Män som stalkar en
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Ja precis!
Ja precis!
Det är (vad jag hört på en föreläsning) 2 olika skäl/fel som leder till samma beteende.
Det ena är en fixering vid den han (eller hon) stalkar.
Det andra är ett kränkt narcissistiskt ego. Personen som stalkas är egentligen inte så viktig för stalkern, det är att man har blivit ratad och för att läka egot behöver man upprättelse. En narcissists ego är väldigt stort, men också väldigt skört.
Det är (vad jag hört på en föreläsning) 2 olika skäl/fel som leder till samma beteende.
Det ena är en fixering vid den han (eller hon) stalkar.
Det andra är ett kränkt narcissistiskt ego. Personen som stalkas är egentligen inte så viktig för stalkern, det är att man har blivit ratad och för att läka egot behöver man upprättelse. En narcissists ego är väldigt stort, men också väldigt skört.
Jag tror på kränkt narcissistiskt ego. Det är vad jag har misstänkt hela tiden. Han betyder ingenting för mig heller. Är enbart jobbig, och jag kan knappast betyda något för honom heller.
så det här med barn-grejen kvittar ju egentligen. det kränkte mig, men sättet han tacklade det på var en fet indikator på att något är fel. Han har inga förpliktelser mot mig, hette det, då jag ville ha en ursäkt för hans dumma anklagelse.
att ha haft barn har för mig varit ett känsligt moment. Det har visat sig att jag har haft högfungerande autism, och att då ha varit helt ensamstående med ett barn har defintivt haft sina utmaningar. Och att man då säger en sak om mig träffar hårt. Jag är fullkomligt avskräckt av tanken på att få barn, har därför till varje pris undvikit att träffa någon ny. Så kommer han efter 8 år men en så dum anklagelse
Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!
Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!