• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-03-09 19:34:50 följande:

Läser denna tråd titt och tätt. Kan nu hålla med om att jag resonerar rätt konstigt.

Men kan dock inte ännu inte ens föreställa mig att ha en ny relation.
    Orsaken är kanske att jag är feg, men är inte bekväm med tanken att inleda en ny relation. 

Man behöver inte ha en relation. Om du efter så lång tid inte ens kan föreställa dig det, ska du naturligtvis inte inleda någon heller. Om du fortfarande måste gå hit titt som tätt och läsa tråden, så är det nog långt ifrån redo.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2024-03-09 19:47:53 följande:
    Man behöver inte ha en relation. Om du efter så lång tid inte ens kan föreställa dig det, ska du naturligtvis inte inleda någon heller. Om du fortfarande måste gå hit titt som tätt och läsa tråden, så är det nog långt ifrån redo.
    Kommer aldrig kunna dejta någon annan. Skulle aldrig kyssa någon som jag inte älskar. 

Vill dock inte att mitt ex ska komma tillbaka. Hon har en ny pojkvän.  Vill ju dom två ska få det bra tillsammans. Tycker att det skulle varit hjärtlöst och fel att hoppas att hon kommer tillbaka. I ett sådant scenario blir ju nya pojkvännen ensam och kanske ledsen. 
  • Anonym (Lugn nu)

Jag vill gärna träffa min förra dejt och flört igen,problemet är bara att han är sambo nu .Men lusten finns?

• Anonym (Martin)
    Anonym (Lugn nu) skrev 2024-04-11 18:22:37 följande:

Jag vill gärna träffa min förra dejt och flört igen,problemet är bara att han är sambo nu .Men lusten finns?

Jag känner ingen lust till mitt ex. Hon har pojkvän. Detta respekterar jag. 
  • Anonym (Lugn nu)
    Anonym (Martin) skrev 2024-04-11 18:39:38 följande:
    Jag känner ingen lust till mitt ex. Hon har pojkvän. Detta respekterar jag. 
    Han var inget ex ,bara en jag träffade förut,men
    vi inte orsaka drama och förstöra .
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Lugn nu) skrev 2024-04-11 21:43:05 följande:
    Han var inget ex ,bara en jag träffade förut,men
    vi inte orsaka drama och förstöra .
    Låter bra. Man ska tänka på andra och inte vara egocentriskt. Du kommer förhoppningvis hitta någon annan som du tycker om. Det finns många där ute som vill ha en person som dig. 
  • Anonym (Martin)

Tänker på mitt ex varje dag och hjärtat mitt värker och gör ont.

Det snart sju år sedan hon dumpade mig. Vi har inte haft någon som helst kontakt på cirka 6 och halvt år. 

Hur slutar man egentligen älska den människa man älskar mest i hela vida världen?

• Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-05-21 23:42:33 följande:

Tänker på mitt ex varje dag och hjärtat mitt värker och gör ont.

Det snart sju år sedan hon dumpade mig. Vi har inte haft någon som helst kontakt på cirka 6 och halvt år. 

Hur slutar man egentligen älska den människa man älskar mest i hela vida världen?

Man går vidare och skaffar sig ett liv.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2024-05-22 10:50:54 följande:
    Man går vidare och skaffar sig ett liv.
    Jag har skaffat mig ett hyfsat bra liv men hjärtat gör ont i alla fall. 
    Jag vill dock inte ha henne tillbaka. Det hade varit egocentriskt och elakt. Hon valde att gå vidare. Då hade varit fel av mig att hoppas att hon kommer tillbaka. Särskilt efter 7 år. Hade varit Såå sorgligt om hon inte hittat den verkligen vill ha efter så lång tid. 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-06-10 21:01:03 följande:
    Jag har skaffat mig ett hyfsat bra liv men hjärtat gör ont i alla fall. 
    Jag vill dock inte ha henne tillbaka. Det hade varit egocentriskt och elakt. Hon valde att gå vidare. Då hade varit fel av mig att hoppas att hon kommer tillbaka. Särskilt efter 7 år. Hade varit Såå sorgligt om hon inte hittat den verkligen vill ha efter så lång tid. 
    Ja du, man får leva med ont i hjärtat helt enkelt. Det är du inte ensam om.
  • Anonym (Martin)

Så då har det gått ytterligare ett år. 

Nu har jag bara 37 år kvar med denna smärta (hoppas jag inte blir äldre än så),

• Anonym (:))
    Anonym (Martin) skrev 2024-12-31 16:36:18 följande:

Gott nytt år :D
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2024-12-31 16:36:18 följande:

Eller så försöker du göra något bra av de år du har kvar.
Svar på tråden Stalkade mitt ex