• RobzMarley

*~ BF MAJ 2016 ~*

Hej!!

Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

• Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • mariamilena

Hej allihopa!
    Kul med denna grupp :) Jag är 26 år gammal och väntar mitt första barn och är i v16 (15+4) efter att ha kämpat och krigat många år pga min endometrios. Är väldigt orolig hela tiden för allt möjligt som kan hända med bebisen så känns skönt att skriva av sig här. Vill passa på att fråga, ni som varit hos BM och lyssnat på hjärtljud, tex 3skruttar i v13 och v16 och sådär, hur har ni gjort? Är det bara att ringa BM och säga till att man vill? Jag har inte fått lyssna på hjärtljud och är orolig. Var på KUB senast i v13 och såg hjärtat slå och allt men nu har jag 3 veckor till RUL och känner mig orolig, har haft väldigt ont i magen och sådär.

Tacksam för alla svar :)

• Eveliina

Hej ! Jag är gravid för första gången och är beräknad 4e Maj, har lite funderingar hur ni andra har gått upp i vikt under er graviditet. Jag gick upp 3 kg i början men nu har vågen stått stilla sedan vecka 8, Men magen växer iallfall :)

• Ruter
    Eveliina skrev 2015-11-26 11:00:05 följande:

Hej ! Jag är gravid för första gången och är beräknad 4e Maj, har lite funderingar hur ni andra har gått upp i vikt under er graviditet. Jag gick upp 3 kg i början men nu har vågen stått stilla sedan vecka 8, Men magen växer iallfall :)

Grattis till bebisen. jag skulle inte oroa mig så mycket med vikten. När jag väntade sonen hade jag gått upp ca 3 kilo i v.20. Gick sedan upp 7kg till sista 20 veckorna.

Nu är jag gravid i v.15 och har gått ner 8kg på dessa 15 veckor..
  • Emeliewiklund4

MARIAMILENA:

Jag väntar nu mitt andra barn, men jag tror att man bara kan fråga sin barnmorska :) De brukar ha en liten apparat på rummet som man bara sätter på och sätter mot magen så hör man hjärtat :) Förra gången gjorde vi det nästan varje besök. Nu med andra barnet kommer jag bara ha ett besök till vecka 24 ungefär :) Man kan köpa hem en sån apparat också! :) Kolla på "doppler gravid" så borde det komma upp.

Ring till din barnmorska och fråga om du kan få höra hjärtat :) Kram till dig

• MorAnna78

Hej!! Testar igen. Skrev ett inlägg, men det verkar inte ha registrerats. Jag väntar också i maj, 20:e. Det blir mitt 5:e barn, har två av varje tidigare :). Bor i Skåne!

• 3skruttar
    mariamilena skrev 2015-11-26 10:00:18 följande:

Hej allihopa!
    Kul med denna grupp :) Jag är 26 år gammal och väntar mitt första barn och är i v16 (15+4) efter att ha kämpat och krigat många år pga min endometrios. Är väldigt orolig hela tiden för allt möjligt som kan hända med bebisen så känns skönt att skriva av sig här. Vill passa på att fråga, ni som varit hos BM och lyssnat på hjärtljud, tex 3skruttar i v13 och v16 och sådär, hur har ni gjort? Är det bara att ringa BM och säga till att man vill? Jag har inte fått lyssna på hjärtljud och är orolig. Var på KUB senast i v13 och såg hjärtat slå och allt men nu har jag 3 veckor till RUL och känner mig orolig, har haft väldigt ont i magen och sådär.

Tacksam för alla svar :)

Jag gjorde inget KUB och va därför så nojjig för bebis när vi va hos BM i v.13 så då frågade hon mig om jag ville att vi skulle testa att lyssna på hjärtat istället så det gjorde vi :) sedan ringde jag nu i v.16 och frågade om jag fick komma igen och de va inga problem alls. Har RUL 14/12 och det känns sååååå långt dit. Men vi måste ju vara typ lika långt gångna? Jag har BF 13/5.
  • 3skruttar

Skulle verkligen önska att jag inte går upp så mycket i vikt denna graviditet, men har redan gått upp 5 kg :( va tvungen att äta konstant när jag mådde illa.... Väger inte så mycket från början men har gått upp över 20 kg med båda tidigare barnen, skulle verkligen önska att de stannade vid typ Max 15 kg denna gång....

• Eveliina
    Ruter skrev 2015-11-26 12:44:10 följande:

Grattis till bebisen. jag skulle inte oroa mig så mycket med vikten. När jag väntade sonen hade jag gått upp ca 3 kilo i v.20. Gick sedan upp 7kg till sista 20 veckorna.

Nu är jag gravid i v.15 och har gått ner 8kg på dessa 15 veckor..

Tack! Okej va skönt känns ändå lite knepigt och svårt att förstå vågen står still men magen växer känns nog mer verkligt efter ultraljudet :)
  • Ruter
    Eveliina skrev 2015-11-26 19:25:15 följande:

Tack! Okej va skönt känns ändå lite knepigt och svårt att förstå vågen står still men magen växer känns nog mer verkligt efter ultraljudet :)

Med sonen började magen inte synas förens i v.25. Kunde ha mina vanliga jeansbyxor fram till förlossningen, åkte till och med in till förlossningen i mina jeans från innan jag blev gravid så är ju väldigt individuellt. Känner mig redan mycket tjockare än med sonen trots vikrnedgången..
  • NessaS
    Ruter skrev 2015-11-26 21:16:13 följande:

Med sonen började magen inte synas förens i v.25. Kunde ha mina vanliga jeansbyxor fram till förlossningen, åkte till och med in till förlossningen i mina jeans från innan jag blev gravid så är ju väldigt individuellt. Känner mig redan mycket tjockare än med sonen trots vikrnedgången..

Har du gått upp 30 kg efter förlossningen med sonen för att du ska känna dig fetare nu trots viktnedgången???? Tycker delbar lite konstigt..

Hursom....själv har jag redan gått upp 10 kg (v 18), har foglossning (igen -hade det med första med) vilket gör att gymmet är Off limits för mig :'( Sjukt jobbigt! Får ju inte heller powerwalka, vilket jag också brukade göra!! Nej, äter inte mer än normalt...äter mer frukt än vanligt dock..Men med ettan gick jag upp 28 kg under hela graviditeten så hoppas iaf jag inte går upp.mer ön 10 kg till nu resten av tiden! Hahahahhaha
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*