• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Anonym (5 år till levande barn)
    Sunrisen skrev 2025-08-21 14:28:10 följande:

Tack. 🤩 
    det blev även bekräftat på digital veckoindikatortest. 

Grattis! Håller tummar och tår för att grynet stannar! ❤️
  • Anonym (Isabella)
    Hjärta
    Sunrisen skrev 2025-08-21 14:28:10 följande:

Tack. 🤩 
    det blev även bekräftat på digital veckoindikatortest. 

Vad kul, grattis :) 
  • Sunrisen
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-08-21 14:42:34 följande:
    Grattis! Håller tummar och tår för att grynet stannar! ❤️
    Tack så mycket! Hoppas också det. ❤️🥹
  • Sunrisen
    Anonym (Isabella) skrev 2025-08-21 16:14:19 följande:
    HjärtaVad kul, grattis :) 
    Tack snälla ❤️
    Sunrisen skrev 2025-08-21 16:36:24 följande:
    Tack så mycket! Hoppas också det. ❤️🥹
    Du tänker bara positiva tankar och gläds åt plusset och överlåter oroandet till oss andra ❤️
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-08-21 10:03:35 följande:
    Men gud vad roligt fina du! Stort grattis ❤️
  • Anonym (Z)

Är du du smaragd? Kan inget annat än att önska dig grattis isåfall. Saknar dig enormt.

• Sunrisen
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-08-21 16:41:21 följande:
    Du tänker bara positiva tankar och gläds åt plusset och överlåter oroandet till oss andra ❤️
    Jag ska försöka göra detta 🥹🥰❤️
  • Sunrisen
    Anonym (Z) skrev 2025-08-23 01:19:43 följande:

Är du du smaragd? Kan inget annat än att önska dig grattis isåfall. Saknar dig enormt.

Smaragd? Nä jag är inte hon.

Men tack för grattis iallafall 😅🤣

• Sunrisen
    melissy skrev 2025-08-23 00:22:47 följande:
    Men gud vad roligt fina du! Stort grattis ❤️
    Tack så jätte jätte mycket ❤️ 
    håller alla tummar på att det är något som vill stanna 🥹 Och så håller jag även tummarna för dig!! Du får uppdatera mig hur det går 🥰
  • Sunrisen
    Hej.. bästa ni 💞 
    Jag är verkligen helt överlycklig samtidigt som jag är livrädd Nu. Shit vad de bara vänder.. ena sekunden är man längtansfull för o va gravid, när de väl sker början oron med detsamma istället 🥹 
    Hur gjorde ni när ni plussade osv? Hur försökte ni stressa ner och bara fokusera på er själva? ( mycket inom familjen som är dramatiskt just nu ) och jag kan ju inte låta bli att känna 😔 
    Är så rädd att jag ska typ orsaka mig själv missfall genom stress osv 😭 
    Och för att få missfall överlag 💔 
    Och hur ofta testade ni för att se om de blev starkare osv? Eller ska jag bara låta bli sålänge jag inte får nån blödning osv? Jag vill ju bara fortsätta testa liksom så man ser att det är kvar. Det ska fan vara min tur nu 🥹❤️?????
    Jag har fått ett första samtal med barnmorskan den 3/9 iallafall.. 
    Behöver all pepp & råd jag kan få💞
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-08-23 19:33:15 följande:
    Hej.. bästa ni 💞 
    Jag är verkligen helt överlycklig samtidigt som jag är livrädd Nu. Shit vad de bara vänder.. ena sekunden är man längtansfull för o va gravid, när de väl sker början oron med detsamma istället 🥹 
    Hur gjorde ni när ni plussade osv? Hur försökte ni stressa ner och bara fokusera på er själva? ( mycket inom familjen som är dramatiskt just nu ) och jag kan ju inte låta bli att känna 😔 
    Och hur ofta testade ni för att se om de blev starkare osv? Eller ska jag bara låta bli sålänge jag inte får nån blödning osv? Jag vill ju bara fortsätta testa liksom så man ser att det är kvar. Det ska fan vara min tur nu 🥹❤️?????
    Förstår verkligen din oro och att det känns svårt att slappna av, det är helt normalt. Egentligen finns det inte så mycket man kan göra, utan ta det dag för dag och försök glädjas av graviditeten. Du väntar barn, inte missfall, och du är gravid tills motsatsen bevisas! Men förstår som sagt att oron är svår att släppaHjärta
    Hej.. bästa ni 💞 
    Första gången: tanke på missfall fanns inte, det var liksom självklart att det skulle gå bra. När symtomen minskade/försvann runt v11 trodde jag det var "spökveckorna"

