Anonym (X) skrev 2025-07-03 07:54:29 följande:
Offtopic, men jag har inga problem att ta den vägen.
Vad är det som ska ändras för mig?
Ja av någon anledning drog du slutsatsen att det antagligen i själva verket satt en kvinna bakom min signatur och skrev. Det tolkade jag som samma eviga gamla trötta åsikt här på FL - allt är kvinnors fel på ett eller annat vis och det självklart måste vara en kvinna som sitter här och diskuterar individens egna ansvar för sin lycka. Dina inlägg i övrigt har jag tolkat som att det är saker i tillvaron som du är missnöjd med och att du hittar förklaringen till att det är så utanför dig själv.
Det kan för all del vara helt feltolkat. Du kanske inte alls är missnöjd över något i ditt liv och i själva verket sitter här och för talan för andra som har det kämpigt. Så om just du behöver ändra på något har jag naturligtvis inte en aning om. Det är dock lättare att diskutera saker ur ett jag/du perspektiv ibland så då utgick jag från det. Så utifrån antagandet att du var missnöjd med något menade jag att så länge din förklaringsmodell är att ditt liv ser ut som det gör på grund av andra så kommer du aldrig kunna ändra på det.