• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 07:33:20 följande:
    Någon måste sitta där

Tror du värdparet avsiktlig valde dig för att vara taskig eller att det bara blev så när de skulle fixa ihop alla andra krav på bordsplaveringen?

Inte avsiktligt taskig, snarare liksom att det inte spelade nån roll för dom om jag vart nöjd eller inte. 100% att det inte spelade nån roll för dom! 

Inte taskigt elakt eller nåt sånt, dom struntade bara i vilket

• Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:27:53 följande:

Men det handlar fortfarande inte om huruvida det var trevligt eller inte.. min sjölvkänsla kickar när jag tänker på för 2v sedan då de gjorde placeringarna? hur det än är så fick jag festens sämsta plats, jag kanske gjorde det bästa av det och hade toppenbra ändå men det tar inte ifrån att alla dessa 5 personer enades om att jag skulle sitta längst nere i hörnet. 

Det värsta är att min sambo är osäker om det ens skulle sitta nån mittemot mig, för det stod nog ingen tallrik där när han tänkte efter.. Så, isåfall satt jag längst nere i hörnet utan någon mittemot ens. 

Ja jag ska vara tacksam osv osv, det finns dom som har det värre men utifrån min situation denna gången kändes det som att blåsa på elden, bekräftat att jag inte är så noga. Hur jag än tänker så känner jag att det inte var så noga vart kag var placerad.

Du fick en dålig plats, din bordsgranne försvann. Du satt och hade tråkigt uner middagen och då drog ältandet och det dålig självförtoendet igång.. Hade du haft supertrevlig bort på din kant hade dessa tankar aldrig dykt upp.

Vad tänker du göra nu?
  • Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:35:19 följande:

Inte avsiktligt taskig, snarare liksom att det inte spelade nån roll för dom om jag vart nöjd eller inte. 100% att det inte spelade nån roll för dom! 

Inte taskigt elakt eller nåt sånt, dom struntade bara i vilket

Precis, när man ska få ihop puzzlet blir det till sist attt några hamnar på kanten och det tänker man inte ens på

Hur väljer du ut de som ska sitta på en kant när du gör bordsplacering på större fester?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 07:38:12 följande:
    Precis, när man ska få ihop puzzlet blir det till sist attt några hamnar på kanten och det tänker man inte ens på

Hur väljer du ut de som ska sitta på en kant när du gör bordsplacering på större fester?
    Har aldrig gjort det och vet inte hur jag skulle tänka..
  • Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:47:28 följande:
    Nej, men du verkar veta hur värdparet tänkte

Jag har gjort ett antal bordsplaceringar och du övertänker..

När man fått till de viktigaste låsningarna, språk, par, ex, barn, honören sprider man ut resten. Jag brukar lägga lite extra omsorg på kanterna då jag vet att det är färre och mer viktigt att det blir bra. Har definitivt ingen ranking på gästerna och sätter det minst värdefulla längst bort
  • Anonym (gjsfgj)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 06:28:42 följande:

Men det handlar inte om huruvida jag hade trevligt eller inte, det handlar om att 5pers satt och gjorde placeringarna och valde mig till sämsta platsen på hela festen. 

Jamendåså, ingen av dom fem gillar väl dej. Eller vad vill du att vi ska säga?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:47:28 följande:
    Det är detta du borde ha reflekterat över, istället för att instinktivt anta att värdparet var ute efter att jävlas med dig.
  • Anonym (Pk)

Är man en vettig värd försöker man väl sätta väldigt extroverta och roliga människor på de svåraste platserna för att säkerställa att de inte blir tråkiga och döda ändar på bordet. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Pk) skrev 2025-02-24 09:12:01 följande:

Är man en vettig värd försöker man väl sätta väldigt extroverta och roliga människor på de svåraste platserna för att säkerställa att de inte blir tråkiga och döda ändar på bordet. 

Ja, kanske? 

Jag är ju en väldigt social och trevlig person och min man extrovert rolig person som känner allt och alla. 

Därför fick jag inte ihop att vi blev placerade längst bort längst ut. Men det kanske ligger lite i att man placerar de tryggaste och lättsammaste på de svåraste platserna

• Anonym (Valentina)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:27:53 följande:

Men det handlar fortfarande inte om huruvida det var trevligt eller inte.. min sjölvkänsla kickar när jag tänker på för 2v sedan då de gjorde placeringarna? hur det än är så fick jag festens sämsta plats, jag kanske gjorde det bästa av det och hade toppenbra ändå men det tar inte ifrån att alla dessa 5 personer enades om att jag skulle sitta längst nere i hörnet. 

