• mammamalin

    BF oktober 2022

    Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

    Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

  • Svar på tråden BF oktober 2022
  • Sellcarro
    Mangopassion skrev 2022-05-12 22:52:07 följande:

    Ja dom kan ju verkligen ligga huller om buller där inne i magen så det är nog inte alltid så lätt att se. Sen är det ju alltid trevligt med ett extra ultraljud Drömmer Men skönt att du kan slappna av nu iallafall när du vet att bebisen lever där inne. Glad


    Jomen precis alltid skönt med ett extra och skönt om dom ser något som inte allt för farligt men kan fixas när dom blir äldre, men förhoppningsvis är det inget utan man vill bara dubbelkolla :) även om jag har varit på 2 ultraljud så kändes det ändå så långt borta så det kände skönt att se en lite bebis :)
  • sigridgunnar

    Hade ett fint rul igår bebis var lika ointresserad att visa upp sig som på kuben men allt såg fint ut så skönt. Har ett till UL att se fram emot v34 ett tillväxt ul då jag tidigare haft ätstörningar förr så får man ett extra att gå på så dom ser att bebis växer som den ska.Oskyldig Det klagar jag inte på blir bara glad för att få se bebis. Vi har tog inte reda på något kön så det blir en överraskning.

  • Solskensdag

    Hej! Hoppas alla mår bra. Jag har fått en konstig kramp sen igår. Simmade, men fick plötsligt en kramp runt höger ljumska - kändes som ont i magen, fast ganska långt ner i höger sida. Var öm på kvällen när jag gick men behövde inget smärtstillande eller annat, så värre var det inte. Idag har jag kramp i understa del av tjejmagen, det känns lite som kramp och går mellan båda ljumskarna, ibland mer undertill. Igen, inte värre än att jag kan sitta och jobba, men man blir ändå bekymrad. 


    Jag tycker inte det känns som ligamentsmärta, eller som jag föreställer mig foglossning känns - men har ingen aning. Kan också vara växtvärk som bara känns helt annorlunda. Någon som känner igen sig eller kanske kan lugna mig?

  • Utepålandet
    Solskensdag skrev 2022-05-18 09:30:16 följande:

    Hej! Hoppas alla mår bra. Jag har fått en konstig kramp sen igår. Simmade, men fick plötsligt en kramp runt höger ljumska - kändes som ont i magen, fast ganska långt ner i höger sida. Var öm på kvällen när jag gick men behövde inget smärtstillande eller annat, så värre var det inte. Idag har jag kramp i understa del av tjejmagen, det känns lite som kramp och går mellan båda ljumskarna, ibland mer undertill. Igen, inte värre än att jag kan sitta och jobba, men man blir ändå bekymrad. 


    Jag tycker inte det känns som ligamentsmärta, eller som jag föreställer mig foglossning känns - men har ingen aning. Kan också vara växtvärk som bara känns helt annorlunda. Någon som känner igen sig eller kanske kan lugna mig?


    Jag skulle gissa att det är brist på kalcium/magnesium som spökar. Eller att blodkärlen har det tungt pga graviditeten. Vanligt hos gravida och ger lätt muskelkramp, inte minst vid fysisk aktivitet. Jag får aldrig kramp, men så fort jag simmar som gravid kommer den som på beställning. 

  • Go o gla

    Tjip. Hoppas allt går fint för er alla. Tråden är så lugn nu för tiden men hoppas det är ett gott tecken på att det går bra och helt enkelt bara flyter på för de flesta. Här händer inte mkt nytt, magen och resten av kroppen växer på, lillen likaså som nu sparkar runt en stund varje dag. Solen har vågat sej fram vilket känns i benen som ibland spänner när man är ute och går. Vaknar tusen ggr per natt för allt möjligt och längtar efter semester. Det är väl typ det... hah. Har UL nästa vecka (20+0) så det ses fram emot! 

