• Anonym (Kalle)

    Bråk över magtröja

    Min dotter går i femman.

    Igår hade hon gått och shoppat med en kompis efter skolan och kom hem med nya tröjor.

    Hon visade upp dom och dom såg bra ut, till den sista som visade MINST tio centimeter av magen. Jag sa att den får vi lämna tillbaka och hon blev förbannad.

    Jag sa att hon är för ung för sånt och att jag inte kommer låta henne behålla och nu har hon gömt den och jag lyckas inte hitta den.

    Hon visste innan att jag aldrig skulle godkänna ett sånt plagg.

    Min kompis tycker att jag ska låta henne använda den.

    Vad hade ni gjort i min sits?

  • Svar på tråden Bråk över magtröja
  • Anonym (moral)
    LFF skrev 2020-12-17 18:53:19 följande:
    Varför ska jag dölja min mage och inte ha bikini på stranden och i badhuset bara för att jag är vuxen? Varför är magen farlig att visa i bikini?
    Varför är det farligt att exponera sig för andra? Jo, därför att gränser skyddar. Du kan fortsätta längre med ditt resonemang... varför är underlivet farligt att visa?
  • Anonym (sure)
    Anonym (moral) skrev 2020-12-17 19:05:11 följande:
    Varför är det farligt att exponera sig för andra? Jo, därför att gränser skyddar. Du kan fortsätta längre med ditt resonemang... varför är underlivet farligt att visa?
    Det skyddar kvinnor att visa mindre hud? Om kvinnor visar hud löper de större risk att utsättas för sexuellt våld eller?
  • LFF
    Anonym (moral) skrev 2020-12-17 19:05:11 följande:

    Varför är det farligt att exponera sig för andra? Jo, därför att gränser skyddar. Du kan fortsätta längre med ditt resonemang... varför är underlivet farligt att visa?


    På vilket sätt är jag skyddad genom att ha baddräkt istället för bikini på stranden och i badhuset?

    På vilket sätt är jag skyddad om att jag klär mig heltäckande? Vad är jag skyddad från? Sexuella övergrepp? Nope. Är det då mitt fel om jag blir utsatt för sexuella övergrepp om jag inte klätt mig "anständigt"? Hell no! Så, på vilket sätt är jag skyddad av dina gränser om vad som är lämpligt (enligt dig) att ha på mig?

    Jag tycker inte att underlivet är farligt att visa heller men där har vi lagar som säger att man inte får visa sig naken överallt. Vart finns lagen om att även att visa magen är ofredande?
  • Threezool
    LFF skrev 2020-12-18 05:51:36 följande:

    På vilket sätt är jag skyddad genom att ha baddräkt istället för bikini på stranden och i badhuset?

    På vilket sätt är jag skyddad om att jag klär mig heltäckande? Vad är jag skyddad från? Sexuella övergrepp? Nope. Är det då mitt fel om jag blir utsatt för sexuella övergrepp om jag inte klätt mig "anständigt"? Hell no! Så, på vilket sätt är jag skyddad av dina gränser om vad som är lämpligt (enligt dig) att ha på mig?

    Jag tycker inte att underlivet är farligt att visa heller men där har vi lagar som säger att man inte får visa sig naken överallt. Vart finns lagen om att även att visa magen är ofredande?


    Kan bara instämma, känns som on man har backat i tiden och dagens nymoralism är vårt typ av hederskultur i Sverige för att begränsa och styra över tjejer.

    För det intressanta är att det är ju bara tjejer som man har denna synen på att begränsa vad de har på sig och se ut och se ner på om de inte följer "normen". Och då hårdast av andra tjejer och kvinnor som ska börja trycka ner dem, bara att hitta en feminist till och med faller i den fällan här i tråden...
    Systemutvecklare och pappa
  • Anonym (moral)
    Anonym (sure) skrev 2020-12-17 20:45:57 följande:
    Det skyddar kvinnor att visa mindre hud? Om kvinnor visar hud löper de större risk att utsättas för sexuellt våld eller?
    Se dig om i verkligheten. Man kan tycka vad man vill om det, men barn hud//sexuella attribut/flörteri etc drar till sig uppmärksamhet från män. Handlar det om män med sämre spärrar kan det bli riktigt farligt. 
  • Anonym (moral)
    LFF skrev 2020-12-18 05:51:36 följande:
    På vilket sätt är jag skyddad genom att ha baddräkt istället för bikini på stranden och i badhuset?

    På vilket sätt är jag skyddad om att jag klär mig heltäckande? Vad är jag skyddad från? Sexuella övergrepp? Nope. Är det då mitt fel om jag blir utsatt för sexuella övergrepp om jag inte klätt mig "anständigt"? Hell no! Så, på vilket sätt är jag skyddad av dina gränser om vad som är lämpligt (enligt dig) att ha på mig?