Det värsta är att min sambo är osäker om det ens skulle sitta nån mittemot mig, för det stod nog ingen tallrik där när han tänkte efter.. Så, isåfall satt jag längst nere i hörnet utan någon mittemot ens. 

Ja jag ska vara tacksam osv osv, det finns dom som har det värre men utifrån min situation denna gången kändes det som att blåsa på elden, bekräftat att jag inte är så noga. Hur jag än tänker så känner jag att det inte var så noga vart kag var placerad.

Men du måste ju förstå själv hur orimlig du är? Det spelar inte ens nån roll om du hade trevligt? Du har bestämt sig för att må dåligt över det oavsett. Du ser väl själv hur lite det här handlar om festen, bordsplaceringen eller vad värden faktiskt tycker om dig.

Det handlar bara om att du har dålig självkänsla, och det är ett problem som DU måste kunna tackla. Det är inte värdens fel att du överanalyserar och mår dåligt nu. Din dåliga självkänsla är DITT problem och DITT ansvar att lösa. Så det du bör göra, istället för att gnälla här, är att kontakta en kurator, eller kanske psykolog, för att börja bearbeta det här problemet för att du inte helt ska bryta ihop av en sån här skitsak. 
  • EpicF
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 06:03:47 följande:

Ja.. det var 5 långbord, så det fanns egentligen 10 dåliga platser (kortändan på alla bord) och jag fick den sämsta av dom 10 dessutom. 

Vem tänker du skulle sittit där istället?
  • Anonym (...)
    Anonym (gjsfgj) skrev 2025-02-24 08:41:19 följande:
    Jamendåså, ingen av dom fem gillar väl dej. Eller vad vill du att vi ska säga?
    Dom kanske tycker att TS är för nojig och självupptagen med att älta? Det lär knappast vara första gången som det ältats och kanske vänner beskyllts för att särbehandla TS tidigare?

Nej det tror jag inte, även om konstigare saker än så inträffat, men TS verkar vilja att det ska vara så.
  • Kammen320
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 09:54:22 följande:

Ja, kanske? 

Jag är ju en väldigt social och trevlig person och min man extrovert rolig person som känner allt och alla. 

Därför fick jag inte ihop att vi blev placerade längst bort längst ut. Men det kanske ligger lite i att man placerar de tryggaste och lättsammaste på de svåraste platserna

Precis, tänk så istället. Ni fick ett hedersuppdrag att hålla god stämning i hörnet 😊
  • molly50
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:16:09 följande:
    Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

Jag vet inte hur de tänkte. Men kanske ligger det något i det någon skrev att de placerade ut de mest sociala och extroverta personerna ute på kanten för att hålla igång samtalen?

Själv blev jag bjuden på bröllop tillsammans med min dåvarande sambo när en av hans tjejkompisar skulle gifta sig.
    Han blev placerad vid ett bord tillsammans med deras gamla kompisgäng (Vilka jag också hade blivit vän med) medans jag hamnade ute på ett hörn tillsammans med ett gäng personer jag överhuvudtaget inte kände.
    Jag hade tur och fick en väldigt trevlig bordskavaljer så det gick ändå bra att ta sig igenom middagen.
    Men jag kan inte säga att jag kände mig välkommen och även min dåvarande sambo reagerade.
    Så när festen började så tackade vi för oss och gick.
    Jag hade för övrigt aldrig känt mig välkommen i gänget av just henne.
    Så när jag blev bjuden på hennes bröllop så blev jag ganska förvånad.
    Det kändes mest som att hon bjöd mig med armbågen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:31:43 följande:
    Det var en fest med 150pers och blandad skara människor, och jag satt längst ner i lokalen vid ett fönster
    Offerkoftan är skön och mysig att bära, förstår jag?

Vad ville prinsessan sitta någonstans?
    Bredvid födelsedagsbarnet? 

Jisses, det är inte lätt detta med bordsplaceringar..  Du kanske inte är så "super viktig" före födelsedagsbarnet utan kanske bara "halv viktig"..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!