  • Mangopassion

    Hejhej på er. Håller med om att det varit lite väl lite aktivitet här sista tiden så har faktiskt glömt bort att titta här på ett tag. I början var man ju inne flera gånger om dagen för att kolla läget för alla andra och dämpa sin missfalls-ångest lite grann. Här rullar allt på som det ska. Var till barnmorskan i tisdags och fick mitt föräldraskapsintyg och lyssnade på bebisens hjärtljud. Alltid lika roligt när man får höra/se livstecken på den lilla Skrattande Har däremot börjat känna av bebisens rörelser någon enstaka gång per dag. Kände små sparkar runt naveln samma dag som jag var till barnmorskan senast och tydligen så är livmoderns övre kant strax ovanför naveln på mig nu. Känns så overkligt att den redan blivit så stor Foten i munnen

  • Emmissss

    Hej på er! Gick in i v. 19 igår. Har fått sånna ilningar i underlivet/fiffin, någon som känner igen sig?
    Känner inte igen från min förra graviditet tror jag. Super obehagligt. 

  • Go o gla

    Emmissss, vad jag förstått kan ilningar vara foglossning. Brukar dock uttrycka sig annorlunda för mej. Som om jag har ett stort blåmärke som någon trycker på konstant, typ. 

  • Go o gla
    mammamalin skrev 2022-05-31 10:10:17 följande:

    Ni som tycker att tråden "dött ut" lite, det är för att diskussionerna pågår i facebookgruppen istället :) 


     misstänker det, men jag är ingen fb-gruppfan tyvärr så får bli utan då, haha ;)
  • Utepålandet

    Fem timmar kvar till RUL. Skrattande Lite svårt att somna om inatt m a o. Jag är otroligt trött hela tiden, men sover ändå i regel dåligt med många uppvak. Gissar att det är en förberedelse inför bebistiden, men skulle ju gärna få sova bättre.

  • Go o gla
    Utepålandet skrev 2022-06-02 03:20:49 följande:

    Fem timmar kvar till RUL. Skrattande Lite svårt att somna om inatt m a o. Jag är otroligt trött hela tiden, men sover ändå i regel dåligt med många uppvak. Gissar att det är en förberedelse inför bebistiden, men skulle ju gärna få sova bättre.


    Uuh, hur gick det!? 


    Känner igen tröttheten och sömnbristen. Sover megalätt och vaknar 10000 ggr per natt känns det som, för då inte jag vaknar av mig själv så väcker de andra små mig. Ha. Kanske får man sova lite om en 2-3 år. Haha

  • Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-06-02 10:47:16 följande:

    Uuh, hur gick det!? 


    Känner igen tröttheten och sömnbristen. Sover megalätt och vaknar 10000 ggr per natt känns det som, för då inte jag vaknar av mig själv så väcker de andra små mig. Ha. Kanske får man sova lite om en 2-3 år. Haha


    Det gick fint, det är en liten tjej därinne. Skrattande Ska tillbaka i vecka 32 och kika på henne igen, eller snarare på moderkakan. Nu såg den också bra ut, så det är mest en säkerhetsåtgärd pga min förra förlossning.

    Barnen blev mycket nöjda för nu blir det 50/50 pojkar/flickor i familjen och det har tydligen ett enormt egenvärde. ;)

  • Steffqw
    Utepålandet skrev 2022-06-04 03:40:26 följande:

    Det gick fint, det är en liten tjej därinne. Skrattande Ska tillbaka i vecka 32 och kika på henne igen, eller snarare på moderkakan. Nu såg den också bra ut, så det är mest en säkerhetsåtgärd pga min förra förlossning.

    Barnen blev mycket nöjda för nu blir det 50/50 pojkar/flickor i familjen och det har tydligen ett enormt egenvärde. ;)


    Åh grattis!! :)

    jag var på rul 2 veckor sedan och ska också få en tjej. Ska också tillbaka v32 då moderkakan låg för långt ner.
  • Utepålandet
    Steffqw skrev 2022-06-04 09:06:08 följande:
    Åh grattis!! :)

    jag var på rul 2 veckor sedan och ska också få en tjej. Ska också tillbaka v32 då moderkakan låg för långt ner.
    Det är en himla tur att de har sådan koll på oss. Skrattande Håller tummarna för att din moderkaka hänger med livmodern uppåt när den växer i sommar. Och grattis till flickan! 
Svar på tråden BF oktober 2022