    Jag tycker inte att underlivet är farligt att visa heller men där har vi lagar som säger att man inte får visa sig naken överallt. Vart finns lagen om att även att visa magen är ofredande?
    Jag har inte sagt ett ord om att du är helt skyddad. Psykopater stoppas inte av något. Män med andra grader av sämre spärrar/helt normala män med sexuella känslor dras till allt som signalerar sex. Du kan tycka vad du vill om det, men så ser verkligheten ut. 
  • Anonym (sure)
    Anonym (moral) skrev 2020-12-22 15:09:13 följande:
    Se dig om i verkligheten. Man kan tycka vad man vill om det, men barn hud//sexuella attribut/flörteri etc drar till sig uppmärksamhet från män. Handlar det om män med sämre spärrar kan det bli riktigt farligt. 
    Har du någon statistik som säger att barn som visar mer hud oftare blir sexuellt antastade eller våldtagna? Du får väldigt gärna dela med dig av den. 
  • Anonym (Moralpanik eller?)

    Ser att den här tråden är 4 år gammal,men svarar ändå!

    Hur får din stackars tös klä sig numera ca 16 år gammal?
    Chador,burka, knäppkängor med handbroms??
    Hur gammal är du själv förresten?🤔
    Fyrkantig moralpanik så  att det räcker till och blir blir  över?!
    Din dotter kanske har haft sex före äktenskapet? Huamej!!
    Nä det är inte  alls konstigt att  ungdomar  idag mår dåligt.. Gör /gjorde din  dotter fetrevolt ??
    Det hade jag gjort!
    De har ju 0 space eller möjligheter att få leva ut och lära sig  av sina misstag??
    Belagda med restriktioner åt alla håll och kanter, 
    Utegångsförbud, strikta förbud mot  utmanande  kläder  såsom  magtröja,  genomskinligt,  string, push-up bh,..mm.

    Alla ska få utveckla sin stil och  smak! 
    Det ska inga makt&kontroll  galna kärringar och  fyrkantiga moralfanatiker göra!

  • Anonym (lllll)
    Anonym (Moralpanik eller?) skrev 2024-03-28 12:36:52 följande:

    Ser att den här tråden är 4 år gammal,men svarar ändå!

    Hur får din stackars tös klä sig numera ca 16 år gammal?
    Chador,burka, knäppkängor med handbroms??
    Hur gammal är du själv förresten?🤔
    Fyrkantig moralpanik så  att det räcker till och blir blir  över?!
    Din dotter kanske har haft sex före äktenskapet? Huamej!!
    Nä det är inte  alls konstigt att  ungdomar  idag mår dåligt.. Gör /gjorde din  dotter fetrevolt ??
    Det hade jag gjort!
    De har ju 0 space eller möjligheter att få leva ut och lära sig  av sina misstag??
    Belagda med restriktioner åt alla håll och kanter, 
    Utegångsförbud, strikta förbud mot  utmanande  kläder  såsom  magtröja,  genomskinligt,  string, push-up bh,..mm.

    Alla ska få utveckla sin stil och  smak! 
    Det ska inga makt&kontroll  galna kärringar och  fyrkantiga moralfanatiker göra!


    Trodde unga fick lära sig om källkritik. Eller Gösta 54 som vill leka cool kanske för det där är knappast en ung personDrömmer
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Moralpanik eller?) skrev 2024-03-28 12:36:52 följande:

    Ser att den här tråden är 4 år gammal,men svarar ändå!

    Hur får din stackars tös klä sig numera ca 16 år gammal?
    Chador,burka, knäppkängor med handbroms??
    Hur gammal är du själv förresten?🤔
    Fyrkantig moralpanik så  att det räcker till och blir blir  över?!
    Din dotter kanske har haft sex före äktenskapet? Huamej!!
    Nä det är inte  alls konstigt att  ungdomar  idag mår dåligt.. Gör /gjorde din  dotter fetrevolt ??
    Det hade jag gjort!
    De har ju 0 space eller möjligheter att få leva ut och lära sig  av sina misstag??
    Belagda med restriktioner åt alla håll och kanter, 
    Utegångsförbud, strikta förbud mot  utmanande  kläder  såsom  magtröja,  genomskinligt,  string, push-up bh,..mm.

    Alla ska få utveckla sin stil och  smak! 
    Det ska inga makt&kontroll  galna kärringar och  fyrkantiga moralfanatiker göra!


    Varför bara ytterligheter? Finns mycket klädstilar där emellan
  • Anonym (Flip and reverse)

    Vad säger familjeliv om andra sidan av spektrat, får en 32åring ha magtröja?

    (Hennes mage/midja är jättefin och hon är väldigt stolt över den)

  • Anonym (Moralpanik eller?)

    En 32-åring kan ha magtröja om kroppen är fin och  hon är snygg i övrigt. 
    Men i det fallet med förälder ,så framgår det mycket
    "Du ska använda de kläder vi föräldrar har bestämt ,bara föratt" Därmed tar de ifrån henne rätten att utveckla en egen smak och stil.
    Många FL morsor skriker BARN med stora versaler..
    Hur länge tror de att de ska kunna hindra en tweenie från att utvecklas?? De verkar vara helt rabiata ..
    Utvecklingen går FRAMÅT häng med!!
    Att tvinga på en 11-12-åring icke  åldersadekvata regler
    ,brukar  sällan vara lyckat. 
    Rebellen kommer förr eller senare fram!

  • Anonym (Moralpanik eller?)

    Och förresten..
    Det gäller även smink mm
    Personer som  tex skriver Mascara  med K?
    Er kan man ju knappast ta på allvar ens🤣🤣
    Ni låter alltigenom korkade ich och ligger efter i
    Utvecklingen!🤯

Svar på tråden Bråk över magtröja