• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (BEC)
    Anonym (Hejsahoppsan) skrev 2025-02-25 22:56:38 följande:

Alla ni som plussa ( om ni orkar svara) hur långt efter äl plussade ni? Ni som testade innan BIM

Testade negativt ÄL+8, svagt positivt med ett clearblu early ÄL+9 och ?gravid vecka 1-2? med ett digitalt test ÄL+10. Har verkligen vridit och vändit på tester tidigare månader ihopp om att se plus, men denna månad var det ingen tvekan & hade en helt annan känsla i kroppen. Till er som inte plussat - njut av ett stort glas vin i helgen, nästa månad kan det vara försent :) 
  • Junieverse

Finns det någon mer kvar på BIM listan som ska testa nu i dagarna? Det har inte blivit något alls mer av min blodblandade lilla flytning så jag ska testa imorgonbitti ( BIM dagen ) såklart har man ju fått upp hoppet igen 🙈

• Anonym (Tredje)
    Siripiri skrev 2025-02-26 12:58:53 följande:

Ja din mens borde dyka upp snart när dem är såpass svaga.. 💔 

Ja jag vill gärna få ut infon om utomkveds för det finns en del trådar men ingen som passande in riktigt på min upplevelse här på FL, hittade typ något på reddit dock. 
    Tanken är väl att jag ska äta p-piller i en 1,5 månad till bara för att slippa min jobbiga menser som blivit värre under hösten när vi försökt och det inte blivit något. Så första försöket lär bli någon gång i slutet på april tror jag 🥰 är faktiskt rätt taggad! ♥️ Får se hur all in jag går med allt, tillskott och tempning , eller om jag bara skiter i de. 

Hur mår du då? ♥️ Vilket försök är ni inne på nu? 

Blödningen kom idag! Skönt att det kom igång av sig själv 😊
    Alltid bra att sprida information! Man vet aldrig vem som läser och förhoppningsvis kan man hjälpa någon!
    Roligt att du känner dig taggad! Hur gammal är du? 
    Ja jag tänkte vara chill i januari med allt de där men det blev nästan mer stressigt för då visste jag inget 😂
    Bra att vi alla fungerar olika så man kan göra på olika sätt 😊

Alltså känner mig ganska less just nu. Fyller 39 år iår. Har försökt bli gravid sedan i april -24 (då var jag 37) om den lillen hade fötts hade jag redan haft den i mina armar. Och om andra hade fått stanna hade jag varit i v22 nu. Men här är jag utan bebis än, står liksom och stampar på samma ställe som för ett år sedan. 
    Jag vet hur jag funkar och kommer inte ge upp. Börjar säkert på nytt försökt denna månad. Men jag vet inte om min kropp egentligen behöver en break, äta upp sig på vitaminer el ngt men om jag ska va ärlig så känner jag stress. Vill inte ha fyllt 40 när den här bebisen dyker upp. ❤️
  • adirf10
    Junieverse skrev 2025-02-26 22:34:25 följande:

Finns det någon mer kvar på BIM listan som ska testa nu i dagarna? Det har inte blivit något alls mer av min blodblandade lilla flytning så jag ska testa imorgonbitti ( BIM dagen ) såklart har man ju fått upp hoppet igen 🙈

Jag är fortfarande kvar, BIM idag (äl+15) och tog två olika test imorse som båda var negativa.. så är väl bara att vänta på mensen, den har kommit en vecka senare än vad appen sagt de senaste 2 månaderna, så får se när den vill dyka upp

Men nu ska vi ta en paus från försök fram till sommaren.. så hoppas jag att jag inte träffar er andra i BIM-trådarna typ maj/juni. Håller tummarna att alla ni får plus och att allt går bra ❤️
  • Junieverse

Hörni, jag kan knappt tro det men testet var positivt 🥹 gråtit en hel del lyckotårar här på morgonen! 

• Björkskogen
    Junieverse skrev 2025-02-27 07:30:03 följande:

Hörni, jag kan knappt tro det men testet var positivt 🥹 gråtit en hel del lyckotårar här på morgonen! 

Åh vad kul! Grattis 🥳 
  • Mossgrön

Åh så härligt, stort grattis!
  • Junieverse

Tusen tack ❤️ tror inte vi fattat att det är på riktigt än ?  Är det någon av er som också plussat som kommer ha BF i November? 

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Negativa tester.. BIM+2? CD37(!!)

vad händer i kroppen? 

• Aivlys

Åh 
    Junieverse skrev 2025-02-27 09:12:22 följande:

Tusen tack ❤️ tror inte vi fattat att det är på riktigt än ?  Är det någon av er som också plussat som kommer ha BF i November? 

Grattis grattis grattis!!✨
  • Junieverse
    Aivlys skrev 2025-02-27 12:37:08 följande:
    Åh 
    Junieverse skrev 2025-02-27 09:12:22 följande:

Grattis grattis grattis!!✨
    Tack snälla, så glad 🥹❤️
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-27 09:30:33 följande:

Negativa tester.. BIM+2? CD37(!!)

vad händer i kroppen? 

