• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • NessaS

Ja har skapat en tråd till oss blivande majmammpr för ett bra tag sedan, men här är mer action haha så hoppar in här, om jag inte redan gjort det tidigare (denna glömska under graviditeten är ju inte att skoja om hahahahaha)

BF 5/5 (idag 15+3), mitt andra barn, är 31 år och min dotter är 4 år.

Har kräkt en gång denna graviditet och det i samband med att jag var sjuk. Förra graviditeten hänge jag på toan mkt oftare, fast inte alls så farligt som vissa av er har det nu..

Hade foglossning tidigt förra gången och den har kommit med stormsteg denna gången med :( Bältet hjälpte ju inte alls förra gången, får väl prova det nu ändå och se om det lindrar nåt. Jag har åtminstone inte ett svårt fysiskt krävande jobb nu (lärare) som förra gången (usk), då fick ja va hemma i princip halva graviditeten för jag kunde inte jobba kvar där..

Har RUL 14/12!!! Längtar så!

• Truzz

Mammatilltretrollsnart: har du hunnit fixa armbanden, berätta gärna om du tycker de funkar! Jag tycker de funkar,märks mest om jag glömmer de!

NessaS: jag läser de andra maj trådarna också men tycker det är lite svårt att hänga med, välkommen hit!

Gravidhjärna känns bekant,fast jag hade nog dåligt minne redan innan *hehe*

Foglossning from hell här, imorse när jag gick upp så var jag gråtfärdig,känner fortfarande den där skarpa smärtan i höfterna... Hade med dottern också men mycket senare!Och än är jag inte stor:(

Så har du några tips dela gärna!

Uppdatering: jag är påväg till jobbet för mina timmar idag men foglossning och morgon kräkandet gör att jag känner mig gråtfärdig...jag vet faktiskt intr hur jag ska orka detta.....

Inte sp muntert,ska försöka vara positivare nästa gång men skönt att få skriva av sig!!!!

Ha en fin tisdag! <3

• qvinna5

Hej! Äntligen hittar jag en tråd för oss som förhoppningsvis får barn i maj. Gjorde kub-testet förra veckan och tyvärr visade det 1/18 risk för DS. Blev väldigt chockad då jag är ung och tränar och är frisk. Barnet är beräknat till mitten av maj och hoppas så att det är friskt. Gjorde moderkaksprov idag och håller nu alla tummar jag har att svaret är positivt. Annars har illamåendet gått över och jag mår bra. Foglossning måste va hemskt ???? håll ut! Tänk på det positiva med bebisen i magen.

Kub-test, högrisk, moderkaksprov
  • Truzz

Qvinna5: välkommen till gruppen,skönt att du mår bättre och att illamåendet gett sig! Är det första barnet?:)

Har ni andra gjort kub?

Vi beslöt oss för att inte göra det och ta saker och ting som det kommer, så jag vet inte riktigt vad det innebär med siffror och sånt,men det verkar som jag missat att tekniken gått framåt och att kuben är som ett extra ul?

Jag som är så ivrig att få se liten!!!! Men vi får vänta,snart är det 10dec....

Känner något ibland men eftersom det inte är regelbundet och diffust så vet jag inte om det är inbillning eller tarmarna;)

Har dotterns farmor och farfar här, tack å lov för det för jag somnade direkt efter jobbet idag! På mesta ställen står det att tröttheten nu ska gått över men så är det inte för mig, kanske för att jag kräks fortfarande?

Hur är det för er?

Har ni några pigg tips?

Trevlig kväll <3

• qvinna5

Hej!

Tack! Tuzz. Kub testet kan vara onödigt i vissa fall. Kan skapa en onödig oro men det får man förbereda sig på innan man gör det.

Jag hoppas verkligen svaret är positivt. Hemsk väntan.

Jag åt prostafen, hade armband och smååt lite för att slippa illamåendet, hoppas det hjälper lite för dig.

När är du beräknad till Tuzz?

Ha det så bra! ????????

