• Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Ska träffa min första stora kärlek efter +30 år, han bor inte i Sverige så ingen man träffar hursomhelst. 
    Jag har varit öppen med min sambo om detta att vi chattar o ska träffas vilket han är ok med.  Mannen jag ska träffa har inte sagt något till sin fru, nu har hon sett en av våra chattar, tyvärr har mannen kallat mig hjärtat och älskling i dessa..så hans fru är arg och sårad. Med all rätt.

Så mitt dilemma ska jag strunta i att träffa mannen trots att jag såg gärna vill se honom o ingen av oss har ju tänkt vara otrogen bara ses o äta en bit mat.
    Eller träffa honom trots att hans fru är sårad..Han kommer förmodligen inte berätta för henne att vi ska ses..

• Svar på tråden Träffa gammal kärlek
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-17 19:24:09 följande:
    Gå på middagen och prata gamla minnen, sedan sätter ni punkt.
    Och vad alla andra än säger så är hans fru inte din huvudvärk, så länge din sambo är ok med det så bara gör det.

Dottern lär ju iaf klara sig galant en kväll utan dig.
    Exakt 1 h räcker, sen sätter jag punkt. Knyter ihop säcken.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-17 19:24:09 följande:
    Gå på middagen och prata gamla minnen, sedan sätter ni punkt.
    Och vad alla andra än säger så är hans fru inte din huvudvärk, så länge din sambo är ok med det så bara gör det.

Dottern lär ju iaf klara sig galant en kväll utan dig.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Träffas!) skrev 2025-09-17 19:41:19 följande:

Jag tror på att träffas men vill gärna rekommendera en film som berör ett liknande tema där en gift kvinna efter många år får oväntat besök av sin barndomsförälskelse. Filmen heter Past Lives och var Oscarsnominerad 2024. Den lämnar mycket att fundera över särskilt kring vad som kunde ha varit. Skulle jag ha varit i din situation skulle jag ha velat se filmen innan mötet.  

Tack för tipset!
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Klara) skrev 2025-09-17 18:56:17 följande:

Att han kallar dig älskling och hjärtat och inte hade tänkt berätta för sin fru är tydliga tecken på att du bör avbryta kontakten. Han är uppenbarligen inte bara ute efter en middag. Det är inte schysst mot någon att ses. Jag kan inte se att det kan bli annat är problem. 

Flera röda flaggor.
  • molly50
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 16:23:07 följande:
    Det kan jag inte svara på.
    Nej,men att han skriver hjärtat och älskling till dig borde väl ändå ge dig vissa hintar?
    Det gör man inte till någon man bara avser att vara vän med.
  • Anonym (Ali)
    molly50 skrev 2025-09-17 21:09:37 följande:
    Nej,men att han skriver hjärtat och älskling till dig borde väl ändå ge dig vissa hintar?
    Korrekt. Man använder verkligen inte de orden i det sammanhanget.
    Tror han vill knulla.
  • molly50
    Anonym (Ali) skrev 2025-09-17 22:50:26 följande:
    Korrekt. Man använder verkligen inte de orden i det sammanhanget.
    Tror han vill knulla.
    Ja,det verkar ju misstänkt,i alla fall.
  • Anonym (Ali)
    molly50 skrev 2025-09-17 22:59:24 följande:
    Han uttrycker sig på ett sätt som man gör när man hoppas på att det ska bli mer än bara ett trevligt möte.
  • Lynx123
    molly50 skrev 2025-09-17 22:59:24 följande:
    Grejen är också att även om det bara är han som är intresserad så kan ju TS bli indragen i värsta svartsjukehärvan om frun får reda på det här. Vi vet ju inget om henne och sättet han vill träffas på tyder på att han inte respekterar sin hustru.
  • Anonym (Hasse)

Har inte läst allt men vet din gamla fling att du berättat för din nuvarande att ni tänkt ses?
    Att han inte sagt nåt till sin fru är ju ett ganska tydligt tecken på att det inte är lika oskyldigt från hans sida som från din..Förstår inte egentligen syftet med det hela..

• Fiona M

Är det verkligen jargong om hans fru reagerar?

Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 10:35:42 följande:
    Söm sagt han bor inte i Sverige så det blir svårt och min man vet att han ibland avslutar chattar så..men mer en jargong.
  • Fiona M

Knyta ihop säcken, bara få ses en gång till -är det bara vänskapligt?
    Hur många andra vänner uttrycker du dig så kring?

Dessutom -ÄR ni vänner?
    Många tror att bara för att de har historia med en annan person borde de vara vänner, men i skälva berket är det personer som aldrig umgåtts utan att ha sexjella och romantiska känslor för varandra.

Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 08:25:48 följande:
    Jo det känns ju inte bra i magen och veta att en annan kvinna mår dåligt, samtidigt ska vi ju träffas som gamla vänner och inte mer med det.

Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 19:18:53 följande:
    Tack, exakt..har inte den minsta tanke att hoppa i säng med honom. Jag vill träffa honom bara för att se honom en gång till..
  • Anonym (Dilemma)
    Jag tänker iallafall inget mer än träffa honom en gång.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Hasse) skrev 2025-09-18 07:14:05 följande:

Har inte läst allt men vet din gamla fling att du berättat för din nuvarande att ni tänkt ses?
    Att han inte sagt nåt till sin fru är ju ett ganska tydligt tecken på att det inte är lika oskyldigt från hans sida som från din..Förstår inte egentligen syftet med det hela..

Ja det vet han och jag föreslår att han säger till sin fru att hag är hemma tex kl 21, men kan ju inte styra vad hsn sen gör..
  • Krocko
    Och särskilt inte till någon man inte träffat på 30 år!
    Hade min man skrivit älskling och hjärtat till en annan kvinna så hade han INTE kommit undan med att förklara det med "chargong" eller "slentrian"
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Dilemma) skrev 2025-09-17 20:15:45 följande:
    Den säcken borde varit ihopknuten för 30 år sen. 
  • Anonym (Dilemma)
    Krocko skrev 2025-09-18 09:09:06 följande:
    Och särskilt inte till någon man inte träffat på 30 år!
    Hade min man skrivit älskling och hjärtat till en annan kvinna så hade han INTE kommit undan med att förklara det med "chargong" eller "slentrian"
    Jag som tolkar det som jargong, vad han sagt till henne..Ingen aning 
  • Anonym (Va...)

Men Herre Gud...!

Varför spekulera i vad han tänker och säger.  TS måste ju vara en vuxen kvinna, då det är 30 år sedan de senast sågs. Hon  är fullt kapabel att äta en bit mat tillsammans med sitt X.   Detsamma gäller X:et.

Hur och varför hans fru reagerar är hans huvudvärk inte TS.

• Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 11:19:56 följande:

Men Herre Gud...!

Varför spekulera i vad han tänker och säger.  TS måste ju vara en vuxen kvinna, då det är 30 år sedan de senast sågs. Hon  är fullt kapabel att äta en bit mat tillsammans med sitt X.   Detsamma gäller X:et.

Hur och varför hans fru reagerar är hans huvudvärk inte TS.

Tack, tycker de flesta lägger höga växlar här. Jag tänker INTE ligga med honom. Och hans sak Att prata med sin fru..
  • Anonym (Göran)

Nä fy, sådant gör man inte. 

det är olämpligt varför skulle man göra det.
    Varför  vara intresserad av en person som var ens partner för 30 år sedan.  

Svar på tråden Träffa gammal kärlek