Kanske är det så att din ÄL var senare än du trott? eller att du är låghormonare och plusset kommer sent 😍 
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-26 22:34:26 följande:
    Blödningen kom idag! Skönt att det kom igång av sig själv 😊
    Alltid bra att sprida information! Man vet aldrig vem som läser och förhoppningsvis kan man hjälpa någon!
    Roligt att du känner dig taggad! Hur gammal är du? 
    Ja jag tänkte vara chill i januari med allt de där men det blev nästan mer stressigt för då visste jag inget 😂
    Bra att vi alla fungerar olika så man kan göra på olika sätt 😊

Alltså känner mig ganska less just nu. Fyller 39 år iår. Har försökt bli gravid sedan i april -24 (då var jag 37) om den lillen hade fötts hade jag redan haft den i mina armar. Och om andra hade fått stanna hade jag varit i v22 nu. Men här är jag utan bebis än, står liksom och stampar på samma ställe som för ett år sedan. 
    Jag vet hur jag funkar och kommer inte ge upp. Börjar säkert på nytt försökt denna månad. Men jag vet inte om min kropp egentligen behöver en break, äta upp sig på vitaminer el ngt men om jag ska va ärlig så känner jag stress. Vill inte ha fyllt 40 när den här bebisen dyker upp. ❤️

Ja skönt de! 😊 
    Precis!  
    Jag är 32 och vi har inga barn sen innan 😊 
    hahah jag är rädd att jag kommer bli mer stressad av de med 😂 men en månad får man väl testa iallafall! Tänker mig att jag ska typ bara tempa precis innan ÄL och fram till BIM och sedan fortsätta lite om man plussar. 

Ahhh förstår.. så himla tråkigt med missfallen :( 💔 
    Nä kämpa på! ???? du hade inte vart i kontakt med någon gynekolog eller så? kanske extra progesteron efter ÄL hade vart bra! 

• Anonym (Tredje)
    Siripiri skrev 2025-02-27 13:23:50 följande:

Ja skönt de! 😊 
    Precis!  
    Jag är 32 och vi har inga barn sen innan 😊 
    hahah jag är rädd att jag kommer bli mer stressad av de med 😂 men en månad får man väl testa iallafall! Tänker mig att jag ska typ bara tempa precis innan ÄL och fram till BIM och sedan fortsätta lite om man plussar. 

Ahhh förstår.. så himla tråkigt med missfallen :( 💔 
    Nä kämpa på! ???? du hade inte vart i kontakt med någon gynekolog eller så? kanske extra progesteron efter ÄL hade vart bra! 

Haha att veta är liksom nyckeln 😅
    Ja en månad kan man testa. Jo jag brukar göra samma. Ta några Templar innan äl och sedan fortsätta så man ser att man haft äl. 
    Har inte varit i kontakt med någon läkare för det kemiska räknas inte. Så "bara" två missfall i rad nu om man inte räknar det sista. 
    Har nog landat i att köra på och om det blir ytterligare ett missfall kolla upp massor av saker. 😊
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-27 15:02:51 följande:
    Haha att veta är liksom nyckeln 😅
    Ja en månad kan man testa. Jo jag brukar göra samma. Ta några Templar innan äl och sedan fortsätta så man ser att man haft äl. 
    Har inte varit i kontakt med någon läkare för det kemiska räknas inte. Så "bara" två missfall i rad nu om man inte räknar det sista. 
    Har nog landat i att köra på och om det blir ytterligare ett missfall kolla upp massor av saker. 😊
    Hhehe ja jag tycker det men kompisar som inte försökt blir gravida tycker inte de 🥲 
    Jaa har man regelbunden cykeln känns det onödigt att tempa hela, det är ju ökningen av progesteron och temp som är intressant 😃 
    Ah! jaa det tycker jag 😊 min gynekolog var snäll och skrev progesteron när jag trodde att jag fick ännu ett missfall, men det var under x:et. Så det ska jag köra på sen när vi börjar försöka ☺️ 
  • Anonym (Tredje)
    Siripiri skrev 2025-02-27 16:47:27 följande:
    Hhehe ja jag tycker det men kompisar som inte försökt blir gravida tycker inte de 🥲 
    Jaa har man regelbunden cykeln känns det onödigt att tempa hela, det är ju ökningen av progesteron och temp som är intressant 😃 
    Ah! jaa det tycker jag 😊 min gynekolog var snäll och skrev progesteron när jag trodde att jag fick ännu ett missfall, men det var under x:et. Så det ska jag köra på sen när vi börjar försöka ☺️ 
    Härligt! Hoppas det går bra för dig ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-27 18:17:33 följande:
    Härligt! Hoppas det går bra för dig ❤️
    Dito♥️♥️
  • Addy99

Men va!!!!! Tittade tillbaka in i tråden här för att se hur det går för dig så möts man av denna otroliga nyhet 😍

SÅ ROLIGT, grattis grattis och lycka till. Jag kämpar vidare i marstråden 💖
  • Junieverse
    Addy99 skrev 2025-02-28 08:17:25 följande:
    Men va!!!!! Tittade tillbaka in i tråden här för att se hur det går för dig så möts man av denna otroliga nyhet 😍

SÅ ROLIGT, grattis grattis och lycka till. Jag kämpar vidare i marstråden 💖
    Alltså TACK, så sjukt underbart och oväntat ❤️ kan fortfarande inte fatta! Jag jommer skicka massa tankar och pepp åt ditt håll att mars blir din månad att plussa 🥰❤️😍🙏🏻
Svar på tråden BIM februari 2025