• Sarasnaran

Eurovision Song Contest-tråden!!

Här ska det nötas under helgen!

Vinner Carola?
    Gräsligaste outfiten?
    Tjusigaste outfiten?
    Tabbarna och misstagen.
    Sjunger någon falskt?

Låt tankarna flöda! Cool
  • Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!
  • Yariija
    Roisin Dubh skrev 2006-05-23 22:41:44 följande:
    Tellarose,Jo ja det är klart förstås...alla fina bikinibrudarna som skakar tuttarna medan de har en juckande kille i häcken tillhör såklart mer den gamla fina traditionen. Eller Abba med sin fullt...öh..."normala" outfit som inte alls var spejsad. Veckans filosofiska fråga: www.familjeliv.se/Forum-5-74/m9575835.html
    Jag personligen kan acceptera det mer, får inga mardrömmar av gungande tuttar :/
  • Thaleia

Stort nederlag för ESC pga Lordi?!

Det låter verkligen som om det är ngt fruktansvärt som har hänt och att världen håller på att gå under!!

• Kanelflicka

"ett stort nederlag för ESC"

Jag tycker att det är snarare en stor vinst att Lordi vann. jag tror på att deras seger kommer att bidra till förnyelse och nyskapande. Det var på tok för länge vi nöjde oss med låtar som är dåliga ABBA-kopior och sockersöta framträdande av tjejer i superrosa korta klänningar...

Folket har röstat såhär och det är en tydlig signal på att man vill ha något annorlunda, något nytt.

• Jennie med ie

Jag personligen gillar inte rap, därför hör rap inte hemma i ESC? Nej så kan... f´låt, BÖR man ju inte resonera

Jag tror också årets resultat är bra för tävlingens framtid. Inte så att det tvunget ska vara urspejsade och extrema bidrag som vinner, och det tror jag inte heller det kommer att bli, men det är en tydlig signal om att tävlingen ska följa med tiden så att säga. Ska tävlingen ha en framtid måste även yngre tittare och röstare lockas, och yngre är mer förändringsbenägna, generellt.

• Hädvigg

Tellarose

Lordi uppträder alltid i monsterutstyrsel, det var inte någonting de bara gjorde för ESC, så de "bredde inte på" som du uttrycker det. Jag tyckte att de var riktigt söta

• jasminen

Och min 3-åring gillar dem,alltid när de spelar dem på radion är han besviken över att han inte får se de utklädda männen på tv de som ska på maskerad-säger han

• S vali s

Brorsans femåring är helt "kär" i Lordi och pratar inte om annat, inte det minsta rädd för dessa hemska monstergubbar

F.ö så tror jag att det var ett stort plus att Lordi vann, ska man hålla kvar intresset för tävlingen så bör man hänga med i utvecklingen och inte stå kvar och stampa på samma fläck år efter år.
    Och som sagt, folket fick säga sitt och folket gav ett ganska entydigt svar - LORDI

• Betty2

Ja visst var det ett entydigt svar. Om jag inte minns helt fel fick de väl högst poäng någonsin? (Dvs ingen vinnare tidigare har fått lika mycket poäng, var det inte så?)

• Maijlo

Bara genom vår diskussion här så bevisas det ju att intresset hänger kvar för Eurovision song contest även nu när det är över.

• miss kitty

hej hopp ESC-fans.
    Har inte hängt med i tråden tidigare, men jag ville bara säga att jag tycker det va ett fenomenalt bra startfält i år och rätt bidrag vann!

Här kommer mina otrooooligt tankeväckande kommentarer om några av bidragen

1:an yeah!!! rockar fett!!
    2:an min absoluta favorit!! vackert!!
    3:an också mycket vackert och romantiskt, men ändå modernt!
    4:an jaaa!! underbart bidrag till nattklubbarnas dansgolv i sommar
    5:an klart vi hejjade på dig Carola, men ovanstående bidrag va faktiskt bättre!
    huvudsaken är att vi slipper kval nästa år - mission completed som Carola själv uttryckte det!

Andra bidrag som jag gillade: 
    Alvedansen! klockrent!!!
    Moja Stikla - å vilken fartig och härlig låt!
    Il Est temp - fin melodi tycker jag, men tyvärr gjorde sångerskan en usel insats!
    Ninanajna - skämdes först när jag såg bidraget, men låten håller i längden - given radiodänga med ganska bra hitpotential!

Sen tyckte jag det va lite synd att Sandra Oxenryd och Silvia Nótt inte gick vidare.
    Gillade bidragen!

• miss kitty

hmm... blandade visst ihop 2:an och 3:an
    Bosnien-Herzegovinas bidrag va alltså min favorit.

• Anna kaffekanna

Orkar inte läsa genom hela tråden men har skummat lite...nu är jag iof sig från Finland så risken finns ju att jag anklagas för att vara partisk men jag undrar över vissa argument om att fel låt vann pga att era barn blir skrämda o får mardrömmar av Lordis kostymer???
    Var o en får tycka precis vad den vill om musiken o vilken låt som va bäst, jag e själv inte övertygad om att Lordi va bäst MUSIKALISKT men tycker självklart d e kul att ett annorlunda bidrag vann o att Finland för en gångs skull inte kom sist utan överraskade :)
    Men sen när e kravet för att va en värdig vinnare i esc att era barn inte ska få mardrömmar? Små barn ska väl inte ens va uppe den tiden programmet sänds, d är väl knappast till 100% ett familjeprogram för då skulle d väl sändas tidigare och som många andra sagt, hur är d me dom helvnakna tjejerna då? D om nånting e väl inte lämpligt i ett familjeprogram. Tyck va ni vill om bidraget men att dom skrämmande kostymerna skulle va olämpliga e väl lite löjligt som argument för små barn är väl inte dom som röstar?

• S vali s

Anna kaffekanna: Klockrent

Om Lordis dräkter var skrämmande för vissa barn så måste det även vara skrämmande för dessa barn att gå i leksaksaffären, där finns ju massor av monstergubbar och andra läskiga actionfigurer i hyllorna

• Buffy Summers

Jag säjer bara en sak, Rätt låt vann!
    Tycker ja ialla fall...

• Maijlo

Jag tyckte rätt bidrag vann ändå, även om låten inte var toppen.

• melicia

Är i final i Norge i år. Jäkla bra den lär vinna hela Esc om norge skickar den

Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!