• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Mila76
    Fiona M skrev 2017-04-10 14:07:01 följande:
    P

Visste de då att den berodde på vad du sagt?

Vad sa du till dem då?
    Det undrar jag också.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (Judas)
    Mila76 skrev 2017-04-10 14:50:21 följande:

Det undrar jag också.

Ja dom fick reda på skitsnacket redan innan det nådde soc..

Ja vad så han? Han var grymt besviken och chockad. Han grät faktiskt. Hysteriskt. Det är väl inte varje dag soc ringer och gör nån brådskande skyddsbedömning och frågar om barnen måste hämtas omg.
  • Mila76
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-10 17:12:32 följande:
    Ja dom fick reda på skitsnacket redan innan det nådde soc..

Ja vad så han? Han var grymt besviken och chockad. Han grät faktiskt. Hysteriskt. Det är väl inte varje dag soc ringer och gör nån brådskande skyddsbedömning och frågar om barnen måste hämtas omg.
    Två alternativ: 

1. Du trollar, vilket är mest troligt.

2. Du njuter av det här. 
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (Judas)
    Mila76 skrev 2017-04-10 17:51:55 följande:

Två alternativ: 

1. Du trollar, vilket är mest troligt.

2. Du njuter av det här. 

Vet du, jag önskar faktiskt att jag trollat. Men gjort är gjort. Tyvärr.
  • Mila76
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-10 18:46:01 följande:
    Vet du, jag önskar faktiskt att jag trollat. Men gjort är gjort. Tyvärr.
    Varför gottar du dig i det och rullar runt som en gris i lera om det faktiskt hänt?
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-09 10:56:35 följande:

Jag och pappan har ju pratat ut. Jag har verkligen grinat som en tok och vi är väl okej. I guess..

Jag försöker finnas där för honom om vi hörs av om fallet när något nytt händer. Men det är en lång väntan..

Du säger hela tiden att ett lite ord inte kan vara så viktigt, att det är ens handlingar som räknas osv. Men du både vägrar säga förlåt, och inte vill du göra något som visar på hur ledsen du är heller. Att gråta ut hos brorsan räknas liksom inte...

Man kan inte bli förlåten om man inte är beredd att visa att man ångrar sig (i princip enda sättet du kan visa att du ångra dig är att be mamman om ursäkt...) så du får nog räkna med att aldrig bli förlåten helt enkelt. Ditt val...
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Tja) skrev 2017-04-10 19:31:13 följande:

Du säger hela tiden att ett lite ord inte kan vara så viktigt, att det är ens handlingar som räknas osv. Men du både vägrar säga förlåt, och inte vill du göra något som visar på hur ledsen du är heller. Att gråta ut hos brorsan räknas liksom inte...

Man kan inte bli förlåten om man inte är beredd att visa att man ångrar sig (i princip enda sättet du kan visa att du ångra dig är att be mamman om ursäkt...) så du får nog räkna med att aldrig bli förlåten helt enkelt. Ditt val...

Det får väl vara så.

Kanske hon förlåter mig en dag. Den dagen den sorgen. Typ.
  • molly50
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-10 21:15:23 följande:
    Det får väl vara så.

Tror du att hon kommer att leta upp dig själv då,eller?
    Eller kan det kanske vara så att du måste anstränga dig litegrann för att inte bli utesluten ur gemenskapen?
    Vill du bli förlåten så be mamman om ursäkt ,och mena det,samt ring till soc och tala om att du har ljugit.
    Svårare än så är det inte.
    Carpe Diem
  • Fiona M
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-10 21:15:23 följande:
    Det får väl vara så.

Om du inte trollar -vilket jag både tror och hoppas att du gör -är det ju bra att du gett föräldrarna den här länken så de kan se hur lite du bryr dig om vad du ställt till med.
  • Anonym (Judas)
    Fiona M skrev 2017-04-10 22:11:15 följande:

Om du inte trollar -vilket jag både tror och hoppas att du gör -är det ju bra att du gett föräldrarna den här länken så de kan se hur lite du bryr dig om vad du ställt till med.

För Guds skull.. jag trollar inte!

Ja jag har snackat skit. Det ledde till anmälan.

Ja jag har visat tråden. Why not?

Jag har ju fått läsa anmälan så jag ville liksom lägga korten på bordet.

Bara hoppas att det stannar där så man inte blir stämd för typ förtal. Men vi lever ju inte i Amerika. Tack å lov..
  • molly50
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-10 22:19:58 följande:

Bara hoppas att det stannar där så man inte blir stämd för typ förtal. Men vi lever ju inte i Amerika. Tack å lov..
    Fast förtal är ju ett brott även här.
    Carpe Diem
  • micromat

Sen är det väl ovanligt dumt att faktiskt visa föräldrarna tråden när man inte ångrar sig och att det framkommer väldigt väl.

Dumt sa Bill, dumt sa Bull..

• Anonym (Tja)

:)
  • Bla bla

Hej! Jag har inte läst hela konversationen. Men såg jag att du sa du är sjuk skriven och det betyder försäkringskassan som betalar ut till dig, och kassan betalar tyvär inte hela skatten ( de betalar 28% eller 27% ) därför du ska betala resten av skatt, det betyder inte skatteverket har räknat fel!!!!

• molly50
    Bla bla skrev 2017-04-11 08:20:47 följande:

Hej! Jag har inte läst hela konversationen. Men såg jag att du sa du är sjuk skriven och det betyder försäkringskassan som betalar ut till dig, och kassan betalar tyvär inte hela skatten ( de betalar 28% eller 27% ) därför du ska betala resten av skatt, det betyder inte skatteverket har räknat fel!!!!

Har du svarat i fel tråd? Det kanske är en här tråden du menade att svara i?

www.familjeliv.se/forum/thread/77580206-javla-skatteverket
    Carpe Diem
  • Jennie med ie

Det du gör genom att visa tråden är att visa att du inte ångrar dig utan egentligen bara är rädd för konsekvenserna för egen del, att du kallar henne dramaqueen, att du förväntar dig att trots din avsaknad av verklig ursäkt och verkligt agerande för att lindra skadan du gör så ska hon bara glömma och gå vidare när utredningen avslutats, att du tycker det är viktigare att du slipper hamna i socialens "rullor" än att hon gör det, du visar på noll insikt i att anmälan och utredning för barnmisshandel är något som inte påverkar ens liv så länge det inte blir någon åtgärd från sociala myndigheter den gången o s v. D v s att du visar tråden ger henne ingen som helst anledning att förlåta dig, därmot en bättre grund att stå på om hon skulle besluta sig för en anmälan för förtal.
    E
Svar på tråden Falska anmälningar