• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • vemvet2015

Jag har BF 5 maj, och rul den 8/12, längtar! Jag var sjukskriven under 5 veckor i början av graviditeten pga illamående och kräkningar, nu har det blivit bättre. Har dock varit sjukskriven även de senaste två veckorna, för ryggsmärta som gör att det inte går att sova mer än ett par timmar i taget. Börjar bli bättre nu så jag hoppas kunna jobba i nästa vecka.

Jag känner inga fosterrörelser än, men vill gärna känna dem snart. Känns fortfarande overkligt att det finns en bebis därinne, även om jag sett den på ultraljud och det putar ut en mage.

Det är min första graviditet, och jag bekymrar mig för förlossningen. Rädslan är inte helt logisk, men känslan blir ändå densamma. BM kommer remittera mig till nåt ställe där man får samtal etc, men det blir inte förra efter vecka 35. Någon annan som har funderingar kring detta?

• RobzMarley

Oj! Här händer det grejer! Jag har inte varit så aktiv sen jag startade tråden... Har vi någon BF-lista? BF, Ålder, var vi bor, tidigare barn osv??

Uppdat. Vecka 14+3 enl kub. Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden. bebis ville inte ligga still så det var svårt. HB o annat bra. Fick tid till RUL den 30/12. Känns skönt. Trodde det skulle bli i januari. Låt veckorna gå fort!!

• smellina
    3skruttar skrev 2015-11-26 09:11:45 följande:

Hej,

Truzz, håller med, jag oroar mig oxå hela tiden. Så glad att jag fick komma till BM i måndags och lyssna på lilla hjärtat. Då blir man lite lugn. Mitt illamående har blivit mycket bättre men jag har fortfarande superkonstig smak i munnen främst efter jag ätit.

Var bor ni andra? Jag bor i Nacka, Stockholm.

Vad mysigt att få lyssna på hjärtat. Själv får jag vänta på RUL efter jul. Känns jättelångt och man undrar ju om det verkligen finns någon där inne :). Jag bor i Söderort, Stockholm :)
  • 3skruttar
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:00:15 följande:

Oj! Här händer det grejer! Jag har inte varit så aktiv sen jag startade tråden... Har vi någon BF-lista? BF, Ålder, var vi bor, tidigare barn osv??

Uppdat. Vecka 14+3 enl kub. Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden. bebis ville inte ligga still så det var svårt. HB o annat bra. Fick tid till RUL den 30/12. Känns skönt. Trodde det skulle bli i januari. Låt veckorna gå fort!!

Men en BF lista är väl en strålande idé :) och så kan man ju uppdatera trådstarten med den sen.
    3skruttar: BF 13/5, väntar 3:e barnet 36 år, Nacka
    Funkar det eller är det någon mer info vi ska ta med? :)
  • qvinna5

Hej! Kul att fler är aktiva här. Beräknad till 15/5 bor i Stockholm och det är första barnet. Är 29 år. Har en bonusdotter.

• NessaS
    vemvet2015 skrev 2015-11-27 17:38:47 följande:

Jag har BF 5 maj, och rul den 8/12, längtar! Jag var sjukskriven under 5 veckor i början av graviditeten pga illamående och kräkningar, nu har det blivit bättre. Har dock varit sjukskriven även de senaste två veckorna, för ryggsmärta som gör att det inte går att sova mer än ett par timmar i taget. Börjar bli bättre nu så jag hoppas kunna jobba i nästa vecka.

Jag känner inga fosterrörelser än, men vill gärna känna dem snart. Känns fortfarande overkligt att det finns en bebis därinne, även om jag sett den på ultraljud och det putar ut en mage.

Det är min första graviditet, och jag bekymrar mig för förlossningen. Rädslan är inte helt logisk, men känslan blir ändå densamma. BM kommer remittera mig till nåt ställe där man får samtal etc, men det blir inte förra efter vecka 35. Någon annan som har funderingar kring detta?

Va kul, vi har samma BF datum :)
  • Emeliewiklund4

MARIAMILRNA:

Vi gick hos en privat barnmorska på Mama Mia i Stockholm förra gången. Vi gick alltid en gång i månaden, sen två gånger per månad mot slutet. Vi började lyssna på hjärtljudet långt innan rul förra gången, kanske runt vecka 14-15 tror jag.

Nu går vi till "kommunal" Mvc, och nu har vi andra mötet vecka 25 :) Känns så annorlunda mot vår förra graviditet :) Men det är enkelt för barnmorskan att lyssna på hjärtat! Tycker verkligen du ska fråga, det är såå fantastiskt :) kram!

• Truzz

Jag har lite svårt att hänga med när det droppar in fler och fler,men hej på er 'gamla och nya'.

Nu är jag mer övertygad om att det är bebisen jag börjar känna å det är så underbart!!!dock försöker jag se när den rör sig för att verkligen vara 100% säker (men det dröjer ju!!) jag bara minns det sist från graviditeten med dottern????

Jag har inte kräkts på flera dagarna vilket är fantastiskt men det var nära på jobbet imorse...

Har mycket ont pga foglossningen efter att jag jobbat mina 50% men annars har jag lite mer energi....tyvärr måste jag lägga den på att jaga försäkringskassan å de som sköter lönen på arbetsplatsen för det har strulat köl sig rejält då jag inte är heltidssjukskriven.

Blir frustrerad att man ska få det svårare föe att man försöker Jobba...

Svänger fort i ämnena nu,men har ni börjat få julkänslan? Har ni tips på fina mamma kläder inför julen?:)

info till listan som efterfrågades:

BF 7/5 blir barn nr2, dotter 2012, bor norr om Stockholm:)

Hoppas alla har en fantastisk start på veckan<3

• saaara

Jag är nu i v.17 (16+1) med första barnet och väntar otåligt tills RUL nästa vecka den 11 december. Ska bli så spännande att få se. Och vi vill veta könet om de kan se det.  Är alldeles för nyfiken av mig för att inte kolla :)
    Men håller verkligen tummar och tår för att allt ska se bra ut där inne!

Men magen växer iallafall så det är mysigt...
    Har känt lite fladder på kvällarna när jag ligger ner sådär som de beskriver att det ska kännas men det kan ju lika gärna vara tarmarna (men roligare att tänka att det är bebisen).

Annars mår jag bra bortsett från att jag fortfarande är så trött samt att jag får från och till sådan fruktansvärd huvudvärk (vet inte om det ens har med graviditeten att göra).
    Någon mer som får/har det?

• Sand01
    3skruttar skrev 2015-11-26 09:14:36 följande:

Kul att det är ditt 3:e barn oxå :) hur gamla är de 2 andra barnen? Mina kommer vara 6 och 9 när bebis kommer :)

Mina kommer vara 8 och 5,5 ????
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*