Andra gången: lycka men lite oro. Inför kub-ul mer eller mindre visste jag att det gått åt helsike men hoppet är det sista som överger en. Hoppet hade flytt långt bort...

Tredje gången: vågade inte glädjas. Tidigt vul i v8 (7+5) visade på två gryn. Nästa milstolpe var kub-ul. Två levande krabater. Sen blev det oro fram till RUL. Efter RUL började jag lita på att det skulle gå vägen. Då jag väntade tvillingar blev det TUL v28, 32 och 36. Barnen kom två dagar efter BF, efter igångsättning på BF och akut snitt.

Försök komma ihåg att du väntar BARN, inte missfall. 

Jag testade aldrig efter det första plusset, inte på någon av graviditeterna. Testade alltid när mensen var 1v sen. 
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-08-23 21:34:12 följande:
    Förstår verkligen din oro och att det känns svårt att slappna av, det är helt normalt. Egentligen finns det inte så mycket man kan göra, utan ta det dag för dag och försök glädjas av graviditeten. Du väntar barn, inte missfall, och du är gravid tills motsatsen bevisas! Men förstår som sagt att oron är svår att släppaHjärta

Verkligen. Nej precis man kan ju bara vänta o vänta 🥹 
    Jah ska försöka detta & jag ska även prata med min bm när jag ska dit den 3/9 . 

Tack för fina ord, ska verkligen ta med mig o tänka att jag väntar barn & inte missfall. Klockrent ❤️

• Sunrisen
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-08-23 23:40:40 följande:
    Första gången: tanke på missfall fanns inte, det var liksom självklart att det skulle gå bra. När symtomen minskade/försvann runt v11 trodde jag det var "spökveckorna"

Andra gången: lycka men lite oro. Inför kub-ul mer eller mindre visste jag att det gått åt helsike men hoppet är det sista som överger en. Hoppet hade flytt långt bort...

Tredje gången: vågade inte glädjas. Tidigt vul i v8 (7+5) visade på två gryn. Nästa milstolpe var kub-ul. Två levande krabater. Sen blev det oro fram till RUL. Efter RUL började jag lita på att det skulle gå vägen. Då jag väntade tvillingar blev det TUL v28, 32 och 36. Barnen kom två dagar efter BF, efter igångsättning på BF och akut snitt.

Försök komma ihåg att du väntar BARN, inte missfall. 

Jag testade aldrig efter det första plusset, inte på någon av graviditeterna. Testade alltid när mensen var 1v sen. 

Tack fina för att du delade med dig ❤️ 

Ska helt klart tänka på de viset att jag väntar barn. 

jag frågade i ett forum på fb om  stegringen mellan torsdag (då jag fick + första gången) och idag var bra. Och det var den så de känns skönt 💞

• Anonym (Isabella)
    Hej.. bästa ni 💞 

Förstår att man oroar sig, jag har fyra barn och fått två missfall, första var innan första barnet och andra var mellan andra och tredje barnet.

Men en sak ska du veta , du kommer inte orsaka missfall genom att oroa dig eller stressa. Jag har varit extremt stressad (problem med relationen , familj , oro för graviditeten osv) och mått dåligt under flera av mina graviditeter som slutade med barn och det har gått bra ändå. Kvinnor föder barn under krig och under alla möjliga omständigheter. 

