• LitenBlommma

MA v 8+5 :(

Hej,

Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

• Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • 0lsson89
    pewwelin skrev 2016-04-12 08:28:41 följande:

Neeeej olsson89! :(

Fy fan vad livet är orättvist. Beklagar innerligt! Kramar

Eili: ja är mab orolig så är ju det alltid bäst å titta upp, då får man ju svar iaf. :) har ni fått någon tid?

Tack! {#emotions_dlg.flower} 

Hade en cykel på 43 dagar innan vi fick plus, och 53 dagar innan dess (inräknat graviditet + missfall) så jag hoppas bara att det är att jag räknat fel på veckorna och att jag inte alls ska vara i 8+4 som apparna säger utan typ 2 veckor tidigare. På apparna har jag nämligen räknat efter en cykel på 27 dagar som jag hade innan.

Får hoppas de kan se något på måndag när jag ska dit igen och eventuellt då få tabletter... bläää... hur ska man orka börja om liksom? får ångest bara jag tänker på ordet ägglossningstest, haha! 

MA 151223 - v.6+2 --> nytt BF 161117
  • Anonym (Liros)

Precis plussat efter första försöket efter MA. Kände redan i magen ca 5-6 dagar efter äl att det var som mensvärk. Min fråga är, känns det mer i magen (värk) nu eftersom det är ganska tätt efter en graviditet (MA i dec)? Någon som vet? Känns som livmodern jobbar för fullt, minns inte att det kändes såhär mycket varken då jag fick min dotter eller vid MA.

Hoppas någon kan svara eller har liknande erfarenheter.

• Anonym (Liros)

Åh nej... Håller tummarna att de såg fel.

0lsson89 skrev 2016-04-11 20:23:50 följande:

Blev ingen solskenshistoria för oss, idag på UL såg hon en hinnsäck men inget foster.. Snopet som skjutton!! :/

Bara att försöka ladda om IGEN. Känns som man börjar kunna det här nu hehe :P

• LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-04-11 20:23:50 följande:

Blev ingen solskenshistoria för oss, idag på UL såg hon en hinnsäck men inget foster.. Snopet som skjutton!! :/

Bara att försöka ladda om IGEN. Känns som man börjar kunna det här nu hehe :P

Åh nää va orättvist! Kramar till dig och hoppas att det ändå finns en chans att du räknat fel.. <3
  • LitenBlommma
    Anonym (Liros) skrev 2016-04-16 17:53:52 följande:

Precis plussat efter första försöket efter MA. Kände redan i magen ca 5-6 dagar efter äl att det var som mensvärk. Min fråga är, känns det mer i magen (värk) nu eftersom det är ganska tätt efter en graviditet (MA i dec)? Någon som vet? Känns som livmodern jobbar för fullt, minns inte att det kändes såhär mycket varken då jag fick min dotter eller vid MA.

Hoppas någon kan svara eller har liknande erfarenheter.

Hej och grattis till plusset! Jag fick MA i februari och tycker jag känner av både mens och ÄL mycket mer än jag gjort förut. Sen om det är jag som är mer uppmärksam på känslor och symtom vet jag inte.. Har ALDRIG känt av ÄL innan. Nu är jag dock inte säker på att jag är gravid igen, men min mens är 5 dagar sen. Tror ni jag kan våga testa mig än? Var sjuk när jag hade ÄL så jag och sambon lyckades inte få till det förrän 3 dagar efter ÄL (enligt appen jag följer), så känns ju helt sjukt om vi lyckades på första och enda försöket efter mitt MA.. Men kommer bli fantastiskt glad om så är fallet :)
  • Anonym (Liros)

Testa! Vi prickade inte heller äl denna månad men det verkar lättare att bli gravid när man varit det tidigare!

