ballerinakakaoreo skrev 2020-02-11 02:47:57 följande:
Hej :) glömde bort familjeliv lite!
Vad stor hon börjar bli, herregud alltså! Uppdatera mig gärna om de senaste månaderna! :)
Stanley börjar bli stor han med, han blev precis 4 månader gammal och har precis fått börja smaka mat. Han fick 2 små tänder för ett par veckor sedan och kan både rulla och stå (med lite hjälp). Han är en helt sjukt stark kille! Och stor! 7980 g sist vi vägde honom för snart en månad sedan och 67 cm lång.
Vi märker av hans personlighet mer och mer numera, han är verkligen uppmärksamhetssökande. Så fort vi vänder ryggen till så skriker han glatt på ett sätt som för att kalla uppmärksamhet samtidigt som han sparkar och far med hela kroppen. Han är glad och ler och skrattar ständigt! Han har fått mina ögon men allt annat har han fått av sin far. Dvs näsa, läpps, öron, virvel i håret, händer, tår osv. Jag älskar att vara hans mamma, jag hade aldrig någonsin förstått vilken underbar kärlek ens egna barn skulle kunna ge :)
Själv har jag reparerat mig efter förlossningen. Jag har gått ner alla gravidkilon + nästan 5 kilo till, underlivet är helt igen (äntligen) och för en månad sedan vågade vi på oss att ha sex för första gången och det gick prima. Vi är dock överens om att Stanley aldrig kommer att få ett syskon så jag har satt i en spiral. Stanley sover väldigt mycket, förutom när han har språngperioder, och därför är jag rätt utvilad. Numera sover han hela nätter, vi samsover och då sover han på mig så han har nära till tutten men på morgnarna när han sover som djupast lägger jag honom bredvid mig så får han sova där istället så jag kan lägga mig på mage.
Hur går det för er? Kan hon säga något? Kan hon krypa/gå? Hur mår du? Fler ungar på g? Berätta allt!
Åh hej!! Tittade in lite hastigt mitt i natten och blev jätte glad över svar! Haha och helt varm när jag läste om stanley! Oj vilken stor kille ni har! Duktigt av er både med så fin vikt! Selma är fortfarande liiite efter utvecklingmässigt, dock inte så konstigt egentligen eftersom hon är två månader för tidigt född, men idag är hon snart 9 månader 4 tänder har kommit fram vi har därför trappat ner rejält på amningen då hon biter mig hela tiden Hahah, hon är mycket mat som är lika som vi äter!
Hon är 70 cm och väger ca 10 kilo, lilla klumpfisken haha! Hon kryper förfullt rullar runt och står själv ganska länge, hon säger även mamma, pappa och hej Hahah, hon är väldigt känslig och fått så stor personlighet på kort tid, om jag sitter och äter och hon vill smaka eller leka med min mat och får det så blir hon genuint sårad och ledsen, så gulligt med det skär också i hjärtat att hon inte förstår att hon inte kan en korv med bröd eller leka med en köttbit haha!
Hon har ett litet blåsljud på hjärtat som ska bero på att hon är förtidigt född, ductus någonting som inte slutit sig riktigt, dock ingenting som ska vara farligt eller som hon inte kan leva med!
Vi samsover också, men det börjar bli lite farligt då hon kryper runt och rullar omkring bara en tidsfråga innan hon kanske ramlar ur sängen. Det var föresten hennes första olycka här för 2 -3 veckor sen, hon rullade ur soffan..... mitt hjärta stannade och jag var helt säker på att hon slagit ihjäl sig... men hon grät i en minut och sen var sitt vanliga glada jag igen, men jag fick panik och ringde 1177 och grejer, men det var ingen fara, hon fick inte ens ett blåmärke haha...
Jag läkte ändå fort efter förlossningen och vi hade sex ganska fort efter, min mens satte igång när Selma var 7 månader i samband med nedtrappning på amningen och vi kör oskyddat och välkomnar ett syskon så fort det vill sätta sig, haha..
alltså jag mår bra! Jag älskar att vara mamma och Selma är verkligen en så enkelt och snäll bebis! Hon har sovit så gott som hela nätter sen hon var 3-4 månad och jag är utvilad! Hon har till och med premiär sovit hos mormor helt utan problem!
Finns det någon anledning till att ni inte ska fler barn? Förutom att det räcker helt enkelt haha... hur mår du?! Hur mår din sambo/man? Hur tacklar han papparollen?! Så nyfiken! Har tänkt på dig och lilla stanley till och från! Nu börjar det bli dags att byta ut babyskyddet och övergå till en större bilstol och jag bara längtar tills Selma blir större, och ja jag kommer troligtvis ångra det när hon väl är större haha, men jag längtar tills hon kan prata riktigt berätta vad hon vill vad hon funderar på och vad som är fel! Jag ska börja jobba i början på april och maken ska ta över lite pappaledighet innan hon börjar förskolan i augusti! Ska bli så ledsamt, skönt, spännande, fantastiskt och totalt skrämmande haha. Men hon är så stor nu så hon behöver inte riktigt mig på samma sätt! Går minst lika bra med pappa! Är så fantastiskt att se bandet mellan far och dotter... är precis vad jag önskat mig och kunde inte föreställa mig en bättre pappa till Selma! Hoppas du tittar förbi här på familjeliv snart igen och ger en rejält uppdatering! Massa kramar till dig och stanley från mig och Selma!