• Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse

• Svar på tråden Män som stalkar en
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-19 20:10:28 följande:
    Ja, det är konstigt! På flera sätt. 

Tycker att du ska berätta vad som har hänt för några av dina nära vänner, dels för att få stöd men också för att slippa vara ensam med det här. Ifall du behöver sova över hos någon annan någon gång.
    om han nu läser här så kan han ställa sig frågan:
    om han själv varit tjej, hade han blivit ihop med den här snubben själv? Svaret är troligen nej, han hade velat ha en bättre kille än så här.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 13:16:54 följande:

Ja precis!

Han lät, en för mig helt okänd, människa ringa upp mig bara för att berätta att han träffade någon annan. Jag svarade gång på gång:
    -vad bra, då kan han sluta störa mig hela tiden.

det här är ju inte ett normalt beteende. vem 17 gör så??? som sagt, han verkar vara en väldigt störd människa.

jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon annan liksom. Det måste ju vara en ganska dissocierad käring som ständigt söker sig till dåliga män, som väljer honom. Det finns ju sådana Naiva kvinnor, som sedan sitter och grinar över att de alltid dras till emotionellt otillgängliga män.

själv hade jag inte träffat någon på 8 år, och hoppar knappast in i det ena nya förhållandet efter det andra. Hade jag ens varit intresserad av ett förhållande med någon har jag lite högre krav än så här faktiskt.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 13:32:55 följande:
    Han lät, en för mig helt okänd, människa ringa upp mig bara för att berätta att han träffade någon annan. Jag svarade gång på gång:

det här är ju inte ett normalt beteende. vem 17 gör så??? som sagt, han verkar vara en väldigt störd människa.

jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon annan liksom. Det måste ju vara en ganska dissocierad käring som ständigt söker sig till dåliga män, som väljer honom. Det finns ju sådana Naiva kvinnor, som sedan sitter och grinar över att de alltid dras till emotionellt otillgängliga män.

själv hade jag inte träffat någon på 8 år, och hoppar knappast in i det ena nya förhållandet efter det andra. Hade jag ens varit intresserad av ett förhållande med någon har jag lite högre krav än så här faktiskt.
    Kan tillägga: han har inte slutat störa mig för det. *åh vilken bra kille som sitter i en relation men uppenbarligen sitter och tänker på någon annan*
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 13:32:55 följande:

Ja han verkar inte ha mycket koll alls. Han vill förmodligen störa och straffa dig för att du inte vill vara tillsammams med honom. Målet är att få dig upprörd.

Om du blir intresserad av att dejta så finns Mötesplatsen.se. Den uppfattar jag som seriös.
  • Anonym (2 olika fel)

Det är (vad jag hört på en föreläsning) 2 olika skäl/fel som leder till samma beteende.

Det ena är en fixering vid den han (eller hon) stalkar.

Det andra är ett kränkt narcissistiskt ego. Personen som stalkas är egentligen inte så viktig för stalkern, det är att man har blivit ratad och för att läka egot behöver man upprättelse. En narcissists ego är väldigt stort, men också väldigt skört.

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 18:11:40 följande:
    Ja han verkar inte ha mycket koll alls. Han vill förmodligen störa och straffa dig för att du inte vill vara tillsammams med honom. Målet är att få dig upprörd.

Om du blir intresserad av att dejta så finns Mötesplatsen.se. Den uppfattar jag som seriös.
    Nej det har jag ingen lust med, av skälen jag nämnde tidigare.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (2 olika fel) skrev 2025-08-20 18:36:51 följande:

Det är (vad jag hört på en föreläsning) 2 olika skäl/fel som leder till samma beteende.

Det ena är en fixering vid den han (eller hon) stalkar.

Det andra är ett kränkt narcissistiskt ego. Personen som stalkas är egentligen inte så viktig för stalkern, det är att man har blivit ratad och för att läka egot behöver man upprättelse. En narcissists ego är väldigt stort, men också väldigt skört.

Jag tror på kränkt narcissistiskt ego. Det är vad jag har misstänkt hela tiden. Han betyder ingenting för mig heller. Är enbart jobbig, och jag kan knappast betyda något för honom heller.

så det här med barn-grejen kvittar ju egentligen. det kränkte mig, men sättet han tacklade det på var en fet indikator på att något är fel. Han har inga förpliktelser mot mig, hette det, då jag ville ha en ursäkt för hans dumma anklagelse.

att ha haft barn har för mig varit ett känsligt moment. Det har visat sig att jag har haft högfungerande autism, och att då ha varit helt ensamstående med ett barn har defintivt haft sina utmaningar. Och att man då säger en sak om mig träffar hårt. Jag är fullkomligt avskräckt av tanken på att få barn, har därför till varje pris undvikit att träffa någon ny. Så kommer han efter 8 år men en så dum anklagelse

• Anonym (Ointresserad)

Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!

• Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 22:11:48 följande:

Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!

Ja han är knas!

Läste att narcissister ofta tror att andra är förälskade i dem. För att de tycker själva att de är så fantastiska personer....
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 22:22:18 följande:
    Ja han är knas!

Läste att narcissister ofta tror att andra är förälskade i dem. För att de tycker själva att de är så fantastiska personer....
    Ja, och fortfarande kan han ställa sig frågan: hade han varit tjej, hade han velat ha en kille som han är?

att inte ens kunna be om ursäkt när man har anklagat någon helt oskyldigt är inte ett gott tecken oavsett. har man betett sig dåligt får man stå för det också. Visserligen gjorde han det ett år senare. från att fullkomligt vägra. Men efter det skrev han något barnsligt och pissigt igen. Minns inte exakt vad. Och bryr mig inte direkt heller.

Ang stalkande är det inte heller ett gott tecken. Han tror att jag vill ha hans uppmärksamhet, när jag i själva verket bara vill bli av med honom.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 22:22:18 följande:
    Ja han är knas!

Ja, och fortfarande kan han ställa sig frågan: hade han varit tjej, hade han velat ha en kille som han är?

att inte ens kunna be om ursäkt när man har anklagat någon helt oskyldigt är inte ett gott tecken oavsett. har man betett sig dåligt får man stå för det också. Visserligen gjorde han det ett år senare. från att fullkomligt vägra. Men efter det skrev han något barnsligt och pissigt igen. Minns inte exakt vad. Och bryr mig inte direkt heller.

Ang stalkande är det inte heller ett gott tecken. Han tror att jag vill ha hans uppmärksamhet, när jag i själva verket bara vill bli av med honom.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 23:18:55 följande:

Ja det är oroväckande.

Försök att inte ha någon komtakt med honom alls. Alltså ingen kontakt från din sida.
Svar på tråden Män som stalkar en