• Elin1991

    BIM oktober 2021

    Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

    BIM

    3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

  • Svar på tråden BIM oktober 2021
  • pandarinen
    Madelen21 skrev 2021-10-27 20:39:28 följande:

    Skulle haft mensen i Måndags. Nästa steg ja jag vet inte.... Är väl bara att vänta ytterligare antar jag.


    Är det första barnet eller har du barn sedan tidigare! Hoppas du får ett plus snart!
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-27 20:39:28 följande:
    Skulle haft mensen i Måndags. Nästa steg ja jag vet inte.... Är väl bara att vänta ytterligare antar jag.
    Jag har för mig att jag läst att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Med tanke på att du och din partner "bara" varit tillsammans i 6 månader finns det ju fortfarande tid kvar, om du förstår hur jag menar. Om jag inte missminner mig brukar det krävas antingen ett år av försök eller ett antal missfall/ma för att få hjälp genom vården, annars går det ju såklart att söka sig privat och bekosta det själv. :)
  • Dalarna91
    Madelen21 skrev 2021-10-28 08:35:19 följande:

    Börjat småblöda nu... svettas som en tok oxå. Rosa blod liksom


    Då är det nog mens då du hade negativ på gravtest..
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-28 08:35:19 följande:

    Börjat småblöda nu... svettas som en tok oxå. Rosa blod liksom


    Dalarna91 skrev 2021-10-28 08:43:22 följande:
    Då är det nog mens då du hade negativ på gravtest..
    Eftersom alla dina gravtest varit negativa tror jag, precis som Dalarna91, att det är mensen. 

  • Dalarna91
    bellan93 skrev 2021-10-28 12:08:12 följande:

    Mens idag, bara att bryta ihop och komma igen..


    Tog gravtest, negativt. Bim imorgon, så bryter nog ihop imorgon och försöker igen nästa månad.
  • pandarinen
    Madelen21 skrev 2021-10-28 08:35:19 följande:

    Börjat småblöda nu... svettas som en tok oxå. Rosa blod liksom


    Hur går det för dig? Hur mår du?
  • pandarinen
    Dalarna91 skrev 2021-10-28 12:13:55 följande:

    Tog gravtest, negativt. Bim imorgon, så bryter nog ihop imorgon och försöker igen nästa månad.


    Så tråkigt. Hur länge har ni försökt få barn?
  • Dalarna91
    pandarinen skrev 2021-10-28 13:35:51 följande:

    Så tråkigt. Hur länge har ni försökt få barn?


    Blev gravid på 3e försöket, men fick tidigt missfall. Så är första försöket efter missfallet nu.
  • pandarinen

    Nu har det hänt mig... bim +8 idag. Haft ömma bröst och molnande värk och verkligen trott att jag varit gravid. Haft förhöjd temp och hungerkänsla som påminnt om min förra graviditet Men tog ett test nu på morgonen som säger inte gravid.

    Väldigt stor besvikelse. Hade planerat att berätta ikväll på en middag för min man....

    Nu känns allt väldigt tomt och konstigt och oväntat.

    Det borde ju gett utslag idag eftersom det är så många dagar, 3 veckor efter ägglossning.

    Jag får köpa nytt test imorgon och testa i veckan om inte mensen dyker upp.

  • Fyrklöverns

    Vad märkligt, jag hade nog köpt ett test av ett annat märke och testat igen idag. Håller tummarna att du får utslag! Låter verkligen som att du är gravid.


    pandarinen skrev 2021-10-31 07:01:59 följande:

    Nu har det hänt mig... bim +8 idag. Haft ömma bröst och molnande värk och verkligen trott att jag varit gravid. Haft förhöjd temp och hungerkänsla som påminnt om min förra graviditet Men tog ett test nu på morgonen som säger inte gravid.

    Väldigt stor besvikelse. Hade planerat att berätta ikväll på en middag för min man....

    Nu känns allt väldigt tomt och konstigt och oväntat.

    Det borde ju gett utslag idag eftersom det är så många dagar, 3 veckor efter ägglossning.

    Jag får köpa nytt test imorgon och testa i veckan om inte mensen dyker upp.


  • pandarinen

    Hade hoppats på att slippa ta flera test. Törs inte ta med strexk ifall det skulle bli spökstrexk men jag ska åka och köpa ett nytt test.

  • pandarinen

    Om man druckit mycket vätska kvällen innan pch behöver pinka redan vid elva men hölll lite till sju. Kan det vara så att urinen inte var tillräckligt koncentrerat? Nu har jag inte pinkat sen halv nio och knappt druckit något. Hoppas

  • Pepsin

    Åh va tråkigt! Nya tag nästa cykel.


    pandarinen skrev 2021-10-31 14:24:16 följande:

    Tesr nr 2 nu på em var också negativt.


  • Fyrklöverns

    Vad tråkigt! Nu höll du dig ändå ganska länge. Vänta några dagar igen innan du testar. Brukar din mens hoppa över ibland? Hur lång cykel har du vanligtvis?


    pandarinen skrev 2021-10-31 14:24:16 följande:

    Tesr nr 2 nu på em var också negativt.


  • mzl93

    Hej vi är lite chockade här hemma fortfarande. Vi plussade i fredags. Har en son som är strax över 7 månader. Vi vill ha ett till barn och vi sa på vår dejt 9 oktober att vi slutar skydda oss och "bara kör lite ". Den 10 okt låg vi och nu har vi plussat. Gick fort denna gång. De kommer alltså bli sk "pseudotvillingar". Har panik men också överlycklig. Nu till min fråga: någon som blivit snittad och sedan blivit gravid inom ett år? Hur funkar det? Extra kontroller?

  • pandarinen
    Fyrklöverns skrev 2021-11-01 00:15:14 följande:

    Vad tråkigt! Nu höll du dig ändå ganska länge. Vänta några dagar igen innan du testar. Brukar din mens hoppa över ibland? Hur lång cykel har du vanligtvis?


    Jo, testade även imorse och negativt. Nu ska jag vänta några dagar och ta ett nytt test på torsdag eller fredag. 
    Det har hänt en gång tidigare. I mars, då fick jag mensen på BIM + 9. Annars brukar min mens vara exakt 29 dagar cykel med äl på dag 15. 
    Så jag förstår inte. Hade ju äl utslag också kraftigt, med blödning tom. Aldrig haft det förut. 
Svar på tråden BIM oktober 2021