• Swave

BIM Januari 2023

Här kommer en BIM lista för januari. 

1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket

• Svar på tråden BIM Januari 2023
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-19 20:19:58 följande:
    Snorkf­rökenh­är:

Jag lär testa mig imorgon, lördag eller söndag sen ev på bim om mensen ej kommit ännu.
    När har du tänkt testa dig? 
    Då håller jag tummarna för plus för dig i dagarna här framöver 😄🤞🏻

Jag har BIM 25/1 (ÄL+12). Så jag tror inte jag kan få positivt så tidigt med tanke på att min lutealfas är lite kortare. Kanske att jag testar ÄL+10 och det blir ju måndag 😊
  • smulan57

Tog ett tidigt test och känner mig sååå dum. Doppade det i koppen i 10 sek som jag är van med, sen när jag tagit upp det och lagt tillbaka skyddet läser jag att det är 20s man ska doppa.. vet inte om jag ska lite på detta negativa test men har inga fler hemma 🥲
  • Teriz

Snorkfrökenhär: går inte att citera. Tusen tack har inte fattat själv! Känns så skönt att prata med er främlingar haha. Läste nånstans att vecko testet kan ju bara utgå från hcg värdet och vissa har lågt andra högt därför tror den att de är fler veckor än vad det är. 

Du känner ju din kropp bäst och det är så olika för alla, och man ska ju gärna vänta till bim  men jag har oftast 25/26 dagar cykel. Med ÄL på 11/12 och lutealfas på 12 dagar. Och denna gången plussade jag på ÄL+9. Och tydligen höga hcg värden så inte så konstigt att det ger utslag tidigt. Så det är möjligt att plussa tidigt. 

• Teriz

Smulan57: åh förstår dig. Besvikelsen? eftersom det är tidigt samt att den inte sugit upp tillräckligt så är de Inge konstigt att de inte visar nått. Tkr inte du ska lita på det? det är inte rätt gjort. Chansen finns fortfarande kvar! ❤️

• Snorkfrökenhär
    Teriz skrev 2023-01-20 07:26:44 följande:

Snorkfrökenhär: går inte att citera. Tusen tack har inte fattat själv! Känns så skönt att prata med er främlingar haha. Läste nånstans att vecko testet kan ju bara utgå från hcg värdet och vissa har lågt andra högt därför tror den att de är fler veckor än vad det är. 

Du känner ju din kropp bäst och det är så olika för alla, och man ska ju gärna vänta till bim  men jag har oftast 25/26 dagar cykel. Med ÄL på 11/12 och lutealfas på 12 dagar. Och denna gången plussade jag på ÄL+9. Och tydligen höga hcg värden så inte så konstigt att det ger utslag tidigt. Så det är möjligt att plussa tidigt. 

Bästa känslan när man får det där plusset Hjärta  Känns ju mkt lovande att redan äl+9 få så tydligt resultat, lycka till med allt! Solig

Jag har också 12 dagars lutealfas, vet inte hur tidigt jag skulle kunna få ett plus då jag aldrig testat före BIM tidigare gånger då jag varit gravid. Var betydligt mer chill då, haha. Får se om jag kan hålla mig från att testa. Har haft mkt känningar några dagar men nu är det hellugnt, känner nada så nu tänker jag att det inte är nåt på gång, men tempen är fortsatt hög iaf Skrattande
  • Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2023-01-20 06:02:21 följande:
    Tog ett tidigt test och känner mig sååå dum. Doppade det i koppen i 10 sek som jag är van med, sen när jag tagit upp det och lagt tillbaka skyddet läser jag att det är 20s man ska doppa.. vet inte om jag ska lite på detta negativa test men har inga fler hemma 🥲
    Eftersom kontrollstrecket syns så tydligt borde ju testet funka? Fast samtidigt kanske det finns för lite urin för att upptäcka graviditet? Jag vet tyvärr inte. Du får köpa ett nytt :)
  • Teriz
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-20 07:51:04 följande:
    Bästa känslan när man får det där plusset Hjärta  Känns ju mkt lovande att redan äl+9 få så tydligt resultat, lycka till med allt! Solig

Jag har också 12 dagars lutealfas, vet inte hur tidigt jag skulle kunna få ett plus då jag aldrig testat före BIM tidigare gånger då jag varit gravid. Var betydligt mer chill då, haha. Får se om jag kan hålla mig från att testa. Har haft mkt känningar några dagar men nu är det hellugnt, känner nada så nu tänker jag att det inte är nåt på gång, men tempen är fortsatt hög iaf Skrattande
    Tack, håller tummarna för dig. Du får skriva här när du vet 😍
  • smulan57

Mår fruktansvärt illa, vet inte om jag håller på att bli galen. Checkar ut från Familjeliv någon dag. Jag får testa på söndag om mensen fortfarande ej är kommen, och försiktigt hoppas tills dess. Har snart försökt i 1 år men IVF-kliniken där jag bor tar bara emot en om man varit folkbokförd på samma adress som sin sambo minst 2 år.. 
    Jaja, vi ses annars i februaritråden kanske 🥰

• Masorlin

Haha vad är det här? Ska strecket verkligen vara så långt ut? Är på ÄL+12. Man ser ju kanske lite vad man vill se också? 😆
  • Snorkfrökenhär
    Masorlin skrev 2023-01-20 09:31:20 följande:
    Haha vad är det här? Ska strecket verkligen vara så långt ut? Är på ÄL+12. Man ser ju kanske lite vad man vill se också? 😆
    Skumt...så jäkla typiskt! Har du fler? Ta ett nytt i så fall Tungan ute
Svar på tråden BIM Januari 2023