• Bettieboop

Tidiga grav.symptom?

Hej allihopa!

Har ni märkt av några graviditetssymptom den första/andra veckan?

Jag vill så gärna så jag "känner av" allting som händer i kroppen.

Mensen kommer om 9 dagar(25 dagars cykel).

Idag så högg det till i knappt någon sekund i äggstockarna, 10-20 min efter det så ilade det i båda min bröstvårtor i flera sekunder för att sedan hugga till i nedre magen igen. Det i magen håller bara i sig i typ 1 sekund.

Vi har haft avbrutet sex före och under ägglossningen, vi båda vet att det inte är 100% skydd och att det finns en risk att bli gravid. Dock så tar han ut den i god tid innan han kommer, men vet att det kan finnas spermier som kommer ut ändå.

Så, har ni haft några väldigt tidiga grav.symptom?

• Svar på tråden Tidiga grav.symptom?
  • Pipenc
    naawnoue skrev 2016-04-22 10:24:57 följande:

Usch då :( ingen blödning för mig... än. BIM är ju den 27 så för tusans vad jag hoppas att den inte kommer. Mitt blodsocker är oförklarligt jättekonstigt. haha. Hoppas din mens inte dyker upp. Absolut, samma namn som här på insta, där ser du också vad jag heter på riktigt, på facebook :P Bara du är tyst så ingen får veta, haha! Varning för sidor med bara hästar... haha!

Ska lägga till dig sen:) verkar som att min mens kom idag.. :( blöder mycket mer... fick tom åka från jobbet o byta om ????????
  • naawnoue
    Pipenc skrev 2016-04-22 10:27:27 följande:
    Ska lägga till dig sen:) verkar som att min mens kom idag.. :( blöder mycket mer... fick tom åka från jobbet o byta om ????????
    men fy vad tråkigt :( ja, jag vågar inte hoppas alls :( blev så besviken när mensen kom förra månaden :( 
  • Bettieboop

Hur går det för er här inne, några plus?
    Min mens kom en dag tidigare denna gången, något som aldrig har hänt förut - men kroppen gör väl lite som den vill ibland.
    Jag gråter för allt, fått säkert sju riktigt stora finnar(brukar få kanske två i månader) i ansiktet och dricker vatten som jag vet inte vad.
    Så vad gör jag? Googlar "mens trots gravid" såklart och får väldigt hoppfulla svag fastän jag vet att jag egentligen inte är gravid... Sååå jobbigt med denna längtan :(

• AndiGreen

Hej allihop!

För 6 veckor sedan sluta jag med mina p-piller. Jag och sambon fick liten sån där rusch det kanske är dags att skaffa barn. Sen blev vi väl lite skrämda av tanken helt plötsligt. Men under den senaste tiden har va haft oskyddat sex och ibland med kondom beror på herrens humör.

I alla fall nu kissar jag stup i kvarten, mina bröstvårtor är jätte ömma och sover mycket mer än vad jag gjort innan för att jag är så trött. Men jag har också fått massor av finnar!! Usch!

De tre första kan ju vara väldigt tydliga tecken på att jag är gravid. Kan också vara tecken på mens jag har tagit test men det visa negativt.

Kan det vara så att det är för tidigt för de billiga Ica testen?

Hur fort ser man på test att man är gravid?

Och på dessa sex veckor efter att jag slutat med p-piller har jag inte fått min mens. Den brukar komma rätt snabbt på även om jag haft några månaders uppehåll.

• NollÅtta
    AndiGreen skrev 2016-04-27 00:07:59 följande:

Hej allihop!

För 6 veckor sedan sluta jag med mina p-piller. Jag och sambon fick liten sån där rusch det kanske är dags att skaffa barn. Sen blev vi väl lite skrämda av tanken helt plötsligt. Men under den senaste tiden har va haft oskyddat sex och ibland med kondom beror på herrens humör.

I alla fall nu kissar jag stup i kvarten, mina bröstvårtor är jätte ömma och sover mycket mer än vad jag gjort innan för att jag är så trött. Men jag har också fått massor av finnar!! Usch!

De tre första kan ju vara väldigt tydliga tecken på att jag är gravid. Kan också vara tecken på mens jag har tagit test men det visa negativt.

Kan det vara så att det är för tidigt för de billiga Ica testen?

Hur fort ser man på test att man är gravid?

Och på dessa sex veckor efter att jag slutat med p-piller har jag inte fått min mens. Den brukar komma rätt snabbt på även om jag haft några månaders uppehåll.

Om du inte haft din mens ännu så kanske du ska testa med ägglossningsstickor och se om din ägglossning har kommit igång ännu?
    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • naawnoue

åååhhhh BIM idag, ingen mens än (brukar alltid få på morgonen/natten) ... men bara negativt test :( hopplös känsla i magen, man börjar ju fundera på om det är fel osvosv... jag har varit gravid tidigare och blir det lätt, mannen har aldrig gjort nån gravid :( bara vänta å vänta.... >.< hatar ovisshet.

• AndiGreen

Hmm ÄLtester ja det hade ju varit en smart grej att ta. Tack för tipset Nollåtta! Det känns bra att skriva här och se att jag inte är den enda som hoppas och hoppas och blev besviken över att grav testen var negativt.

Men nu måste jag fråga alla dessa förkortningar som ni har BIM ? ÄL förstår jag är ju ägglossning men vad betyder alla andra? ????

Heja er tjejer som kämpar så ????

