätta ha en bra dag?:)

• Ruter
    Truzz skrev 2015-11-09 15:22:31 följande:

Ruter:jag blev sjukskriven 2v pga mitt illamående och alla kräkningar men gick sen tillbaka å jobbade förra veckan 100% men det resulterade i att Jag var helt knäckt i helgen och att foglossningen eskalerade...

Men har beslutat nu att om jag inte får bli sjukskriven viss del så får jag helt enkelt vara hemma heltid denna vecka, bebisen är det viktigaste och då måste jag fungera! Men vette fåglarna hur man gör nästa vecka... Vc ska ringa efter 16:00 men de brukar ju inte vara lika förstående som Mvc läkarna...inte denna jag träffar nu då,för då borde han kunnat sjukskriva och sen träffa....

Tack för ditt svar!<3

Har du fått fortsätta ha en bra dag?:)

Nej precis brukar vara svårare den vägen. Viktigaste är ju att tänka på bebisen.

Börja dagen men käkkalas sen låg jag däckad fram till 13. Som tur var sonen på dagis idag. framåt 13kunde jag börja få i mig en frukt och lite blåbärsoppa så inte undra på att man blir slut om man inte äter nåt,
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*