• Swave

    BIM Januari 2023

    Här kommer en BIM lista för januari. 

    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

  • Svar på tråden BIM Januari 2023
  • EnyaLouise

    Hej!
    Jag hoppar in sent i tråden nu. Jag fick "mens" för tre dagar sen. Men det har varit väldigt mycket mindre än vanligt. Har haft en binda i över ett dygn nu, så på den nivån. Men fortfarnde rött på pappret när jag är på toaletten. Tyckte det var konstigt så tog ett gravtest nu som visade positivt.

    Vad är det som händer? Ett missfall trots att jag blöder så lite? Vad ska jag göra nu?

  • Amaaanda00
    EnyaLouise skrev 2023-01-29 10:27:29 följande:

    Hej!
    Jag hoppar in sent i tråden nu. Jag fick "mens" för tre dagar sen. Men det har varit väldigt mycket mindre än vanligt. Har haft en binda i över ett dygn nu, så på den nivån. Men fortfarnde rött på pappret när jag är på toaletten. Tyckte det var konstigt så tog ett gravtest nu som visade positivt.

    Vad är det som händer? Ett missfall trots att jag blöder så lite? Vad ska jag göra nu?


    Du kan ha fått en grnombrotsblödning 😊 väldigt vanligt vid tiden när man egentligen skulle ha fått sin mens. 
  • EnyaLouise
    Amaaanda00 skrev 2023-01-29 10:33:45 följande:
    Du kan ha fått en grnombrotsblödning 😊 väldigt vanligt vid tiden när man egentligen skulle ha fått sin mens. 
    Vad sjukt! Då är jag tydligen gravid nu då 🥰
  • Zizzom
    EnyaLouise skrev 2023-01-29 11:53:31 följande:
    Vad sjukt! Då är jag tydligen gravid nu då 🥰
    Grattis! 😍
  • Teriz
    EnyaLouise skrev 2023-01-29 10:27:29 följande:

    Hej!
    Jag hoppar in sent i tråden nu. Jag fick "mens" för tre dagar sen. Men det har varit väldigt mycket mindre än vanligt. Har haft en binda i över ett dygn nu, så på den nivån. Men fortfarnde rött på pappret när jag är på toaletten. Tyckte det var konstigt så tog ett gravtest nu som visade positivt.

    Vad är det som händer? Ett missfall trots att jag blöder så lite? Vad ska jag göra nu?


    Exakt samma för mig. Plusssde 3 dagar innan bim. Fick ?mens? 3 dagar efter bim, jätte förvirrad. Började med ljus rött på papper. Nu dag 3 med blod så är det som en riktig mens. Har plus på grav test jag tog imorse men ska ta nytt om 3 dagar. Känns som tidigt missfall för mig? men har oxå läst om genombrottsblödning. Så svårt att veta förutom att bara vänta 
  • EnyaLouise
    Teriz skrev 2023-01-29 15:21:47 följande:
    Exakt samma för mig. Plusssde 3 dagar innan bim. Fick ?mens? 3 dagar efter bim, jätte förvirrad. Började med ljus rött på papper. Nu dag 3 med blod så är det som en riktig mens. Har plus på grav test jag tog imorse men ska ta nytt om 3 dagar. Känns som tidigt missfall för mig? men har oxå läst om genombrottsblödning. Så svårt att veta förutom att bara vänta 
    Oj, det är ju läskigt när det blöder! Hur går det för dig? Har du kontaktat mvc eller avvaktar du?
  • Teriz
    EnyaLouise skrev 2023-01-30 19:09:13 följande:
    Oj, det är ju läskigt när det blöder! Hur går det för dig? Har du kontaktat mvc eller avvaktar du?

    Super läskigt och ledsamt. Hade jag inte testat mig hade jag bara tänkt att mensen var 3 dagar försenad typ. Vi blev jätte ledsna men hade lite hopp att det kan ju blöda lite? men just nu är det verkligen rikligt. Som en kraftig mens så jag misstänker tidigt missfall som man kanske inte hade märkt av om man inte testade sig. Dock inga klumpar osv men är ju bara i v 4 de har väl inte hunnits skapats nått än  


    Ringde bm förra veckan och hon trodde samma, jag ska avvakta till onsdag. Har jag fortfarande plus på mina test skriver dom in mig. Har testat varannan dag sen dess och ja de är ju positivt men inte starkt. Men det känns i hela kroppen att det inte är nått. Får avvakta nån dag till bara. 

  • Valent1n

    Jag plussade den 18/1, dagen jag skulle fått min mens. Låg i soffan igår kväll och pillade/masserade på brösten (jätte ömma bröstvårtor och bröst) plötsligt kom det några droppar råmjölk från brösten. Har inte fått mjölk i brösten förs v 14-16 med mina andra två barn. 

  • Zizzom
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-26 08:59:52 följande:

    Mitt tydliga men svaga streck igår var nog ett lur, idag inget streck alls vad jag kan se. Väntar in mensen som är sen nu. Borde kommit redan igår. Jaja. Nya tag 😅

    Spännande att följa er andra som väntar in BIM och plus. Fingers crossed för er 😍🤞🏻 Och håll er undan jäkla spökstreck 😝


    Hej, hur gick det? Har undrat i flera dagar. Ber om ursäkt om jag tränger mig på. 😳
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-02-02 20:14:58 följande:
    Hej, hur gick det? Har undrat i flera dagar. Ber om ursäkt om jag tränger mig på. 😳
    Hallå där 😄  Nä som jag tänkte så kom mensen tillsist, nu är den över och jakten på ägglossning har börjat 😆

    Siktar in mig på februari 😍🤞🏻 
  • Zizzom
    Snorkfrökenhär skrev 2023-02-02 22:15:45 följande:
    Hallå där 😄  Nä som jag tänkte så kom mensen tillsist, nu är den över och jakten på ägglossning har börjat 😆

    Siktar in mig på februari 😍🤞🏻 
    Attans, då är det ägglossning nästa vecka? Hoppas vi på februari 😁
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-02-03 06:56:24 följande:
    Attans, då är det ägglossning nästa vecka? Hoppas vi på februari 😁
    Knappast, min cykel är lite längre oftast, men förhoppningsvis ÄL inom två veckor iaf  Solig  Brukar joina BIM-grupperna när jag vet när BIM kommer bli då det är så olika!
  • Zizzom
    Snorkfrökenhär skrev 2023-02-03 12:34:51 följande:
    Knappast, min cykel är lite längre oftast, men förhoppningsvis ÄL inom två veckor iaf  Solig  Brukar joina BIM-grupperna när jag vet när BIM kommer bli då det är så olika!
    Jaha, då får vi hoppas att det går för dig snart 😁 trodde du hade som mig 31dagars cykel.
Svar på tråden BIM Januari 2023