• Anonym (Skitstövel)

    Berättade att jag var otrogen.

    Jag är en 35 åring kvinna som har varit tillsammans med min man i 15 år, varav 8 år som gift. Tillsammans har vi två barn, 8 år och 11 år. 


    Som rubriken, jag har gjort mitt livs största misstag och låg med min arbetskollega en gång och vi hade pratat med varandra i ett par veckor. Saker och ting ledde till ett dåligt ligg. 


    Berättade det för min man i söndags och av självklara skäl vill han skiljas. Jag mår förfärligt dåligt av det här och ångrar mig sinnessjukt mycket. Önskar mest av allt att han förlåter mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Men jag förstår samtidigt att jag kan inte begära det från honom. 


    Har jag rätt till att må dåligt? Kan jag förlåta mig? Hur går vi vidare? 


     

  • Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.
  • Anonym (Anonym@)
    molly50 skrev 2022-07-28 12:44:00 följande:
    Mitt ex trodde nog inte heller att han skulle bli avslöjad.
    Och det är det nog många andra otrogna som inte heller har trott.
    Så det kanske är de som är otrogna som är naiva?
    Nja, har ingen illusion om att det är vanligt att otrohet avslöjas. Men det förekommer, (kanske vanligare än man tror) och som otrogen går man aldrig riktigt säker.
    Det är ju en livslögn i dess rätta bemärkelse, i.o.m. att man måste hålla det hemligt hela förhållandet och kanske även efter det tagit slut, och inte råka prata bredvid mun någon gång, varken på fyllan eller vid någon annan diskussion. Kommer det fram vid senare tillfälle blir det ofta värre.
    Hela tiden tänka på vad man säger, så inte misstanke om något hänt uppstår osv.
    Så ts har gjort helt rätt, tagit ansvar, hoppats på det bästa, och får ta konsekvensen av sitt svek.
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-28 14:24:46 följande:
    Nja, man måste ju kunna sköta det med lite smarthet och finess..!
    Ja ni tror ni är smarta men det märks ändå när någon är otrogen. Tro vad du vill.
  • Anonym (Anoo)
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-28 18:30:52 följande:
    Ja ni tror ni är smarta men det märks ändå när någon är otrogen. Tro vad du vill.
    Oh nej, det beror på hur bra man är på att dölja det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Anoo) skrev 2022-07-28 20:44:58 följande:
    Oh nej, det beror på hur bra man är på att dölja det.
    Ja, men också på vilket sorts förhållabde man har till sin partner samt på vilken typ av person man själv är. 
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 01:31:02 följande:

    Nej, det är inte misstag på samma sätt som när man ligger med någon på efterfesten eftersom vi snackade och planerade. Likväl var det mitt livs största misstag och din definition ser annorlunda ut jämfört med min. 


    Jag har alltid älskat min man och jag står fast vid det. 


     


    Det skulle vara intressant att få veta hur ts definition av sitt "misstag" egentligen ser ut. Förutom då den gamla vanliga förklaringen, men det är ånger, inte förklaringen till ordet misstag.
    Tyvärr har ts nog lämnat.
  • molly50
    Anonym (Överreaktion) skrev 2022-07-28 14:24:46 följande:
    Nja, man måste ju kunna sköta det med lite smarthet och finess..!
    Eller så är man inte otrogen överhuvudtaget eller gör slut om man inte trivs i förhållandet. 
  • molly50
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-28 14:26:23 följande:
    Nja, har ingen illusion om att det är vanligt att otrohet avslöjas. Men det förekommer, (kanske vanligare än man tror) och som otrogen går man aldrig riktigt säker.
    Det är ju en livslögn i dess rätta bemärkelse, i.o.m. att man måste hålla det hemligt hela förhållandet och kanske även efter det tagit slut, och inte råka prata bredvid mun någon gång, varken på fyllan eller vid någon annan diskussion. Kommer det fram vid senare tillfälle blir det ofta värre.
    Hela tiden tänka på vad man säger, så inte misstanke om något hänt uppstår osv.
    Så ts har gjort helt rätt, tagit ansvar, hoppats på det bästa, och får ta konsekvensen av sitt svek.
    Ja,precis.

    Ja,det måste vara jobbigt.
    Men jag håller med dig om att TS har gjort rätt.
    Inte många otrogna tänker så.
    De väljer hellre den fega utvägen istället för att erkänna som TS. 
    Och kommer det då fram längre fram så blir det ju bara värre. 
  • molly50
    Anonym (Anoo) skrev 2022-07-28 20:44:58 följande:
    Oh nej, det beror på hur bra man är på att dölja det.
    Ja,men det beror nog också på hur väl man känner varandra.
    Man kan märka små saker så som förändringar i ens partners beteende.
    Man kan också ha en magkänsla av att något pågår bakom ens rygg.
    Och då försöker man ju ta reda på vad det är. 
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Anoo) skrev 2022-07-28 20:44:58 följande:
    Oh nej, det beror på hur bra man är på att dölja det.
    Man kan märka det ändå. 
  • Anonym (Jaha)
    molly50 skrev 2022-07-29 11:37:21 följande:
    Ja,men det beror nog också på hur väl man känner varandra.
    Man kan märka små saker så som förändringar i ens partners beteende.
    Man kan också ha en magkänsla av att något pågår bakom ens rygg.
    Och då försöker man ju ta reda på vad det är. 
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-29 21:49:21 följande:
    Man kan märka det ändå. 

