• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tussetösen
    Drakmamman 76 skrev 2007-03-12 03:40:58 följande:
    Tussetösen Du kan nog ge honom supp då ja.. Spec om han får feber.. Inte roligt med febriga små kottar.. Min har nog? blivit frisk nu efter nästan 3!v förkylning.. Nu har han inte varit så besvärad varje dag.. Men fått både supp o näsdroppar vid behov
    oj, fler än jag som e uppe vid denna extrema tid...
    ja jag får ta tempen sen på honom....
    han vaknar hela tiden och har rätt jobbigt när han ska äta... hoppas hoppas inte att det e det... suck...
    tack för du svarade..
  • Drakmamman 76

    Hehe.. Jo är uppe.. Har nyss flyttat o vill ha ordning.. Massa bröte att gå igenom är han täppt i näsan? Eller sätter i halsen hela tiden? Har man inte näsdroppar hemma kan man fixa själv.. En dl ljummet vatten o lite lite salt.. Skaka. O 2 droppar i varje näsborre en stund innan mat sätter han i halsen så testa att låta honom halvsitta upp vid matning. Ammar du förresten?

  • Otålig väntan

    suck, vilken natt. han har tuttat hela natten! jag är så trött! gäääääääsp!

  • Sångerskan

    Hej allihopa! Jag fick en son (Jack) den 30 nov 2006.
    Undrar om det är fler än min pojken som börjat protestera över bröstet.
    Han vill inte äta på det längre :(
    Har ju två barn sedan innan på 5 och 3 som jag båda helammat i 6 månader, men Jack verkar inte alls vara på det humöret!

  • am76

    Att man har ont i ryggen ja, phu! Känns som om man just hinner vänja sig vid bebisens vikt o så tjoff ökar hon och så har man ont igen. Massage hjälper inte , brukar hänga mig på dörrar och be sambon lyfta mig rygg mot rygg så den sträcks ut lite, men det hjälper bara för stunden.

    På fredag får vi se vad hon väger nu den "lilla", dags för vaccinering nr 2.

    Ser att vi fått fler tvillingar här, fast nu är vi väl "trillingar" barn födda 15.11 .

  • CarinaB
    SannaStina skrev 2007-03-11 22:44:02 följande:
    Ni som väljer smakisar från barnmatsburkar ni köpt - slänger ni mycket av dess innehåll eller en burk tar slut på något/några dygn? Mamma till Max 061104
    Fruktpuren kan vara öppen upp till en vecka men så länge räcker den inte Lite av de andra kan slängas eftersom det är bara max 3 dagar öppet
  • Ingela E1980

    Hallå på er alla! Jag vill också vara med här
    Fick min 2:a kille den 7 Nov -06 Han heter Arvid och vägde 4095 och 53cm lång.
    Min stora kille heter Oskar.
    Läste lite snabbt här att det är många småttingar som varit sjuka och det är samma här.
    Oskar som blir 3 nu i juni, fick maginfluensan förra helgen ochveckan innan var det feber och förskyld men Arvid har klarat sig bra tack o lov!!!!!!
    Arvid Vänder sig NÄSTAN om från rygg till mage Glad

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!