• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Anonym (NN)

Va på vul igår 
    Ett 7 mm långt foster kunde urskiljas men inget hjärtslag, jag är så ledsen och förtvivlad. Jag ska tillbaka om 2 veckor igen, försöker se hoppet men hopplösheten tar över. Känns jätte jobbigt att gå 2 veckor utan att veta? 
    Trodde verkligen det tagit sig denna gång 

• AngieF
    Anonym (NN) skrev 2025-04-25 07:43:07 följande:

Va på vul igår 
    Ett 7 mm långt foster kunde urskiljas men inget hjärtslag, jag är så ledsen och förtvivlad. Jag ska tillbaka om 2 veckor igen, försöker se hoppet men hopplösheten tar över. Känns jätte jobbigt att gå 2 veckor utan att veta? 

Nej men vad hemskt att du ska behöva vänta så länge!! Finns det någonstans du kan vända dig för privat VUL om en vecka? Med två MA/MF i bagaget är det där mitt mardrömsscenario så jag känner verkligen med dig❤️ Kan din ägglossning varit senare än du trott? Tänker om du inte är så långt gången så kan det ju vara svårt att se hjärtat! 

Kommer du få ta blodprov under den här tiden för att se om Hcg fortsätter utvecklas? 

• En som längtar

Hej!

Va glad jag är att jag hittat till denna grupp.Glad
    Efter 9 år så har jag äntligen blivit gravid för andra gången. Första gången var vid en frysåterföring (IVF), tyvärr var jag bara gravid några dagar och fick sedan tidigt missfall. 
    Denna gång fick vi hjälp med Letrozol tabletter för att stimulera ägglossningen.
    Nu äntligen verkar de vara min tur! Jag är så otroligt lycklig men så himla orolig då jag inte vågar hoppas helt att detta lilla pyre ska vilja stanna i min mage. 
    Jag är 34 år och har inga biologiska barn sedan tidigare. Min man, snart 45 år, har 2 barn sedan tidigare (snart 20 år och snart 10 år gamla).

Detta känns alldeles ofattbart!! De känns konstigt att skriva i denna grupp, kan det verkligen vara min tur nu? 
    Jag har iaf testat positivt flertalet gånger då jag är så himla nojjig att de inte ska vilja vara kvar i magen. 
    Testade positivt 18/4, 19/4, 21/4, 23/4 och idag 26/4. Men tyvärr så överanalyserar man alla dessa stickor. Så nu ska jag försöka ta det lugnt med testandet, bara försöka slappna av. Lättare sagt än gjort kanske haha.

Jag har inskrivningssamtal på onsdag 30/4.
    Då jag använt Letrozol erbjuds det tidigt ultraljud så de tackade jag snabbt ja till för att lugna min oro. De är inbokat 12/5. 

Enligt min app så är jag v5+3 idag. BF 24/12.

Jag har inte så många symptom direkt. Molvärk i magen, väldigt känsliga bröstvårtor, tycker mig vara lite känsligare i luktsinnet kanske. 
    Jag har sett att flera skrivit att de oroar dom att inte ha symptom och jag känner verkligen samma! Rynkar på näsan

Jag går gärna med i facebookgruppen Glad
  • En som längtar
    BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Valkyrian 6/12 
    Javas 7/12 
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis - 14/12
    AngieF - 19/12
    LinneaK29 - 20/12
    Ellie0411 - 21/12
    Nov91 - 25/12
    En som längtar - 24/12
  • En som längtar
    Såg nu att alla stod i datumordning så jag uppdaterar igen Cool

BF lista 🌷

NN - 2/12
    Valkyrian 6/12 
    Javas 7/12 
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis - 14/12
    AngieF - 19/12
    LinneaK29 - 20/12
    Ellie0411 - 21/12
    En som längtar - 24/12
    Nov91 - 25/12
  • Jasun

Vad roligt med flera som hittat hit 😍
    idag är jag i vecka 7+1. Senaste dagarna har jag haft sån otrolig mensvärk så jag har varit lite orolig för mf.. har aldrig haft ett mf så vet inte hur det känns men har kollat flera ggr om dagen för det känts som nu börjar jag blöda.. men inget ännu.. 
    har ännu låg matlust men när jag blir hungrig behöver jag mat Direkt!! Annars blir det kris 😅
    magen den är trögare en trögast, känns som en lottovinst och en lättnad varje gång nr 2 funkar..
    vissa dar tröttare en tröttast och vissa dar pigg.
    utöver mensvärken senaste dagarna känns det inte ens som jag är gravid ?! Känns mer som mensen är på G.. 

• valkyrian
    En som längtar skrev 2025-04-26 15:22:29 följande:

Hej!

Va glad jag är att jag hittat till denna grupp.Glad
    Efter 9 år så har jag äntligen blivit gravid för andra gången. Första gången var vid en frysåterföring (IVF), tyvärr var jag bara gravid några dagar och fick sedan tidigt missfall. 
    Denna gång fick vi hjälp med Letrozol tabletter för att stimulera ägglossningen.
    Nu äntligen verkar de vara min tur! Jag är så otroligt lycklig men så himla orolig då jag inte vågar hoppas helt att detta lilla pyre ska vilja stanna i min mage. 
    Jag är 34 år och har inga biologiska barn sedan tidigare. Min man, snart 45 år, har 2 barn sedan tidigare (snart 20 år och snart 10 år gamla).

Detta känns alldeles ofattbart!! De känns konstigt att skriva i denna grupp, kan det verkligen vara min tur nu? 
    Jag har iaf testat positivt flertalet gånger då jag är så himla nojjig att de inte ska vilja vara kvar i magen. 
    Testade positivt 18/4, 19/4, 21/4, 23/4 och idag 26/4. Men tyvärr så överanalyserar man alla dessa stickor. Så nu ska jag försöka ta det lugnt med testandet, bara försöka slappna av. Lättare sagt än gjort kanske haha.

Jag har inskrivningssamtal på onsdag 30/4.
    Då jag använt Letrozol erbjuds det tidigt ultraljud så de tackade jag snabbt ja till för att lugna min oro. De är inbokat 12/5. 

Enligt min app så är jag v5+3 idag. BF 24/12.

Jag har inte så många symptom direkt. Molvärk i magen, väldigt känsliga bröstvårtor, tycker mig vara lite känsligare i luktsinnet kanske. 
    Jag har sett att flera skrivit att de oroar dom att inte ha symptom och jag känner verkligen samma! Rynkar på näsan

Jag går gärna med i facebookgruppen Glad
    Vilken julklapp, grattis! skickar en inbjudan via PM, funkar det inte får jag lägga till dig som vän. För vissa har det funkat andra inte. 
  • valkyrian
    Anonym (NN) skrev 2025-04-25 07:43:07 följande:

Va på vul igår 

Förstår inte heller varför du ska behöva vänta i två veckor men antagligen för att de tänker kostnadseffektivt :/ håller Tummarna att allt trots allt ser bra ut. 
  • EmiliaMaria

Hej! Jag har också plussat. Borde befinna mig i vecka 6. Första barnet. Går gärna med i Facebookgruppen. 

• valkyrian
    noraaa skrev 2025-05-06 17:52:43 följande:

Jag är gärna med i fb gruppen om den är privat. 

Den är privat! jag skickar länk på pm :) 
  • valkyrian
    valkyrian skrev 2025-05-06 17:58:56 följande:
    Den är privat! jag skickar länk på pm :) 
    Trodde jag kom inte in på din profil för att skicka meddelande då den var privat. Kan du skriva till mig? 
Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025