• Makintoch
    AndiGreen skrev 2016-04-27 12:13:38 följande:

Hmm ÄLtester ja det hade ju varit en smart grej att ta. Tack för tipset Nollåtta! Det känns bra att skriva här och se att jag inte är den enda som hoppas och hoppas och blev besviken över att grav testen var negativt.

Men nu måste jag fråga alla dessa förkortningar som ni har BIM ? ÄL förstår jag är ju ägglossning men vad betyder alla andra? ????

Heja er tjejer som kämpar så ????

BIM=Beräknad icke mens

MF= Missfall

MA= Missed abortion

BM= Barnmorska

Det är dom jag kommer på som jag inte kände till innan jag började hänga på familjeliv :P om jag har missat någon viktigt så får ni andra inflika!
  • AndiGreen

Tack ska du ha! Får börja hänga här mer.

Vad det någon som visste hur fort ett vanligt test gravsest visar att att man är gravid?

Tack på förhand.

Makintoch skrev 2016-04-27 15:50:11 följande:

BIM=Beräknad icke mens

MF= Missfall

MA= Missed abortion

BM= Barnmorska

Det är dom jag kommer på som jag inte kände till innan jag började hänga på familjeliv :P om jag har missat någon viktigt så får ni andra inflika!

• Makintoch
    AndiGreen skrev 2016-04-27 16:52:54 följande:

Vad det någon som visste hur fort ett vanligt test gravsest visar att att man är gravid?

Tack på förhand.

Menar du hur tidigt man kan ta det innan BIM eller inom hur många minuter man kan avläsa resultatet på ett gravtest?
  • AndiGreen
    Makintoch skrev 2016-04-27 17:52:20 följande:

Menar du hur tidigt man kan ta det innan BIM eller inom hur många minuter man kan avläsa resultatet på ett gravtest?

Ja hur tidigt innan BIM ????

Nu har jag utebliven mens, otroligt ömma bröstvårtor, magkatarr som in i det värsta, trött som gatan och jag vill vänta med att ta gravtest för att jag verkligen inte vill bli besviken.
  • Makintoch
    AndiGreen skrev 2016-04-27 21:42:56 följande:

Ja hur tidigt innan BIM ????

Nu har jag utebliven mens, otroligt ömma bröstvårtor, magkatarr som in i det värsta, trött som gatan och jag vill vänta med att ta gravtest för att jag verkligen inte vill bli besviken.

Rekommendationen är att man ska ta dom tidigast på BIM men vet att många tar dom tidigare. En del plussar på gravtest ett par dagar innan BIM. Sen har jag läst att det finns testa-tidigare-test men de har jag ingen kunskap om.

För att slippa besvikelse är det bäst att vänta till BIM med att testa! Annars riskerar du att få negativt och bli besviken när du i själva verket hade fått positivt på BIM eller senare.
  • Bettieboop

Hur går det för alla här inne?
    Jag har bim den 17/5 och hade ägglossning den 2-3/5 enligt ägglossningakalendern(har alltså inte tempat eller testat på sticka).
    Vi hade sex två dagar innan, alltså den 30/4.
    Har haft lite känningar i livmodern som stuckit till, men då jag har ibs-D så kan det lika väl vara gaser som trycker på... Idag känner jag mig väldigt svullen och vaknade kåt, haha, och är det fortfarande, då det känns som det är fullt med "blod" i organen.
    Jag vill så gärna med känns som att risken är liten? Min cykel är på 24-25 dagar och har läst att det kan hända att man inte blir gravid då för att ägget kanske inte hinner fästa?

• NollÅtta
    AndiGreen skrev 2016-04-27 16:52:54 följande:

Tack på förhand.

Jag har köpt extra känsliga test och fått mina tre plus på bim-5, bim-4 samt bim-2 med dom
    Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Sheila123

Har en liten undran och slänger ut den här.

Jag tog ut min hormonspiral 11 april pga biverkningar (även om jag haft den i tre år). Vi har två barn och har väl inte direkt bestämt oss om vi vill ha fler. Vi hade avbrutet sex vid ÄL (osmart jag vet), och dessutom sex samma dag på kvällen där han iofs inte fick utlösning. Men läste här på FL att det finns rester kvar i mannens långt efter han fått utlösning.

Nu till sak; jag känner mig så otroligt gravid. Det var därför jag började läsa runt om det ens var möjligt. Man kan ju bli skengravid av paranoia. Bröst värker, mage värker, illamående (lite). Jag har mått väldigt dåligt i mina graviditeter. Saken är den att BIM bör vara 21 maj, men kunde inte låta bli att kolla med graviditetskollens tidiga tester i går (neg) om cykeln stämmer BIN +6. Hur tidigt har ni testat med CB?

Jag har normalt sett ont av pms, den kommer ca en vecka innan BIM. Har aldrig ont i mage eller bröst utan det sätter sig på humöret. Därför känner jag inte igen detta. Kommer inte ihåg från tidigare graviditeter riktigt heller.

Man kan ju grubbla ihäll sig????

• Charlie310

Hur går det för er här inne? Jag har känningar på vänster sida nästan dagligen efter ägglossning, den var för en vecka sen. Lovade mig själv att inte leta symtom denna gång, men det är omöjligt. Vet inte om jag bara inbillar mig eftersom jag gjorde ul innan ägglossning och vet att mina mogna äggblåsor var på vänster sida. Inbillning, normalt eller gravid.. Man blir ju tokig!

Svar på tråden Tidiga grav.symptom?