0lsson89 skrev 2016-04-18 12:18:22 följande:
Jodå LitenBlomma, klart du kan testa! Åh va spännande! :)
Jag var och fick tabletter idag.. läkaren såg något som kunde vara "en mycket mycket tidig graviditet" men som inte stämde med veckor, senaste mens, ägglossning eller fostersäckstorlek, så efter mycket funderande tog jag ändå cytotec för en timma sedan cirka.. bara att börja om och göra rätt. typ. :P
Håller tummarna för dig LitenBlomma!!
Testade negativt :( kände innerst inne att jag nog inte var gravid. Har dock fortfarande inte fått min mens? Så störigt, min första mens efter MA kom precis när jag brukar ha den och nu har det gått över 5 veckor.. Brukar kunna klocka min mens i vanliga fall. Jag som tyckte att det kändes som min kropp återhämtat sig relativt snabbt ändå. Blev faktiskt mer besviken än jag trodde att jag skulle bli när jag testa mig. Men bara att fortsätta försöka, finns dom som gått igenom mkt svårare prövningar, I know.. Dessutom har vi inte ens försökt länge (eller många gånger).
Ååå stackare, känner verkligen med dig Olsson89! <3 hoppas du återhämtar dig snabbt så ni kan fortsätta försöka igen. Dum fråga kanske, men vad menas egentligen med ofostrig grav?? Att det höll på att bli nåt men sen gick det inte hela vägen i själva celldelningen eller? Måste säga att det här med att försöka bli gravid och få missfall verkligen öppnat mina ögon för saker jag inte kände till. Innan jag och min sambo började försöka tänkte jag naivt att när man blir gravid blir man ju mamma. Hade ingen aning om att det kunde vara så tufft.. Fick precis reda från min kusin att hon fick 3 missfall innan hon fick sin första dotter! 3! Och hon var under 25, icke rökare, ej överviktig osv.. Hon hade bara otur helt enkelt. Idag har hon dock 3 ungar som tar upp all hennes tid så det känns ju ändå skönt att veta :)
Hursomhelst skickar varma kramar till dig olsson89 snart är det vår tur <3
Och tack alla andra som orkar läsa och kommentera, det har verkligen varit ett skönt stöd & tröst att titta in här. Har inte så många i min närhet som varit med om samma (utom kusinen då men vi bor tyvärr långt från varann) och känner att det är sån otrolig skillnad att prata om detta med människor som faktiskt kan relatera. Kramar till er alla!