• Truzz

Qvinna5: håller tummarna att du får ett positiv resultat och om det inte blir så skriv gärna då så ska jag stötta dig så mycket jag kan om du vill:)

Bf 7/5 :D

När är du beräknad? :)

Uppdatering

Arbetar

• Truzz

Oj råkade publicera!

Uppdatering:

Arbetar 50%, haltar omkring med fogbältet på jobbet och kräks innan jag åker till jobbet-konstigt regelbundet men väldigt stressigt!

Illamående på jobbet men äter frukt!!! Dämpar inte men kräks iaf inte!

Kommer hem (min 3åring är hemma med sin fina farmor den här veckan då hon är förkyld) å då får jag vila en stund-däckar två timmar och vaknar illamående och har så ont för när jag sover spänner Jah ihop benen hårt -trots kudde.

Nu väntar kontakt med försäkringskassan,måste skicka intyg på 50%, jobbet måste göra anmälan om detta också som de inte gjort och sen doktorbesöket på fredag för att få förlängd sjukskrivning då vårdcentralen bara skrev tills den träffen...

Så nu vill jag allt få känns lite action i magen så det väcker glädje som faktiskt en graviditet ska göra!:)

Vi försökte så länge och har ett MF i bagaget så jag är trots mina inlägg här väldigt lycklig<3

Nu soffhäng med min fina dotter och titta på servettmannen;)

• Ruter

Känns som det är lite varannan dag här, mår hyfsat ena dagen så jag orkar upp ur sängen för att andra dagen va helt däckad med kräkningar och noll ork. Blir anfådd bara av att gå ner på nedervåningen..

Hadd inskrivningssamtal idag så har bokat in glukosbelastning nästa vecka, någon som gjort det?

Läkaren förlängde även sjukskrivningen ända till deb 6/1.

• qvinna5

Tack! Det är en jobbig väntan..

Det låter väldigt tungt att må så dåligt. Men det kan gå över med tiden. Har ni någon medicin? Vissa verkar gå utan att känna en smula medan andra är helt förstörda. Konstigt det där..

Idag var det faktiskt svårt att komma upp från sängen men mest pga trötthet. Har iaf ett jobb jag verkligen trivs med så det är skönt.

Önskar verkligen att barnet är friskt.. Vill känna lycka och glädje över detta liv inom mig.

Jag kan känna att jag tycker det känns lite jobbigt att bli tjock. Någon mer som känner så? Det är ju självklart att jag ska bli det men vill inte bli för tjock så jag aldrig kommer tillbaka till mitt gamla jag. Har tränar hela livet men har inte samma energi nu.. Hur känner ni?

• Truzz

Ruter: känner igen det där med varannan dag! Vad bra att du fick förlängd sjukskrivning!

Igår hade jag riktigt jobbigt att ta mig till jobbet,nästan så jag stannade hemma men jag älskar ju jobbet och kort om folk så åkte och fick stanna lite längre än jag skulle,det är ju lite svårt att gå direkt när man ska i mitt yrke men i efterhand hade det nog varit klokare för jag bröt ihop helt-trött å hormonell;)

Idag är jag som förlamad av trötthet och har kräkts två gånger redan sen sju... Jag känner mig matt i kroppen och har som konstig värk i rygg m.m, nästan som träningsvärk...

Doktorstid idag 11:00 så får vi se...

Känner mig skeptisk då jag inte riktigt klickade med denna läkare i min första graviditet...

Qvinna5: när jag blev gravid med min första så hade jag precis levt ett år med att hålla min vikt mha Viktväktarna (3år totalt och med att nå den) från att varit överviktig å då tänkte jag på det när jag närmade mig min startvikt. Efter det kom jag aldrig tillbaka till min målvikt men det har inte stört mig så mycket, däremot så har jag varit lite fundersam över vikten denna gång för jag vägde 10kg mer denna gång när vi blev gravida å jag har läst lite om risker och sånt..

Bra att du tränar och förhoppningsvis kan du snart få ork att göra det igen fast på lite annorlunda sätt ;)

Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*