Jag jag gjort misstaget och testat för att se om det blir starkare, senast under senaste graviditeten men då tyckte jag knappt det var någon skillnad mellan vecka 4+ och vecka 5+ (Clearblue) la upp bild här till och med och någon skrev till och med att det såg svagare ut. Blev väldigt orolig men sen fick jag iallafall 3+ på testen med veckoindikator och slutade testa. Och dottern är 6 månader gammal nu så allt gick ju bra :) 

Blir man lugnare av att fortsätta testa så måste det väl inte vara fel men om man bara oroar sig mer tycker jag inte man ska göra det. Och även om du skulle få en blödning behöver inte det heller betyda att det är kört. Jag har fått blödningar när jag väntade mitt andra och fjärde barn och det gick bra ändå :) 

Det man kan göra om man är orolig är ju att boka ett tidigt provat ultraljud men inte för tidigt , vänta tills vecka 7+ iallafall så det är säkert att något syns. Jag gjorde ett i vecka 8+0 (tror jag det var). Det kostade 900 ungefär men det var värt det. 

Grattis igen Hjärta

• Sunrisen
    Anonym (Isabella) skrev 2025-08-24 12:11:26 följande:

Förstår att man oroar sig, jag har fyra barn och fått två missfall, första var innan första barnet och andra var mellan andra och tredje barnet.

Men en sak ska du veta , du kommer inte orsaka missfall genom att oroa dig eller stressa. Jag har varit extremt stressad (problem med relationen , familj , oro för graviditeten osv) och mått dåligt under flera av mina graviditeter som slutade med barn och det har gått bra ändå. Kvinnor föder barn under krig och under alla möjliga omständigheter. 

Jag jag gjort misstaget och testat för att se om det blir starkare, senast under senaste graviditeten men då tyckte jag knappt det var någon skillnad mellan vecka 4+ och vecka 5+ (Clearblue) la upp bild här till och med och någon skrev till och med att det såg svagare ut. Blev väldigt orolig men sen fick jag iallafall 3+ på testen med veckoindikator och slutade testa. Och dottern är 6 månader gammal nu så allt gick ju bra :) 

Blir man lugnare av att fortsätta testa så måste det väl inte vara fel men om man bara oroar sig mer tycker jag inte man ska göra det. Och även om du skulle få en blödning behöver inte det heller betyda att det är kört. Jag har fått blödningar när jag väntade mitt andra och fjärde barn och det gick bra ändå :) 

Det man kan göra om man är orolig är ju att boka ett tidigt provat ultraljud men inte för tidigt , vänta tills vecka 7+ iallafall så det är säkert att något syns. Jag gjorde ett i vecka 8+0 (tror jag det var). Det kostade 900 ungefär men det var värt det. 

Grattis igen Hjärta

Ja verkligen gör man ju det men har lugnat sig lite. 

Ja det här med att man föder i alla möjliga stressiga & utsatta miljöer är ju helt sant. Har varit livrädd för att stress kunnat orsaka missfall, för det här har varit på en ny nivå nu de senaste dagarna. Men ännu har inget hänt 🥹💫 
    Ahaaa, ja det kanske är så olika för alla. Jag jämförde igår från de första testen jag fick positivt den 21 & testade även igår på morgonen, men  jag tycker att de har blivit stor skillnad På bara 5 dagar. Dock något jag längtar efter att se är på de digitala att de står 2-3v ist för 1-2 haha, vet ej varför men då får man också lite bekräftelse liksom. 

Tack så jättemycket för grattis & för stöttning 💕 Jag tänker att jag ska prata med BM när jag ska dit ( känns som att tiden går sååå långsamt ) men är 1v dit. För de stod att man kunde få extra kontroll om man kände sig jätte orolig Osv 🥹💕

• Sunrisen
    melissy skrev 2025-09-05 21:25:02 följande:

Hur har det gått för dig, Sunrisen? Jag är förresten i vecka 5🙏🥹❤️

Åhhh vad roligt, stort grattis!! 🥺💞💞 
    ledsen för sent svar, hänger sällan här Inne 🙊 
    För mig går det bra, på onsdag är jag i 8+0 😍 
    Däremot har jag kraftigt illamående så vet inte riktigt hur jag ska göra haha.. hur mår Du?? 
Svar på tråden När tog det sig för er?