LitenBlommma skrev 2016-04-17 11:50:31 följande:

Hej och grattis till plusset! Jag fick MA i februari och tycker jag känner av både mens och ÄL mycket mer än jag gjort förut. Sen om det är jag som är mer uppmärksam på känslor och symtom vet jag inte.. Har ALDRIG känt av ÄL innan. Nu är jag dock inte säker på att jag är gravid igen, men min mens är 5 dagar sen. Tror ni jag kan våga testa mig än? Var sjuk när jag hade ÄL så jag och sambon lyckades inte få till det förrän 3 dagar efter ÄL (enligt appen jag följer), så känns ju helt sjukt om vi lyckades på första och enda försöket efter mitt MA.. Men kommer bli fantastiskt glad om så är fallet :)

• pewwelin

Liros:

Jag kände precis som du. Det målade å högg i magen några dagar efter ägglossningen. Ibland gjorde det riktigt ont tom. Det höll på så fram tills jag plussade å även efteråt å nu emellanåt :) det var även mitt första försök efter ma i december.

• pewwelin

Liten blomma:

ni kan nog mkt väl lyckas prickat äl ändå :) om det var appen som visa du hade så skulle jag inte lita så mkt på den, den kan nog lätt visa fel på ett par dagar. Å visst vågar du testa. :) håller tummarna

• 0lsson89

Jodå LitenBlomma, klart du kan testa! Åh va spännande! :) 

Jag var och fick tabletter idag.. läkaren såg något som kunde vara "en mycket mycket tidig graviditet" men som inte stämde med veckor, senaste mens, ägglossning eller fostersäckstorlek, så efter mycket funderande tog jag ändå cytotec för en timma sedan cirka.. bara att börja om och göra rätt. typ. :P 

Håller tummarna för dig LitenBlomma!! {#emotions_dlg.flower}

• LitenBlommma
    0lsson89 skrev 2016-04-18 12:18:22 följande:

Jodå LitenBlomma, klart du kan testa! Åh va spännande! :) 

Jag var och fick tabletter idag.. läkaren såg något som kunde vara "en mycket mycket tidig graviditet" men som inte stämde med veckor, senaste mens, ägglossning eller fostersäckstorlek, så efter mycket funderande tog jag ändå cytotec för en timma sedan cirka.. bara att börja om och göra rätt. typ. :P 

Håller tummarna för dig LitenBlomma!! 

Testade negativt :( kände innerst inne att jag nog inte var gravid. Har dock fortfarande inte fått min mens? Så störigt, min första mens efter MA kom precis när jag brukar ha den och nu har det gått över 5 veckor.. Brukar kunna klocka min mens i vanliga fall. Jag som tyckte att det kändes som min kropp återhämtat sig relativt snabbt ändå. Blev faktiskt mer besviken än jag trodde att jag skulle bli när jag testa mig. Men bara att fortsätta försöka, finns dom som gått igenom mkt svårare prövningar, I know.. Dessutom har vi inte ens försökt länge (eller många gånger).

Ååå stackare, känner verkligen med dig Olsson89! <3 hoppas du återhämtar dig snabbt så ni kan fortsätta försöka igen. Dum fråga kanske, men vad menas egentligen med ofostrig grav?? Att det höll på att bli nåt men sen gick det inte hela vägen i själva celldelningen eller? Måste säga att det här med att försöka bli gravid och få missfall verkligen öppnat mina ögon för saker jag inte kände till. Innan jag och min sambo började försöka tänkte jag naivt att när man blir gravid blir man ju mamma. Hade ingen aning om att det kunde vara så tufft.. Fick precis reda från min kusin att hon fick 3 missfall innan hon fick sin första dotter! 3! Och hon var under 25, icke rökare, ej överviktig osv.. Hon hade bara otur helt enkelt. Idag har hon dock 3 ungar som tar upp all hennes tid så det känns ju ändå skönt att veta :)

Hursomhelst skickar varma kramar till dig olsson89 snart är det vår tur <3

Och tack alla andra som orkar läsa och kommentera, det har verkligen varit ett skönt stöd & tröst att titta in här. Har inte så många i min närhet som varit med om samma (utom kusinen då men vi bor tyvärr långt från varann) och känner att det är sån otrolig skillnad att prata om detta med människor som faktiskt kan relatera. Kramar till er alla!
  • 0lsson89

Hej tråden och liten blomma! 

Hur har det gått för dig? Jag testade plus förra veckan så efter långt uppehåll på denna sidan så började jag kika runt här igen, och fick upp den här gamla tråden!

Hoppas det har hänt nått positivt för dig med! :)
    Kram!

Svar på tråden MA v 8+5 :(