    Den här tråden är helt urspårad!
    TS HAR berättat för sin man och vill ha goda råd.

    TS, för att återgå till din frågeställning:
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 13:51:28 följande:
    Berättade att jag var otrogen.

    Jag är en 35 åring kvinna som har varit tillsammans med min man i 15 år, varav 8 år som gift. Tillsammans har vi två barn, 8 år och 11 år. 


    Som rubriken, jag har gjort mitt livs största misstag och låg med min arbetskollega en gång och vi hade pratat med varandra i ett par veckor. Saker och ting ledde till ett dåligt ligg. 


    Berättade det för min man i söndags och av självklara skäl vill han skiljas. Jag mår förfärligt dåligt av det här och ångrar mig sinnessjukt mycket. Önskar mest av allt att han förlåter mig och att vi tar oss igenom det här tillsammans. Men jag förstår samtidigt att jag kan inte begära det från honom. 


    Har jag rätt till att må dåligt? Kan jag förlåta mig? Hur går vi vidare? 


     


    Ja, självklart har du rätt att må dåligt. Men jag hoppas det känns lite bättre nu. 

    Ja, du kan förlåta dig själv för ett snedsteg. Det är mänskligt att göra fel. Alla gör fel.

    Jag vet inte vad ni landat i. Vill din man skiljas fortfarande, så blir det så. Vi kan inte tvinga nån att stanna som vill gå. Det gör ont. Men tillslut har såren läkts och du kan i så fall hitta någon annan att älska. Jag hoppas att din man tänker igenom situation noga och väger in att det hände en gång och att du ångrar dig sinnessjukt mycket. För det är trots allt skillnad på ligg och ligg.
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-30 07:02:32 följande:
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-29 21:49:21 följande:
    Man kan märka det ändå. 

    Den här tråden är helt urspårad!
    TS HAR berättat för sin man och vill ha goda råd.

    TS, för att återgå till din frågeställning:Ja, självklart har du rätt att må dåligt. Men jag hoppas det känns lite bättre nu. 

    Ja, du kan förlåta dig själv för ett snedsteg. Det är mänskligt att göra fel. Alla gör fel.

    Jag vet inte vad ni landat i. Vill din man skiljas fortfarande, så blir det så. Vi kan inte tvinga nån att stanna som vill gå. Det gör ont. Men tillslut har såren läkts och du kan i så fall hitta någon annan att älska. Jag hoppas att din man tänker igenom situation noga och väger in att det hände en gång och att du ångrar dig sinnessjukt mycket. För det är trots allt skillnad på ligg och ligg.
    Hon är inte ens  i tråden längre om du missat det så vad gör det om vi diskuterar ett ämne som ändå hör till. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-30 08:08:46 följande:
    Hon är inte ens  i tråden längre om du missat det så vad gör det om vi diskuterar ett ämne som ändå hör till. 
    Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre. Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera. Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS.
  • Anonym (Fndn)
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-30 11:03:01 följande:
    Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre. Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera. Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS.
    Som att det bara är jag som diskuterar ämnet här eller? Sura på nån annan. Får skriva vad jag vill.
  • Anonym (Fndn)

    Startar man en tråd får man väl vara beredd på att alla inte håller med en

  • Anonym (Fndn)

    Startar man en tråd får man väl vara beredd på att alla inte håller med en

  • ClumsySmurf
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-30 11:03:01 följande: #166
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-30 08:08:46 följande:
    Hon är inte ens  i tråden längre om du missat det så vad gör det om vi diskuterar ett ämne som ändå hör till. 
    Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre. Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera. Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS.
     

    "Starta gärna en ny tråd, om du vill få andras åsikter om andra ämnen än TS."
    du kan skapa en egen tråd och sluta skriva i den här.

    " Det är respektlöst att diskutera annat än det TS vill diskutera."
    »Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen på henne.« Joh88.
    "Du behöver fundera över VARFÖR TS inte är i tråden längre."
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 22:35:14 följande: #74

    Jag tänker att det börjar bli lite fånigt att skärskåda det jag skrivit härinne och det är ett faktum att jag tycker att jag har gjort mitt livs misstag. Det är så klart helt OK att ni tycker annorlunda. Tror att vi kanske kan lämna det där?

    Det är svårt att komma ihåg allting ni skrivit men jag vill betona att det är helt och hållet mitt fel, mitt ansvar och min skuld. Ömsesidig respekt betyder ju att vi båda respekterar varandra men jag har inte visat denna respekt gentemot min man de senaste veckorna. Det är jobbigt att tänka på det. 

    Jag får be om ursäkt för att jag inte lämnar ut detaljer kring kollegan eller otroheten. Jag tycker att det räcker gott med att min man vet detta. Jag vill egentligen fokusera på mig och min man, inte arbetskollegan.

    Men jag tror inte att jag kommer att skriva något mer i den här tråden. Jag tror att jag kan reflektera och få inputs någon annanstans ifall behovet dyker upp. 


    Men jag vill i alla fall tacka er alla för era inputs. 


     
  • molly50
    Anonym (Jaha) skrev 2022-07-30 07:02:32 följande:
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-29 21:49:21 följande:
    Man kan märka det ändå. 

    Den här tråden är helt urspårad!
    TS HAR berättat för sin man och vill ha goda råd.
    Nu var det ju en annan skribent som tog upp detta ämne.
    Och TS verkar ju ändå ha lämnat tråden så. 
  • Anonym (Anonym@)

    Nyfiken...Hur har det utvecklat sig? Har han kunnat snacka med dig?

Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.